Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - Semifinal


Jazzman

Vilket arr/komp tycker du bäst om? - Rösta på den du tycker är bäst, inte på den du känner!  

97 röster

  1. 1. Vilket arr/komp tycker du bäst om? - Rösta på den du tycker är bäst, inte på den du känner!

    • 01
      4
    • 02
      0
    • 03
      0
    • 04
      12
    • 05
      1
    • 06
      0
    • 07
      0
    • 08
      1
    • 09
      14
    • 10
      15
    • 11
      1
    • 12
      0
    • 13
      0
    • 14
      1
    • 15
      1
    • 16
      0
    • 17
      19
    • 18
      0
    • 19
      0
    • 20
      0
    • 21
      0
    • 22
      6
    • 23
      0
    • 24
      2


Recommended Posts

Annons
  • Svar 224
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Min dator hackar och hänger sig så fort det där barnet börjar sjunga.

Men grattis, ni verkar ha kul.

Så det är sångaren och inte min insats som gör att jag ligger på noll poäng!!!!

Skönt att veta. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

nej.

fyra bidrag => 4! olika permutationer => 24 olika alternativ för att täcka alla möjliga röstningsalternativ

sålunda så blir alternativen för att ge mest poäng för låt nummer ett:

1: 1,2,3,4

2: 1,2,4,3

3: 1,3,2,4

4: 1,3,4,2

5: 1,4,2,3

6: 1,4,3,2

7: 2,1,3,4

8: 2,1,4,3

osv

det kommer ju vara väääldigt klurigt att se vem som leder innan man räknat ihop ordenligt 😄

Aha du tänkte så... jobbigt faktist 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

nej.

fyra bidrag => 4! olika permutationer => 24 olika alternativ för att täcka alla möjliga röstningsalternativ

sålunda så blir alternativen för att ge mest poäng för låt nummer ett:

1: 1,2,3,4

2: 1,2,4,3

3: 1,3,2,4

4: 1,3,4,2

5: 1,4,2,3

6: 1,4,3,2

7: 2,1,3,4

8: 2,1,4,3

osv

det kommer ju vara väääldigt klurigt att se vem som leder innan man räknat ihop ordenligt 🙂

Aha du tänkte så... jobbigt faktist 😆

Ännu jobbigare ifall man skulle ha en festival med över 20 bidrag..

Jag menade inte finalen i denna festival, utan när man drar igång nästa.

Man kan ha 10 poängsgallupen där alla bidrag finns representerade, och varje röst i denna gallup skulle isåfall vara värd 10 poäng..

samma sak gällande 8, 6 och 4 poängare...

Skulle verkligen INTE vilja rösta i fler än 4-5 gallupar... vågar inte tänka på hur många det skulle bli med musicgenes formel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter oerhört krångligt med olika gallupar. Dom som röstar ska väl inte behöva ägna en dag åt att förstå hur man röstar. Risken att folk röstar fel skulle ju vara rätt överhängande.

Bättre att ordna nån form av flersvarspoll.

Onekligen bäst, men så vitt jag vet så går inte detta att lösa. Olsberg får ta och titta på det... ( Om inte annat 3 polls i samma inlägg...)

En variant är att man i sitt inlägg skriver

10= nr 4

8= nr 12

4= nr 2

Faktiskt inte så jobbigt, allt ligger i samma tråd. Det jobbiga blir att få statistiken tydlig.

Tror annars 3 gallupar med olika poäng kan vara bra. 1,3,5 eller nått sånt. Inte fler än 3, blir stökigt och krångligt.

Självklart skall det länkas mellan de olika röstningarna i galluparna så snabbt kan komma vidare till nästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter oerhört krångligt med olika gallupar. Dom som röstar ska väl inte behöva ägna en dag åt att förstå hur man röstar. Risken att folk röstar fel skulle ju vara rätt överhängande.

Bättre att ordna nån form av flersvarspoll.

Onekligen bäst, men så vitt jag vet så går inte detta att lösa. Olsberg får ta och titta på det... ( Om inte annat 3 polls i samma inlägg...)

En variant är att man i sitt inlägg skriver

10= nr 4

8= nr 12

4= nr 2

Faktiskt inte så jobbigt, allt ligger i samma tråd. Det jobbiga blir att få statistiken tydlig.

Tror annars 3 gallupar med olika poäng kan vara bra. 1,3,5 eller nått sånt. Inte fler än 3, blir stökigt och krångligt.

Självklart skall det länkas mellan de olika röstningarna i galluparna så snabbt kan komma vidare till nästa.

Jag tycker det här är en bra idé. Omöjliggör ju alla varianter av fusk oxå, plus att varje röstare får säga "Goodevening jury, theze are ze rezult's from the Hammagrella schjuury..." och man får möjlighet att motivera sina röster oxå. Klockrent.

Sen kan man ha en separat tråd länkad med en statistikruta som tävlingsledningen uppdaterar varje dag typ. Primitivt men lätt eftersom det här ju ändå inte är en miljondeltagartävling ...än... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En variant är att man i sitt inlägg skriver

10= nr 4

8= nr 12

4= nr 2

Faktiskt inte så jobbigt, allt ligger i samma tråd. Det jobbiga blir att få statistiken tydlig.

Jag tycker det här är en bra idé. Omöjliggör ju alla varianter av fusk oxå, plus att varje röstare får säga "Goodevening jury, theze are ze rezult's from the Hammagrella schjuury..." och man får möjlighet att motivera sina röster oxå. Klockrent.

Sen kan man ha en separat tråd länkad med en statistikruta som tävlingsledningen uppdaterar varje dag typ. Primitivt men lätt eftersom det här ju ändå inte är en miljondeltagartävling ...än... 😆

Bara man är tydlig och skriver detta på separata rader från det andra och ett på varje rad så ska det väl bli lättast för tävlingsledaren. Och jag håller med, fusk blir löjligt svårt med denna metod.

Sedan att jag personligen kanske inte presenterar mina resultat som på en riktig schlagerfestival kanske man kan leva med 😛

Sedan kan man ju fråga sig om det är lönt att ha en final i alla fall. jag tycker nästan det är bäst. håller kvar spänningen lite till 🙂 Samma röstningssytem eller gallup? hmm... känns som om jag börjar bli lite väl engagerad... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, då vart man klar.. det fick bli åttan. Det var tufft mellan den och 10:an, men det fick ändock bli nr 8. Snyggt dubbigt. Som sagt synd att det bara finns ett alternativ.

Själv ligger man på en nolla, men har faktiskt ändå fått positiv och framför allt smickrande kritik i tråden 😕 Bit i den ni... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter oerhört krångligt med olika gallupar. Dom som röstar ska väl inte behöva ägna en dag åt att förstå hur man röstar. Risken att folk röstar fel skulle ju vara rätt överhängande.

Bättre att ordna nån form av flersvarspoll.

Onekligen bäst, men så vitt jag vet så går inte detta att lösa. Olsberg får ta och titta på det... ( Om inte annat 3 polls i samma inlägg...)

En variant är att man i sitt inlägg skriver

10= nr 4

8= nr 12

4= nr 2

Faktiskt inte så jobbigt, allt ligger i samma tråd. Det jobbiga blir att få statistiken tydlig.

Tror annars 3 gallupar med olika poäng kan vara bra. 1,3,5 eller nått sånt. Inte fler än 3, blir stökigt och krångligt.

Självklart skall det länkas mellan de olika röstningarna i galluparna så snabbt kan komma vidare till nästa.

Grymt bra förslag neko!! Framför allt svårt att fuska sig till segern 😄

Tycker ni jag ska testa det här nu till finalen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ni jag ska testa det här nu till finalen?

Du menar börja om från början? Annars kan det kvitta för egen del..dom som redan fått poäng och tar sig till final blir ju bara 4 stycken och då känns väl en detaljerad röstning lite overkill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ni jag ska testa det här nu till finalen?

Du menar börja om från början? Annars kan det kvitta för egen del..dom som redan fått poäng och tar sig till final blir ju bara 4 stycken och då känns väl en detaljerad röstning lite overkill.

aa, du har rätt. Vi kör med samma princip vägen ut 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var sannerligen inte lätt. Massor av bra musik från forumisterna, och en enda röst känns plågsamt otillräckligt. Nr 17 och 22 är ju nästan dött lopp, strax följda av gänget 01, 09, 14, 15, 16, 18, 21 och 23(totalt knäckande). Blir till slut tvungen att välja nr 17 i alla fall tack vare det skitsnygga arret.

04, 10, 11 har snygga arr men jag upplever det störande med timingen. Vers 1 "kommer in" på trean, vilket inte är fel, men efter första choruset går verserna in på ettan.

Redigerat av Rapid Wanker
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fortsätter MusicGenes och Jockes helgardering här; Jag tycker alla som får åtminstone en röst är värda ett pris....  😄

Och tröstpris till dom utan poäng. 😄

Edit: Kom igen nu gott folk och för mitt bidrag till seger. Ni kan med gott samvete rösta på det då jag kommer skänka vinsten till ett Rumänskt barnhem.

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...