Jump to content
Annons

Eran Fruityloops musik


Lonian

Recommended Posts

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

På min sida, www.warpfuz.se, finns flera av mina äldre produktioner att höra, och jag använder mig uteslutande av FL. Andra låtar jag har fått signade eller skickas som demo just nu kan höras på www.myspace.com/warpfuz 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller på med en trancelåt förtillfället 🙂 I vanliga fall gör jag dock hardstyle...

Använder mig av Vsts som v-station, nexus, z3ta+, 3xosc m.m. Till samples har jag VEC2.

Till effekter använder jag alla vanliga fl-plugins, reeverb, delay osv.

FL Mutiband compessor till mastern...

LÄNK:

http://www.speedyshare.com/666535294.html

enjoy

Link to comment
Dela på andra sajter

Darteis (oregistrerad)
Mina två senaste

Elfström 😄

Gillade into the night ganska mycket, början var härlig, sen gick det väldigt fort för att vara trance, men jag tycker verkligen du har sköna melodier och leaden har det där sköna dragiga soundet som i t ex Cascada. Jag lyckas aldrig få det så bra. Kudos.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

http://www.speedyshare.com/237525412.html

Laddade hem programmet för ungefär ett halvår sedan och har väl inte lagt särskilt mycket tid på att lära mig funktioner och sånt, så är jävligt okunnig egentligen. Denna är jag dock ganska nöjd med, skönt flow liksom. Kom gärna med kritik, positiv som negativ...

Redigerat av personalit
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja! Då var det FLStudio som gäller då. Slängde ihop den här "SKITEN" en kväll. Disco/Clubmusik, inget som triggar mina innersta välmåeendevibbar. Försökte fixa radioljudet mest.

Det som användes var: Phoscyon VSTI bassline, 1 st. samplad tjej, ett samplat hip-hop beat, två separata kickdrum samplingar. Plug-ins: Oxford, KeytoSound, PSP VintageWarmer, Roger Nichols, BlueTubes Phaser... Automation!

Till er som mixar i FLStudio: Alltså, jag vet att det är lätt att få "leksaksljudet" i FL. Vad ni MÅSTE tänka på är lyssningskvaliteten VS renderingskvaliteten!

Alla som är bekanta med FL vet att man under ljudinställningarna kan välja SINC DEPTH! Känns igen? Ok, det krävs en riktigt bra dator om man vill köra med 512 depth sinc och använda massa pluggar och VSTinstrument. Men.... Visst arbeta i lägre upplösning när du kommer på idéerna och meckar, men - MIXA ALDRIG lägre än i 512 läget! Det gäller iaf om du sen ska rendera ut i 512. Ljudet blir så MYCKET klarare då, så om du vill ha en mix som överensstämmer med lyssnings "modet" du har så måste du iaf

exportera med samma SINC depth som du har mixat i. Annars kommer det låta Helt annorluna när du renderar sen....

En idé är annar att göra låten i FL )som en slags scratchpad" sen, rendera ut i bästa kvalité och sen mixa ljudspåren i ett annat program. Eller varför inte i FL - när du väl renderat allt till Wav.... Och då köra bästa lyssningskvalité om datorn pallar!

Ja ja, lite skit från mig som jag tänkt på.

Älskar FL för att det är så lätt att vara kreativ..... Har varit hooked sen -99... Var såld på TS404:an tills efter version 3.5 då den blev polyfonisk och började låta annorlunda. Slajdarna började fungera annorlunda då, nån som tänkte på det?

Lycka till med produktionen. De viktigaste verktygen i ljudknåperi är enligt mej, EQ, kompressorer, bra grundljud och ett nollsällt huvud.... Jäpp, gör din mix - sov på saken, rök en fet och lyssna igen....

Här kommer ljussnutten. Kankse låter skit på andra system, men jag är ingen mastringsexpert!

SPELA HÖGT, Bra skuret så låten kommer inte spränga några högtalare...

EN LÅTSNUTT: http://www4.zippyshare.com/v/55265244/file.html (MP3)

Jäpp, det var det! Blir jag rik på min musik så ska jag köpa en MAC och alla pluggar jag använder! 🙂

UGGLAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja! Då var det FLStudio som gäller då. Slängde ihop den här "SKITEN" en kväll. Disco/Clubmusik, inget som triggar mina innersta välmåeendevibbar. Försökte fixa radioljudet mest.

Det som användes var: Phoscyon VSTI bassline, 1 st. samplad tjej, ett samplat hip-hop beat, två separata kickdrum samplingar. Plug-ins: Oxford, KeytoSound, PSP VintageWarmer, Roger Nichols, BlueTubes Phaser... Automation!

Till er som mixar i FLStudio: Alltså, jag vet att det är lätt att få "leksaksljudet" i FL. Vad ni MÅSTE tänka på är lyssningskvaliteten VS renderingskvaliteten!

Alla som är bekanta med FL vet att man under ljudinställningarna kan välja SINC DEPTH! Känns igen? Ok, det krävs en riktigt bra dator om man vill köra med 512 depth sinc och använda massa pluggar och VSTinstrument. Men.... Visst arbeta i lägre upplösning när du kommer på idéerna och meckar, men - MIXA ALDRIG lägre än i 512 läget! Det gäller iaf om du sen ska rendera ut i 512. Ljudet blir så MYCKET klarare då, så om du vill ha en mix som överensstämmer med lyssnings "modet" du har så måste du iaf

exportera med samma SINC depth som du har mixat i. Annars kommer det låta Helt annorluna när du renderar sen....

En idé är annar att göra låten i FL )som en slags scratchpad" sen, rendera ut i bästa kvalité och sen mixa ljudspåren i ett annat program. Eller varför inte i FL - när du väl renderat allt till Wav.... Och då köra bästa lyssningskvalité om datorn pallar!

Ja ja, lite skit från mig som jag tänkt på.

Älskar FL för att det är så lätt att vara kreativ..... Har varit hooked sen -99... Var såld på TS404:an tills efter version 3.5 då den blev polyfonisk och började låta annorlunda. Slajdarna började fungera annorlunda då, nån som tänkte på det?

Lycka till med produktionen. De viktigaste verktygen i ljudknåperi är enligt mej, EQ, kompressorer, bra grundljud och ett nollsällt huvud.... Jäpp, gör din mix - sov på saken, rök en fet och lyssna igen....

Här kommer ljussnutten. Kankse låter skit på andra system, men jag är ingen mastringsexpert!

SPELA HÖGT, Bra skuret så låten kommer inte spränga några högtalare...

EN LÅTSNUTT: http://www4.zippyshare.com/v/55265244/file.html (MP3)

Jäpp, det var det! Blir jag rik på min musik så ska jag köpa en MAC och alla pluggar jag använder! :rolleyes:

UGGLAN

>och alla pluggar jag använder!

det víll säga... använder du demo pluggar nu eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hupp hupp.

Jag gjorde en remiX på [Eurythmics] Sweet dreams

Ville testa att omvandla den till lite mer tvspels aktig låt, men vart nog något synt liknande.. eller vad vet jag.

Hursomhällst.. här är en youtube film på den :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=Y6lxPHcnvHo

Lite tips om för er som tycker det är kul att skapa remixer.

Släng in Mp3 filen i FL studio på den nedre halvan så ni ser ljud kurvorna i låten.

Lägg på en standard Kick efter hela låten och sedan ändra tempot på låten tills du märker att kicken stämmer överens med mp3 låten.

Är det riktigt svårt att höra så kolla på hur mp3 filen ser ut så kan du nästan gissa och lista ut vart kickarna på mp3n sitter och du kan tajma in det på rut nätet.

Sedan är det bara för dig att lägga instrument "ovanpå" låten och mixa.

Jag brukar klippa mp3 låten så den går att loopa om och om igen.

Tillslut när jag får mina egna instrument korrekt efter en jävla massa gehör så plockar jag bort mp3 filen. Och såhär låter resultatet... :rolleyes: Bdw det är jag själv som sjunger sådär fult.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

www.myspace.com/warpfuz

Har gjort klart en låt som heter Oslo, ligger i spelaren på min myspace. Skall försöka signa den plus min egen Dreamvibe-remix (ligger överst i spelaren, inte riktigt klar ännu) till Lyon Echo Records, där jag har släppt förut. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.freewebs.com/djstyler/downloads.htm

Har lagt upp 2 låtar där, välj själv o ge kritik! 😊

BtW grymm tråd! Hjälp mej också med val av genre då ja inte vet vad jag gör! 😎

Personligen älskar jag tempot, energin och glädjen av UK Underground Hardcore, hård äcklig Rotterdam är underbart och som grädden på moset kan man slänga in en släng av vad jag vill kalla, Uppåt Hardstyle! 🙂

Försök testa så mycket som möjligt, jag är allätare och har låtar från olika stilar, men du hittar nog rätt tillslut!

Peace.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 project av Tobias J

Har 2 clip som ligger på sonic academy.

Första heter Acid droppings kör med sylenth1(Basslingan) och d16 phoscyon(303 klonen) kommer inte i håg effekterna exakt men hade inte överlevt utan Camelspace.

Andra heter Wrapped up and ready to go. sylenth1 och Z3ta+

Datorn kajkade i hop så jag kan inte göra klart dom. Har planer på att försöka återskapa dom.

Skriv gärna vad ni tycker.

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Darteis (oregistrerad)

Detta är vad som jag håller på med just nu, experimenterar lite med acid åt det hårdare hållet. Tycker det är så kul att leka med de ljuden. Musik för mina öron iaf!

Justja, den är inte klar så den känns inte så genomarbetad men väl värt att lyssna på om man gillar distad 303 med massa rsonans!

Dicta Beat - Get Dumb.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är vad som jag håller på med just nu, experimenterar lite med acid åt det hårdare hållet. Tycker det är så kul att leka med de ljuden. Musik för mina öron iaf!

Justja, den är inte klar så den känns inte så genomarbetad men väl värt att lyssna på om man gillar distad 303 med massa rsonans!

Dicta Beat - Get Dumb.mp3

schysst acid! något ljud lät lite väl FL, kan inte säga vilket, men annars låter det snyggt och proffsigt.

här finns lite av vad jag åstadkommit med bl a fl studio, gitarr och samplingar... tydligen går det hem i japan 😉

www.myspace.com/primorsk

Link to comment
Dela på andra sajter

Multivitamin (oregistrerad)
Allt jag gör är i FL Studio än så länge 🙂

Lite kommersiella samples blandat med plastsynthar är faktiskt ganska kul i längden 🙂

Skrik gärna till om det är något ni undrar över 🙂

MySpace

Riktigt schysst och bra dunk! Har du hittat samplingar på sången till Africa för jag hörde inte kompet i bakgrunden?

Älskar när du slänger på delayet mot slutet av Tension det drar verkligen igång låten =)

och btw Martin hoppas min körpärm sitter fint 🙂

// Jacke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...