Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - Semifinal


Jazzman

Vilket arr/komp tycker du bäst om? - Rösta på den du tycker är bäst, inte på den du känner!  

97 röster

  1. 1. Vilket arr/komp tycker du bäst om? - Rösta på den du tycker är bäst, inte på den du känner!

    • 01
      4
    • 02
      0
    • 03
      0
    • 04
      12
    • 05
      1
    • 06
      0
    • 07
      0
    • 08
      1
    • 09
      14
    • 10
      15
    • 11
      1
    • 12
      0
    • 13
      0
    • 14
      1
    • 15
      1
    • 16
      0
    • 17
      19
    • 18
      0
    • 19
      0
    • 20
      0
    • 21
      0
    • 22
      6
    • 23
      0
    • 24
      2


Recommended Posts

slumpa ut en jury bland forumets 2000+ medlemmar hade klart varit intressant 🙂 Då blir det som i melodifestivalerna förr i tiden att inte "bästa låten vann".

Eller slumpa fram en jury som har 500+ poster..annars kanske Pulver o nicko får vara tävlingsledare och delar ut gratispoäng till sin polare som anmält sitt bidrag 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 224
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

EDIT Citat....
Nästa tävling kan vi rikta till "en" grupp i forumet.

Ex: Alla med max medlemsstatus, endast för medlemar

med Veteranstatus osv osv......

Annars kan det lätt eskalera.. 😛

"CD box" hehehe

Citerar Tony i en annan tråd.....

Japp ..

eller att bara dom första 100 medlemarna får delta!!!!

eller bara dom som blev medlemar -03!!!!

Jag hoppas innerligt att du skojade .. att dom som spammar iväg mest mess här på forumet skulle ha nån form av förtur ser jag som ganska märkligt .. vissa skriver ju bara när dom har nått att säga .. och så borde det förbli ..

(kände mig lite träffad då jag skrev inlägget just innan ditt. Jag har ju inte "veteranstatus")

Slut citat....

Jaha, då vart vi där.....

Attans att man alltid ska behöva ha rätt.... 🙂

.. och för att visa att man kan vara aktiv utan att skriva inlägg hela tiden så bevisar jag det nu genom att skriva ett inlägg fast jag inte har något att säga 🙂

står förövrigt fast vid mitt citat .. antal inlägg är ointressant anser jag .. fast jag är givetvis med på att nått måste göras .. jag tycker det bästa förslaget är det med att man kör röstningen som vanligt .. sen om det finns pris så får Studio-folket utse en vinnare .. (med "vår" röstning som viss grund)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker det bästa förslaget är det med att man kör röstningen som vanligt .. sen om det finns pris så får Studio-folket utse en vinnare .. (med "vår" röstning som viss grund)

Jamen, tänk vad besviken man skulle bli om man vann omröstningen, och så får nån annan priset! (Inte för att det nån gång lär hända mig, men ändå...)

Svårt det här... Gillar inte heller att begränsa till att bara vi babblare får rösta.

En jury bestående av studio-folket och ett gäng som inte är med och tävlar kanske vore nåt?

Eller en öppen röstning, men frågan är ju om man vekligen undviker fusk med det...? Och så gillade jag att man inte riktigt visste ställningen innan man röstade!

Om man gör som i USA då, så att man måste anmäla att man vill va med och rösta i förväg...?

Äh, jag vet inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man gör som i USA då, så att man måste anmäla att man vill va med och rösta i förväg...?

Äh, jag vet inte!

Ja att ta efter USAs valsystem är ju jättesmart, det funkar ju helt klockrent... 🙂😉

😛🙂

"Land of the free and home of the brave..." Är det inte så? Är inte allt bäst där???? 😉

Spånade bara på litegrann förut... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)
Varför diskas inte fuskarna och hängs ut?

Skärp er nu, era småskolefröknar - oooooooooooooo: ut me packet! 😄

De kanske inte är i straffbar ålder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför diskas inte fuskarna och hängs ut?

Skärp er nu, era småskolefröknar - oooooooooooooo: ut me packet😛

Håller helt med .. är det så att man konstaterat att upphovsmannen/kvinnan själv ligger bakom fusket tycker jag helt klart att bidraget skall diskas ..

kan detta inte påvisas blir det ju svårare ..

(Är det lämpligt att ända straffet för stöld skulle vara att man blev tungen att lämna tillbaka grejerna?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte koda nån smart röstsystem i PHP? Om IDG betalar, låt oss säga, 5000:- till den som koda ihop en bra röstsystem. Är det många olika personer som kodar i PHP så kan den som kodat bäst få 5000:-? Då kan man rösta på den bästa röstsystemet och den som får flest röster får 5000:- av IDG. (Jo, skojar ba lite...)

...för när man har ett bra röst system så kan man spinna vidare på det här med festivaler där STUDIO/idg är inblandad på ett eller annat sätt. Kanske blir så stort att det till och med blir....eh....väldigt stort. Med demoscener och vinster som inspelning i skivstudios osv.osv.osv......

Alltså, går det att koda i PHP? Jag har ingen aning...

😛

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte koda nån smart röstsystem i PHP? Om IDG betalar, låt oss säga, 5000:- till den som koda ihop en bra röstsystem. Är det många olika personer som kodar i PHP så kan den som kodat bäst få 5000:-? Då kan man rösta på den bästa röstsystemet och den som får flest röster får 5000:- av IDG. (Jo, skojar ba lite...)

...för när man har ett bra röst system så kan man spinna vidare på det här med festivaler där STUDIO/idg är inblandad på ett eller annat sätt. Kanske blir så stort att det till och med blir....eh....väldigt stort. Med demoscener och vinster som inspelning i skivstudios osv.osv.osv......

Alltså, går det att koda i PHP? Jag har ingen aning...

😛

Eftersom hela forumet är PHP-baserat skulle det inte va några problem alls. En kompis kör samma system som detta (e107) och har moddat om nästan allting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan säga att röstningen avslutas kl 22.30 ikväll 😛

Björn har som sagt tagit bort fem röster på bidrag 9, som trots det ändå ser ut att fortsätta i finalen tillsammans med 3 andra i toppen.

Tråkigt att det skulle bli krångel och att redaktionen blev tvugna att ta tag i detta.

ska bli kul att höra orginalinspelningen med Jazzman och hur det egentligen var tänkt.

Originalinspelningen består av några hjälpackord med en meteronom för att hålla ton och takt.. inget hörvärt alltså 😳

jazzman

Link to comment
Dela på andra sajter

Och.. nu har även jag bestämt mej för en favorit 😳

Min röst hamnar på nummer... 10

Skönt gung. Grymt fina små rhodes och hammondslingor, speciellt slutet. Bra bas och fina harmonier. Mysig kör också 😛

Creds ska dock den mycket välgjorda 17 ha med snygg gitarr och fina infall av fljöt mm.

Det är kul att det verkar finnas syntfolk som har gett sej på låten, 4ans rosa helikopter-vibbar.. passande 🙂 bra gjord även den.

Överlag väldigt hög kvalitet på bidragen. Verkligen bra jobbat hörni 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...