Jump to content
Annons

Eran Fruityloops musik


Lonian

Recommended Posts

Allt jag gör är i FL Studio än så länge 🙂

Lite kommersiella samples blandat med plastsynthar är faktiskt ganska kul i längden 😉

Skrik gärna till om det är något ni undrar över 🙂

MySpace

Riktigt schysst och bra dunk! Har du hittat samplingar på sången till Africa för jag hörde inte kompet i bakgrunden?

Älskar när du slänger på delayet mot slutet av Tension det drar verkligen igång låten =)

och btw Martin hoppas min körpärm sitter fint 😉

// Jacke

Haha tjenare Jacke! Ja körpärmen kom väl till användning! Vi kommer verkligen sakna er alla på kristinaskolan! 🙂

Africa klippte och klistrade jag lite själv på! Tog ut A capellan med hjälp av Adobe Audition och introt och slutet tog jag bara från orginalet!

Tackar så mycket för kommentaren, hittils tror jag att jag faktiskt lyckats bäst med Tension 🙂

Håller du på med musik själv? jag vill höra isåfall! 🙂

Nightstream

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Mina två senaste alster gjorda i FL.

It's all over (Acoustic)

Perrra - This is my way (Dj Zero Rmx)

Mycke pluggar blir de...

Den andra låten var riktigt bra..

Har du gjort fler liknande låtar som du kan tänka dig att dela med dig av?

Kul å höra att du gillade den.

Tyvärr har jag inte någon ny låt men jag har en på G som vi skall spela in sången till så fort som möjligt.

Kan posta den här så fort den är färdig, ungefär samma stuk på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Här är ett litet klipp från radiomixen på min låt Don´t hold me back som kom nånstans runt 21-40 plats i Metro music challange 2008

Har använt z3ta+ och wavelab och några andra småeffekter som ej är inkluderade i FL

hope you like!

http://www.avaec.com/ht2006/89viljoh/feelt...mple196kbs).mp3

Redigerat av Feeltz
Link to comment
Dela på andra sajter

Assfire (oregistrerad)

Hej.

Jag är nyregisterad här. Jag är totalt ny på digital musikproduktion och jag har haft FL studio 8 i ungefär 2 dygn.

När jag lyssnar på det jag skapade hör jag bara felen. Jag skulle vilja veta era synpnkter och vad ni tycker, för jag har absolut ingen aning.

De första 4 takterna består delvis av gratis samples nerladdade från www.vipzone-samples.com. Resten har jag gjort själv. Hellre ärliga svar än generösa svar. :-)

Download: http://www.badongo.com/audio/10098429

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig varför jag gjorde denna låt, jag tror det var någon av er här på forumet som inspirerade mig med någon ARP som gick i igenom hela låten, då tänkte jag "Okej då vill jag också pröva.."

Den är snabbt gjord hör jag nu och det låter nog helt okej i mina öron iaf! Ska bli kul att se vad ni tycker om den.

Låten är väl mer Psy kan jag tänka mig, det kanske är en blandning mellan trance och psy hållet, mycket vengeance och mycket nexus original ljud!

Pill fighter Phil - Churos Effectos Marockos Erectuz

Hoppas ni diggar det! Vore kul med lite konstruktiv kritik, det var längesen! 😄

Mvh

Fred

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig varför jag gjorde denna låt, jag tror det var någon av er här på forumet som inspirerade mig med någon ARP som gick i igenom hela låten, då tänkte jag "Okej då vill jag också pröva.."

Den är snabbt gjord hör jag nu och det låter nog helt okej i mina öron iaf! Ska bli kul att se vad ni tycker om den.

Låten är väl mer Psy kan jag tänka mig, det kanske är en blandning mellan trance och psy hållet, mycket vengeance och mycket nexus original ljud!

Pill fighter Phil - Churos Effectos Marockos Erectuz

Hoppas ni diggar det! Vore kul med lite konstruktiv kritik, det var längesen! 😄

Mvh

Fred

Lite tjatig ibland men jag tycker du tyglar den lilla gränsen mellan tjatigt upprepande och kontrollerat upprepande! 😄

Skit bra låt annars! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig varför jag gjorde denna låt, jag tror det var någon av er här på forumet som inspirerade mig med någon ARP som gick i igenom hela låten, då tänkte jag "Okej då vill jag också pröva.."

Den är snabbt gjord hör jag nu och det låter nog helt okej i mina öron iaf! Ska bli kul att se vad ni tycker om den.

Låten är väl mer Psy kan jag tänka mig, det kanske är en blandning mellan trance och psy hållet, mycket vengeance och mycket nexus original ljud!

Pill fighter Phil - Churos Effectos Marockos Erectuz

Hoppas ni diggar det! Vore kul med lite konstruktiv kritik, det var längesen! 😎

Mvh

Fred

Lite tjatig ibland men jag tycker du tyglar den lilla gränsen mellan tjatigt upprepande och kontrollerat upprepande! 😄

Skit bra låt annars! 😎

Haha fett att du diggade den, kul att höra faktiskt! 😄

Njae jag vet inte om jag kan hålla med om att den är tjatig, jag menar, "jag är ju ingen kung på sådan musik" men, det jag hört som låter liknande är tamejfan upprepande och tatigt..

Fast nu kanske jag inte uppfattade ditt svar alls och bara svarar som jag vore helt dum i huvudet! haha 😄

Men iaf , tack. Kul att du gillade det!

/Fred,s

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig varför jag gjorde denna låt, jag tror det var någon av er här på forumet som inspirerade mig med någon ARP som gick i igenom hela låten, då tänkte jag "Okej då vill jag också pröva.."

Den är snabbt gjord hör jag nu och det låter nog helt okej i mina öron iaf! Ska bli kul att se vad ni tycker om den.

Låten är väl mer Psy kan jag tänka mig, det kanske är en blandning mellan trance och psy hållet, mycket vengeance och mycket nexus original ljud!

Pill fighter Phil - Churos Effectos Marockos Erectuz

Hoppas ni diggar det! Vore kul med lite konstruktiv kritik, det var längesen! 😎

Mvh

Fred

Lite tjatig ibland men jag tycker du tyglar den lilla gränsen mellan tjatigt upprepande och kontrollerat upprepande! 😄

Skit bra låt annars! 😎

Haha fett att du diggade den, kul att höra faktiskt! 😄

Njae jag vet inte om jag kan hålla med om att den är tjatig, jag menar, "jag är ju ingen kung på sådan musik" men, det jag hört som låter liknande är tamejfan upprepande och tatigt..

Fast nu kanske jag inte uppfattade ditt svar alls och bara svarar som jag vore helt dum i huvudet! haha 😄

Men iaf , tack. Kul att du gillade det!

/Fred,s

Jag menade att du klarade av att vara upprepande utan att göra låten tjatig! Det var tänkt posetivt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig varför jag gjorde denna låt, jag tror det var någon av er här på forumet som inspirerade mig med någon ARP som gick i igenom hela låten, då tänkte jag "Okej då vill jag också pröva.."

Den är snabbt gjord hör jag nu och det låter nog helt okej i mina öron iaf! Ska bli kul att se vad ni tycker om den.

Låten är väl mer Psy kan jag tänka mig, det kanske är en blandning mellan trance och psy hållet, mycket vengeance och mycket nexus original ljud!

Pill fighter Phil - Churos Effectos Marockos Erectuz

Hoppas ni diggar det! Vore kul med lite konstruktiv kritik, det var längesen! 😎

Mvh

Fred

Lite tjatig ibland men jag tycker du tyglar den lilla gränsen mellan tjatigt upprepande och kontrollerat upprepande! 😄

Skit bra låt annars! 😎

Haha fett att du diggade den, kul att höra faktiskt! 😄

Njae jag vet inte om jag kan hålla med om att den är tjatig, jag menar, "jag är ju ingen kung på sådan musik" men, det jag hört som låter liknande är tamejfan upprepande och tatigt..

Fast nu kanske jag inte uppfattade ditt svar alls och bara svarar som jag vore helt dum i huvudet! haha 😄

Men iaf , tack. Kul att du gillade det!

/Fred,s

Jag menade att du klarade av att vara upprepande utan att göra låten tjatig! Det var tänkt posetivt!

Hahah jaha men då svarade jag ju som jag vore dum i hövvet. sorry my bad 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite fjortisdunk, handsup eller vad man säger 😛 Men håller i dagsläget på med melodisk trance. Gjorde dessa låtar för ett par veckor sen.

http://www.myspace.com/johankull

Lite snäll kritik tack 😄

MVH Johan

Skönt pump, låter som det ska helt enkelt! 🙂

Dock så tycker jag att rösten i "Kom och Festa med Oss" är helt feltänkt. En röst ska mest vara där för att peppa igång publiken liksom, jag kände inte alls någon energi i sången. man behöver in te heller vara någon sångare, kläm i lite mer bara och visa att du VERKLIGEN VILL ATT PERSONEN SKA MED OCH FESTA... om du fattar 😄

Annars som sagt skönt pump! 🙂

Nightstream

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå på er! Är helt nyreggad här... Finns lite låtar från -04 och framåt som är helt och hållet gjorda i FL Studio:

monoton.se/per

Riiiiiktigt fet musik! Du måste sitta o pilla en hel del med dina låtar! Nu har jag bara hunnit att lyssna på 1, ska helt klart lägga ner några timmar och lyssna igenom din musik, verkligen intressant! 😄

Nightstream

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja! dags att skriva sitt första inlägg på forumet dårå!

www.trig.com/misantrop

så ska vi se om sönderdistad domedags-darkcore faller någon här i smaken! 🙂

och såklart är det gjort i FL.

mycket guitar rig, mycket V-station (kickarna) och mycket sena nätter.

enjoy 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 år senare...

Hej på er alla,

Jag är, som säkert många andra här på forumet, väldigt musikintresserad och spelar i ett vanligt hederligt rockband - men vid sidan om komponerar jag låtar på "konstgjord" väg i Fruity Loops Studio. Det jag skulle uppskatta, var om ni skulle vilja besöka min kanal på youtube och - om ni är intresserade av technomusik och finner intresse i mina låtar - Premenurera på min kanal. Ge mig en chans! 😛

Kärlek till er alla musikälskare, vi hörs nån gång! 🥰

Gustav Pettersson

A.K.A Sweguz

Bifogar länk till min kanal: http://www.youtube.c...ah?feature=mhum

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla,

Jag är, som säkert många andra här på forumet, väldigt musikintresserad och spelar i ett vanligt hederligt rockband - men vid sidan om komponerar jag låtar på "konstgjord" väg i Fruity Loops Studio. Det jag skulle uppskatta, var om ni skulle vilja besöka min kanal på youtube och - om ni är intresserade av technomusik och finner intresse i mina låtar - Premenurera på min kanal. Ge mig en chans! 😛

Kärlek till er alla musikälskare, vi hörs nån gång! 🥰

Gustav Pettersson

A.K.A Sweguz

Bifogar länk till min kanal: http://www.youtube.c...ah?feature=mhum

Testa länka igen, funkar inget vidare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hänger med på tåget.

Jag gör allt från dirty south till riktigt smutsig hiphop.

En del är helt egenkomponerat och en del är samplat.

Ni hör nog vad som är egenkomponerat och samplat.

http://soundcloud.com/officialstarchild/trapstar-preview

http://soundcloud.com/officialstarchild/stc-soldier-preview

Redigerat av iamprimy
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

allt är gjort i FL dock med mycket utomstående pluggar och processerat ljud och akustiska instrument och allt möjligt sätter bara ihop det i FL sen.

http://www.soundcloud.com/iamfabiankempe techno, minimal, dub, deep

drum n bass, dubstep, breaks, dub

hardtrance, techtrance, hardtech

experimentiellt, idm, spoken word, akustiskt, filmmusik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...