musicpanda88 Postat 27 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 27 september 2008 Okej!.. öh ja đ Jag vill inte ha en trist Sm:58 utan nĂ„got lite dyrare, lite mer exklusivt, men absolut inte sĂ€mre nĂ€r det kommer till kvalitĂ©n av ljud och bygge. đ Allra helst sĂ„ ska mikrofonen ej heller vara grĂ„ eller svart och ha total avsaknad av detaljer, nĂ€ hĂ€r snackar vi allra helst custom byggen, eller vĂ€ldigt modifierings vĂ€nliga mickar. Men kom gĂ€rna med förslag som Ă€r bra dynamiska sĂ„ngmikrofoner helst ej över 10 000 kr dock. Tack pĂ„ förhand! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 27 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 27 september 2008 Jag tycker att Beta58a Ă€r betydligt trevligare Ă€n SM58, men den ser ju nĂ€stan likadan ut... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Opus99 Postat 27 september 2008 AnmÀl Dela Postat 27 september 2008 Kanske en stormembransmikrofon tilltalar? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
joachime Postat 27 september 2008 AnmÀl Dela Postat 27 september 2008 Varför en dynamisk? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 28 september 2008 AnmÀl Dela Postat 28 september 2008 Shure SM7 http://www.shure.com/ProAudio/Products/Wir...ro_SM7B_content Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Fertan Postat 28 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 28 september 2008 (redigerat) Jag blir....konfundersam đ För inspelning sĂ„ Ă€r ju knappast utseendet av nĂ„gon större vikt... och för livesammanhang, miken Ă€r Ă€ndĂ„ sĂ„ liten att utseendet bara blir en bubbla i lĂ€skflaskan. 10 000, för mig, för en mik att köra live med, Ă€r oerhört stora summor, och definitivt om 8 000 av dem Ă€r för utseendets skull đ edit:öl Redigerat 28 september 2008 av Fertan Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
musicpanda88 Postat 28 september 2008 TrÄdstartare AnmÀl Dela Postat 28 september 2008 (redigerat) Varför en dynamisk? För att jag sjunger och dÀrav ej vill ha en kondensator mick. Hade en "Elvis" mick innan men rÄkade sprÀnga sönder den. Redigerat 28 september 2008 av musicpanda88 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
theFox Postat 28 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 28 september 2008 Okej!.. öh ja đ Jag vill inte ha en trist Sm:58 utan nĂ„got lite dyrare, lite mer exklusivt, men absolut inte sĂ€mre nĂ€r det kommer till kvalitĂ©n av ljud och bygge. đ Allra helst sĂ„ ska mikrofonen ej heller vara grĂ„ eller svart och ha total avsaknad av detaljer, nĂ€ hĂ€r snackar vi allra helst custom byggen, eller vĂ€ldigt modifierings vĂ€nliga mickar. Men kom gĂ€rna med förslag som Ă€r bra dynamiska sĂ„ngmikrofoner helst ej över 10 000 kr dock. Tack pĂ„ förhand! đ SM58. đ Sen fĂ„r du vĂ€ll köra med lite effekter och processorer bakom scenen om det soundet inte duger. Vad utseendet gĂ€ller sĂ„ fĂ„r du vĂ€ll köpa nĂ„gra klistermĂ€rken och sĂ€tta pĂ„ den. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
musicpanda88 Postat 28 september 2008 TrĂ„dstartare AnmĂ€l Dela Postat 28 september 2008 Okej!.. öh ja đ Jag vill inte ha en trist Sm:58 utan nĂ„got lite dyrare, lite mer exklusivt, men absolut inte sĂ€mre nĂ€r det kommer till kvalitĂ©n av ljud och bygge. đ Allra helst sĂ„ ska mikrofonen ej heller vara grĂ„ eller svart och ha total avsaknad av detaljer, nĂ€ hĂ€r snackar vi allra helst custom byggen, eller vĂ€ldigt modifierings vĂ€nliga mickar. Men kom gĂ€rna med förslag som Ă€r bra dynamiska sĂ„ngmikrofoner helst ej över 10 000 kr dock. Tack pĂ„ förhand! đ SM58. đ Sen fĂ„r du vĂ€ll köra med lite effekter och processorer bakom scenen om det soundet inte duger. Vad utseendet gĂ€ller sĂ„ fĂ„r du vĂ€ll köpa nĂ„gra klistermĂ€rken och sĂ€tta pĂ„ den. đ HAHA pwned. đ NĂ€men mĂ„ste ju finnas en hel del mickar som presterar bĂ€ttre hm? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
FlyRider Postat 28 september 2008 AnmÀl Dela Postat 28 september 2008 Varför en dynamisk? För att jag sjunger och dÀrav ej vill ha en kondensator mick. Hade en "Elvis" mick innan men rÄkade sprÀnga sönder den. För att du sjunger? Det Àr vÀl tvÀrtom en mycket bra anledning att satsa pÄ nÄn kondensatormikrofon som tar upp detaljer i rösten bÀttre. Om det nu inte Àr sÄ att du skall sjunga live dÄ förstÄs. Men jag förstÄr inte alls ditt argument "För att jag sjunger och dÀrav ej vill ha en kondensatormick." Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
musicpanda88 Postat 28 september 2008 TrÄdstartare AnmÀl Dela Postat 28 september 2008 (redigerat) Varför en dynamisk? För att jag sjunger och dÀrav ej vill ha en kondensator mick. Hade en "Elvis" mick innan men rÄkade sprÀnga sönder den. För att du sjunger? Det Àr vÀl tvÀrtom en mycket bra anledning att satsa pÄ nÄn kondensatormikrofon som tar upp detaljer i rösten bÀttre. Om det nu inte Àr sÄ att du skall sjunga live dÄ förstÄs. Men jag förstÄr inte alls ditt argument "För att jag sjunger och dÀrav ej vill ha en kondensatormick." Kondensator mickar gÄr sönder vÀldigt lÀtt vid tex. belt-sÄng och lÀmpar sig inte för fem öre vid inspelning av sÄng eller för all del live, om du inte ska micka upp inför körsÄng lr. dylikt. DÀrav kör jag pÄ dynamiska. Redigerat 28 september 2008 av musicpanda88 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
FlyRider Postat 28 september 2008 AnmÀl Dela Postat 28 september 2008 (redigerat) Varför en dynamisk? För att jag sjunger och dÀrav ej vill ha en kondensator mick. Hade en "Elvis" mick innan men rÄkade sprÀnga sönder den. För att du sjunger? Det Àr vÀl tvÀrtom en mycket bra anledning att satsa pÄ nÄn kondensatormikrofon som tar upp detaljer i rösten bÀttre. Om det nu inte Àr sÄ att du skall sjunga live dÄ förstÄs. Men jag förstÄr inte alls ditt argument "För att jag sjunger och dÀrav ej vill ha en kondensatormick." Kondensator mickar gÄr sönder vÀldigt lÀtt vid tex. belt-sÄng och lÀmpar sig inte för fem öre vid inspelning av sÄng eller för all del live, om du inte ska micka upp inför körsÄng lr. dylikt. DÀrav kör jag pÄ dynamiska. Ok, men det Àr ju din Äsikt i sÄ fall. Det Àr mycket vanligt att anvÀnda kondensatormik, tex stormembran, till sÄng. Undantag Àr vÀl growl, skrik och liknande, kanske Àven belting som du sÀger. Men att pÄstÄ att kondensatormikar inte lÀmpar sig till sÄng överhuvudtaget Àr ett direkt felaktigt pÄstÄende. Beta58:an lÄter mycket klarare och detaljrikt Àn den gamla sm58:an i mina öron, sÄ den Àr kanske ett alternativ för dig. Redigerat 28 september 2008 av FlyRider Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
musicpanda88 Postat 28 september 2008 TrÄdstartare AnmÀl Dela Postat 28 september 2008 Varför en dynamisk? För att jag sjunger och dÀrav ej vill ha en kondensator mick. Hade en "Elvis" mick innan men rÄkade sprÀnga sönder den. För att du sjunger? Det Àr vÀl tvÀrtom en mycket bra anledning att satsa pÄ nÄn kondensatormikrofon som tar upp detaljer i rösten bÀttre. Om det nu inte Àr sÄ att du skall sjunga live dÄ förstÄs. Men jag förstÄr inte alls ditt argument "För att jag sjunger och dÀrav ej vill ha en kondensatormick." Kondensator mickar gÄr sönder vÀldigt lÀtt vid tex. belt-sÄng och lÀmpar sig inte för fem öre vid inspelning av sÄng eller för all del live, om du inte ska micka upp inför körsÄng lr. dylikt. DÀrav kör jag pÄ dynamiska. Ok, men det Àr ju din Äsikt i sÄ fall. Det Àr mycket vanligt att anvÀnda kondensatormik, tex stormembran, till sÄng. Undantag Àr vÀl growl, skrik och liknande, kanske Àven belting som du sÀger. Men att pÄstÄ att kondensatormikar inte lÀmpar sig till sÄng överhuvudtaget Àr ett direkt felaktigt pÄstÄende. Beta58:an lÄter mycket klarare och detaljrikt Àn den gamla sm58:an i mina öron, sÄ den Àr kanske ett alternativ för dig. Jag menar mer pÄ att kondensator mickar tar upp alldeles för mycket ljud och rent av gÄr sönder enbart av sÄng. För mig skulle det aldrig funka dÄ jag oftast ligger pÄ C5 redan frÄn start i den musik jag gör. Nog om det. Beta58, ska kolla lite nÀrmre pÄ den imorgon, har nÄgra sÄdana i studion om jag inte minns fel. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
maart (oregistrerad) Postat 28 september 2008 AnmÀl Dela Postat 28 september 2008 Jag menar mer pÄ att kondensator mickar tar upp alldeles för mycket ljud och rent av gÄr sönder enbart av sÄng. För mig skulle det aldrig funka dÄ jag oftast ligger pÄ C5 redan frÄn start i den musik jag gör. Nog om det. Beta58, ska kolla lite nÀrmre pÄ den imorgon, har nÄgra sÄdana i studion om jag inte minns fel. för mig verkar det ganska otroligt att du sjunger upp till C5. Vet du hur högt det Àr? Beta58 Àr en vÀldigt bra dynamisk mick tycker jag, men den kommer inte i nÀrheten av detaljrikedommen hos en stormembranare. Hur menar du att de gÄr sönder? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
musicpanda88 Postat 28 september 2008 TrÄdstartare AnmÀl Dela Postat 28 september 2008 (redigerat) Jag menar mer pÄ att kondensator mickar tar upp alldeles för mycket ljud och rent av gÄr sönder enbart av sÄng. För mig skulle det aldrig funka dÄ jag oftast ligger pÄ C5 redan frÄn start i den musik jag gör. Nog om det. Beta58, ska kolla lite nÀrmre pÄ den imorgon, har nÄgra sÄdana i studion om jag inte minns fel. för mig verkar det ganska otroligt att du sjunger upp till C5. Vet du hur högt det Àr? Beta58 Àr en vÀldigt bra dynamisk mick tycker jag, men den kommer inte i nÀrheten av detaljrikedommen hos en stormembranare. Hur menar du att de gÄr sönder? Lol mÀrkte att jag skrev fel sry för det menar sjÀlvfallet c2. Vet inte om det berott pÄ dÄliga membran men jag har lyckas med bedriften att sjunga sönder membranet i kondensator mickar en eller tvÄ ggr. Annars sÄ ska ju en kondensator mick hÄlla för upp till 120- 130 db har jag för mig.. men jag har lyckats med oturen ÀndÄ.. Redigerat 28 september 2008 av musicpanda88 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
theFox Postat 28 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 28 september 2008 Okej!.. öh ja đ Jag vill inte ha en trist Sm:58 utan nĂ„got lite dyrare, lite mer exklusivt, men absolut inte sĂ€mre nĂ€r det kommer till kvalitĂ©n av ljud och bygge. đ Allra helst sĂ„ ska mikrofonen ej heller vara grĂ„ eller svart och ha total avsaknad av detaljer, nĂ€ hĂ€r snackar vi allra helst custom byggen, eller vĂ€ldigt modifierings vĂ€nliga mickar. Men kom gĂ€rna med förslag som Ă€r bra dynamiska sĂ„ngmikrofoner helst ej över 10 000 kr dock. Tack pĂ„ förhand! đ SM58. đ Sen fĂ„r du vĂ€ll köra med lite effekter och processorer bakom scenen om det soundet inte duger. Vad utseendet gĂ€ller sĂ„ fĂ„r du vĂ€ll köpa nĂ„gra klistermĂ€rken och sĂ€tta pĂ„ den. đ HAHA pwned. âșïž NĂ€men mĂ„ste ju finnas en hel del mickar som presterar bĂ€ttre hm? Klart det finns dyrare mickar, kan inte ge nĂ„gra exempel, men för priset Ă€r Shure mickarna jĂ€vligt feta. Om problemet Ă€r att membranen gĂ„r sönder, sĂ„ prova sjunga lite lĂ€ngre ifrĂ„n micken eller nĂ„got. LĂ„ter ju skummt att den gĂ„r sönder av sĂ„ng. Om du spelar in i studiomiljö sĂ„ Ă€r ju sĂ„klart en stormembranare standard. Dessa Ă€r sĂ„klart mer kĂ€nnsliga för akustiken och kvalitĂ©n pĂ„ övrig utrustning. Ta och kolla in AKG's mickar. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 28 september 2008 AnmÀl Dela Postat 28 september 2008 Kan varmt rekomendera den mikrofonen jag anvÀnder. Beyer Dynamics TG-X60, lÄter sjukt mycket bÀttre Àn trÄk Shure (har dock ej testat KSM9). Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
musicpanda88 Postat 28 september 2008 TrĂ„dstartare AnmĂ€l Dela Postat 28 september 2008 Okej!.. öh ja đ Jag vill inte ha en trist Sm:58 utan nĂ„got lite dyrare, lite mer exklusivt, men absolut inte sĂ€mre nĂ€r det kommer till kvalitĂ©n av ljud och bygge. đ Allra helst sĂ„ ska mikrofonen ej heller vara grĂ„ eller svart och ha total avsaknad av detaljer, nĂ€ hĂ€r snackar vi allra helst custom byggen, eller vĂ€ldigt modifierings vĂ€nliga mickar. Men kom gĂ€rna med förslag som Ă€r bra dynamiska sĂ„ngmikrofoner helst ej över 10 000 kr dock. Tack pĂ„ förhand! đ SM58. đ Sen fĂ„r du vĂ€ll köra med lite effekter och processorer bakom scenen om det soundet inte duger. Vad utseendet gĂ€ller sĂ„ fĂ„r du vĂ€ll köpa nĂ„gra klistermĂ€rken och sĂ€tta pĂ„ den. đ HAHA pwned. âșïž NĂ€men mĂ„ste ju finnas en hel del mickar som presterar bĂ€ttre hm? Klart det finns dyrare mickar, kan inte ge nĂ„gra exempel, men för priset Ă€r Shure mickarna jĂ€vligt feta. Om problemet Ă€r att membranen gĂ„r sönder, sĂ„ prova sjunga lite lĂ€ngre ifrĂ„n micken eller nĂ„got. LĂ„ter ju skummt att den gĂ„r sönder av sĂ„ng. Om du spelar in i studiomiljö sĂ„ Ă€r ju sĂ„klart en stormembranare standard. Dessa Ă€r sĂ„klart mer kĂ€nnsliga för akustiken och kvalitĂ©n pĂ„ övrig utrustning. Ta och kolla in AKG's mickar. đ Ahh man vet aldrig heller för de mickar vi har i skolan (vilket Ă€r de som gĂ„tt sönder) anvĂ€nds av ganska mĂ„nga olika individer.. men nĂ€r jag frĂ„gade lĂ€raren om varför mickjĂ€klarna dog sĂ„ sa han att det kan hĂ€nda vid sĂ„ng om man sjunger vĂ€ldigt starkt. AKG har man hört mycket gott om jag ska ta och kolla in dem lite mer i detalj imorgon nĂ€r jag ska in till stan. Tror inte att jag hade kunnat micka med kondensator hĂ€r hemma heller.. ingen bra isolering hĂ€r, fyrkantigt rum dessutom.. och just nu Ă€r det Ă€ndĂ„ en mick som ska funka bra vid live som Ă€r vad jag Ă€r ute efter, men den ska för all del inte lĂ„ta jĂ€vligt vid inspelning heller. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 28 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 28 september 2008 Det finns nog inte mĂ„nga micar som inte överlever ljudtryck pĂ„ typ 130dB i dag, sĂ„ att skrika sönder en sĂ„dan Ă€r ungefĂ€r lika sannolikt som att man lyckas överrösta ett jetplan som Ă€r pĂ„ vĂ€g att lyfta... đ Det Ă€r kanske mer sannolikt att det som hĂ€nder, Ă€r att folk slarvar med att anvĂ€nda puffskydd, sĂ„ att det med tiden blir en "hĂ€rlig" gegga av saliv och annat som sĂ€tter sig pĂ„ membranet... Du behöver inte stirra dig blind pĂ„ dynamiska. Det finns kondensatormicar för livebruk ocksĂ„, t ex frĂ„n svenska Milab. NĂ€r jag fortfarande hade mitt band, sĂ„ körde vi frĂ„n början med SM58:or för att vi inte hade rĂ„d med annat - och vi gillade verkligen inte ljudet. Vi skaffade senare AKG D321 (har jag för mig att de hette, men den modellen finns kanske inte lĂ€ngre...) och fick betydligt trevligare ljud. NĂ€r vi efter hand bytte ut AKG-micarna mot Milab LC25:or, sĂ„ var det rena himmelriket och det gick bra att köra dem bĂ„de live och till inspelning. Senare blev det stormembranare i studion, men LC25:orna hĂ€ngde med i mĂ„nga Ă„r vid liveframtrĂ€danden, sĂ„ de var verkligen kanonbra till det. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 28 september 2008 Det finns nog inte mĂ„nga micar som inte överlever ljudtryck pĂ„ typ 130dB i dag, Röde NT2A klarar 147dB đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
musicpanda88 Postat 29 september 2008 TrĂ„dstartare AnmĂ€l Dela Postat 29 september 2008 Det finns nog inte mĂ„nga micar som inte överlever ljudtryck pĂ„ typ 130dB i dag, sĂ„ att skrika sönder en sĂ„dan Ă€r ungefĂ€r lika sannolikt som att man lyckas överrösta ett jetplan som Ă€r pĂ„ vĂ€g att lyfta... đ Det Ă€r kanske mer sannolikt att det som hĂ€nder, Ă€r att folk slarvar med att anvĂ€nda puffskydd, sĂ„ att det med tiden blir en "hĂ€rlig" gegga av saliv och annat som sĂ€tter sig pĂ„ membranet... Du behöver inte stirra dig blind pĂ„ dynamiska. Det finns kondensatormicar för livebruk ocksĂ„, t ex frĂ„n svenska Milab. NĂ€r jag fortfarande hade mitt band, sĂ„ körde vi frĂ„n början med SM58:or för att vi inte hade rĂ„d med annat - och vi gillade verkligen inte ljudet. Vi skaffade senare AKG D321 (har jag för mig att de hette, men den modellen finns kanske inte lĂ€ngre...) och fick betydligt trevligare ljud. NĂ€r vi efter hand bytte ut AKG-micarna mot Milab LC25:or, sĂ„ var det rena himmelriket och det gick bra att köra dem bĂ„de live och till inspelning. Senare blev det stormembranare i studion, men LC25:orna hĂ€ngde med i mĂ„nga Ă„r vid liveframtrĂ€danden, sĂ„ de var verkligen kanonbra till det. đ Ok usch det dĂ€r med saliven fick min frukost att verka osexig xD Oj hm tack för ditt lĂ„nga utförliga svar det uppskattas. Ska kolla in Milab's utbud nu pĂ„ en gĂ„ng :> Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 29 september 2008 AnmÀl Dela Postat 29 september 2008 Jojo, om det bara Àr saliv i micken. Vad tror du om alla snusande sÄngare som inte envÀnder portionssnus live dÄ? Hur kÀnns frukosten nu? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 29 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 29 september 2008 Varför en dynamisk? För att jag sjunger đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 29 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 29 september 2008 Kondensator mickar gĂ„r sönder vĂ€ldigt lĂ€tt vid tex. belt-sĂ„ng och lĂ€mpar sig inte för fem öre vid inspelning av sĂ„ng eller för all del live, om du inte ska micka upp inför körsĂ„ng lr. dylikt. DĂ€rav kör jag pĂ„ dynamiska. đđđ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 29 september 2008 AnmÀl Dela Postat 29 september 2008 rolig trÄd sÄ hÀr pÄ morgonen http://www.akg.com/site/products/powerslav...anguage,EN.html Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 29 september 2008 AnmÀl Dela Postat 29 september 2008 Kondensator mickar kan vÀll fungera men aldrig som nÀrmickat. Detta gÀller för sÄngare som sjunger med hÄrt fokuserad ton. Ofta inom metal eller opera. Denna sÄng stil bygger pÄ att fÄ en bÀrighet genom att fokusera och projicera övertonsinnehÄlet hÄrt. Det Àr perfekt om man stÄr pÄ en opera scen efter som diskantfrekvenserna klingar av snabbare Àn resten. SÀtter man dÀremot enkondensatormick 10 centimeter ifrÄn sÄ lÄter det följdaktligen fördjÀvligt. NÀrmickat med kondensator fungerar inom den mesta typ av populÀrmusik men Àr helt fel för en Pavaroti eller Rob Hallford. Kondensator fungerar bra pÄ denna typ av sÄng pÄ betydligt lÀngre avstÄnd men dÄ snackar vi bra rum. Har man inte det gör man klokast i att köra dynamisk mick som killen sÀger. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 29 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 29 september 2008 ...eller som sagt, en kondensatormic som Ă€r gjord för livebruk... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 29 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 29 september 2008 Kondensator mickar kan vĂ€ll fungera men aldrig som nĂ€rmickat. Detta gĂ€ller för sĂ„ngare som sjunger med hĂ„rt fokuserad ton. Ofta inom metal eller opera. Denna sĂ„ng stil bygger pĂ„ att fĂ„ en bĂ€righet genom att fokusera och projicera övertonsinnehĂ„let hĂ„rt. Det Ă€r perfekt om man stĂ„r pĂ„ en opera scen efter som diskantfrekvenserna klingar av snabbare Ă€n resten. SĂ€tter man dĂ€remot enkondensatormick 10 centimeter ifrĂ„n sĂ„ lĂ„ter det följdaktligen fördjĂ€vligt. NĂ€rmickat med kondensator fungerar inom den mesta typ av populĂ€rmusik men Ă€r helt fel för en Pavaroti eller Rob Hallford. Kondensator fungerar bra pĂ„ denna typ av sĂ„ng pĂ„ betydligt lĂ€ngre avstĂ„nd men dĂ„ snackar vi bra rum. Har man inte det gör man klokast i att köra dynamisk mick som killen sĂ€ger. đ du har tydligen helt missat att det finns kondingar gjorda för nĂ€rmickning Ă„ livebruk precis som claes sĂ€ger han gav exempel pĂ„ en milab Ă„ jag har gett exempel pĂ„ en akg sĂ„ sluta sprida okunskap kondingar Ă€r inte bara studiomickar ala cm3 eller b1... Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 29 september 2008 AnmĂ€l Dela Postat 29 september 2008 Ăr medveten om det men hĂ€vdar Ă€ndĂ„ att man inte spelar in operasĂ„ngare med nĂ€rmickning av det skĂ€l som jag gav. Live kan man visserligen anvĂ€nda dessa mickar men dĂ„ pĂ„ betryggande avstĂ„nd. För studioinspelningar Ă€r det ofta kondensator men frĂ„gan om avstĂ„nd pĂ„ ett par meter i ett bra rum. Sen fungerar de kondingmickar som ni har gett exempel pĂ„ aldeles utmĂ€rkt Ă€ven nĂ€rmickat i dom flesta fall. I allafal inom populĂ€rmusik. Tilldess kommer det altid att finnas tillfĂ€llen dĂ„ man inte vill sĂ€tta Ă€ven en av dessa kondingar rakt framför munnen pĂ„ en sĂ„ngare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 29 september 2008 AnmÀl Dela Postat 29 september 2008 Live kan man visserligen anvÀnda dessa mickar men dÄ pÄ betryggande avstÄnd. vilka mickar menar du? Tilldess kommer det altid att finnas tillfÀllen dÄ man inte vill sÀtta Àven en av dessa kondingar rakt framför munnen pÄ en sÄngare. vilka tillfÀllen dÄ Ä varför? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.