Jump to content
Annons

Bästa bok/böcker du läst?


Lithium

Recommended Posts

Annons

Författartips: Harlan Coben

Bokserietips: The Bourne Series av Robert Ludlum (inkluderar böckerna: The Bourne Identity, The Bourne Supremacy och The Bourne Ultimatum som skiljer sig extremt mycket från filmatiseringarna!)

Trådtips: DENNA tråd som handlar om böcker. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den nionde insikten

Författare: James Redfield

Genre: Roman

Ämnesord: filosofi, spänning

ISBN: 9146171142

...........

Älskar den o de andra böckerna i serien.

Varför? Spännande och troligt.

Även "Cirecklens mitt" är grym.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Den nionde insikten

Författare: James Redfield

Genre: Roman

Ämnesord: filosofi, spänning

ISBN: 9146171142

...........

Älskar den o de andra böckerna i serien.

Varför? Spännande och troligt.

Även "Cirecklens mitt" är grym.

Den läste Fazzan "på skoj", då den var månadens bok i en bokklubb och kom automatiskt i brevlådan. Sedan glanade jag runt i den på skoj, utan att läsa den ordentligt. Men vi var rörande eniga om att det var en HÖGRELIGIÖS bok, i klass med Bhagavad Gita, Mormons bok o.d., om inte snäppet "värre". Intressant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Den nionde insikten

Författare: James Redfield

Genre: Roman

Ämnesord: filosofi, spänning

ISBN: 9146171142

...........

Älskar den o de andra böckerna i serien.

Varför? Spännande och troligt.

Även "Cirecklens mitt" är grym.

Den läste Fazzan "på skoj", då den var månadens bok i en bokklubb och kom automatiskt i brevlådan. Sedan glanade jag runt i den på skoj, utan att läsa den ordentligt. Men vi var rörande eniga om att det var en HÖGRELIGIÖS bok, i klass med Bhagavad Gita, Mormons bok o.d., om inte snäppet "värre". Intressant...

kanske beror på hur man tolkar den. man ska väl inte ta den ordagrant det är trots allt inte en bok som påstås vara sann 😉

men den är jävligt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Den nionde insikten

Författare: James Redfield

Genre: Roman

Ämnesord: filosofi, spänning

ISBN: 9146171142

...........

Älskar den o de andra böckerna i serien.

Varför? Spännande och troligt.

Även "Cirecklens mitt" är grym.

Den läste Fazzan "på skoj", då den var månadens bok i en bokklubb och kom automatiskt i brevlådan. Sedan glanade jag runt i den på skoj, utan att läsa den ordentligt. Men vi var rörande eniga om att det var en HÖGRELIGIÖS bok, i klass med Bhagavad Gita, Mormons bok o.d., om inte snäppet "värre". Intressant...

kanske beror på hur man tolkar den. man ska väl inte ta den ordagrant det är trots allt inte en bok som påstås vara sann 😉

men den är jävligt bra

Ja den skall nog tas med en stor nypa salt.

Men samtidigt är det en actionfylld berätelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den jag håller på och skriver själv.

Orsaken är att jag bestämmer vad som ska stå i den.

Samma sak här. Jag kallar den min dagbok. Den börjar bli riktigt spännande, men jag tror jag vet hur det kommer sluta.

Annars har jag precis läst ut Guns, Germs and Steel av Jared Diamond, handlar om hur det kom sig att Europa utvecklade kärnvapen och mikroprocessorer innan de australiensiska aboriginerna tog sig ur stenåldern, och liknande. Riktigt intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

är det verkligen inte fler som har läst böcker härinne på forumet?

man kan juh tro att det bara är en massa trummisar på forumet :rolleyes:

Den bästa författare jag läst var Jan Fridegård. Dels hans fornnordiska sagor, som är minst i klass med röde orm. (som jag också tyckte var farbaskat bra.) Men också hans soldatsvit, har för mig att det är tre böcker. Man följer en släkt i generationer. Läs!

Den bok jag avslutade ikväll var "El Choco", som handlar om Jonas Andersson från Kungälv, som ertappas i tullen i Colombia och hamnar i fängelse där. En sann historia. Ganska bra tycker jag. Läsvärd. Innan den var det "snabba cash", som jag också tyckte var ganska kul och lättläst.

/Trumkisen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Döden i Venedig av Thomas Mann. Har aldrig läst något som formulerar förälskelsen så bra. Ganska kort också, så man behöver inte vara bokmal för att ta till sig den. Annars är Lolita av Vladimir Nabokov ett otroligt välskrivet verk. Inser plötsligt att jag nu rekommenderar två böcker som både beskriver pedofili. Hmm.. Men jag kommer inte ifrån att de båda är mästerverk ur ett litterärt perspektiv. (...och Ja, jag är utbildad litteraturvetare och inte intresserad av nakna barn)

Annars håller jag just nu på att läsa I was a Robot av Wolfang Flür. Kul att läsa en biografi skrivet av den minst kände i ett band (i detta fall Kraftwerk). Som trummis (och som en som inte var delaktig i att skriva musiken) är det intressant att läsa om hans rädsla för att när som helst bli utbytt mot en trummaskin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mary Shelleys Frankenstein. Har inget att göra med dom löjliga filmatiseringarna. Stark känslohistoria

Eva trilogin= I skuggan av värmen, Utan en tanke, Bortom ljus och mörker,, av Lotta Thell. Öppnar förståelsen och empatin för människor som mår dåligt och söker sig till droger för att fly verkligheten.

Chockdoktrinen av Naomi Klein. Om krig och katastrofer som bizniz.

Sömnen av Uffe Lundell.

Skulle vilja läsa mer än jag gör nu, men ack såå lite tid...(har just dödat en timme på forumet nu) ..kanske för lite ork då.. 😄

Redigerat av klasho
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...