Jump to content
Annons

Eran Fruityloops musik


Lonian

Recommended Posts

Tack Lonian! Skönt att få ärlig kritik. Mitt problem tror jag att jag gör låtar för fort. Har aldrig gjort låtar förut och under dom 5 mån jag har försökt lära mig FL-Studio så har varje låt kommit till på under 5 timmar. En klar stress symtom! Men nu ska jag ta mer tid på mig och verkligen försöka göra någonting bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Mitt första bidrag är en cover jag gjorde, och innan ni börjar tjata om att jag inte får ladda upp covers här så kan jag säga att det gör jag inte. Därför har jag den på youtube.

På så sätt är det inte studio.se som är ansvarig för att den finns och vi kan leva glada (förutom youtube).

Cover av Prayer for the weekend med The Ark.

Känner på mig att jag kommer få Alla Ark fans i hälarna efter det här, men jag tackar den delvisa anonymiteten!

Kommentera gärna 🙂

PS. Någon som vet något schysst piano-ljud till fl?

Har testat några pluggar men ingen som ger realistiskt sound 🙂

Najs. Och visst blir det skön känsla med film till musik?

Jag har också gjort en del remixer, Här har vi en tvspels remix jag gjort på youtube

http://youtube.com/watch?v=KnOmV8Crjas (journey to silius level 3) ska göra alla spel banorna sedan tänkte jag =)

Jag kan ge dig lite närmare tips på hur jag trixar med piano om du vill. , använder ju nästan piano i alla mina låtar.

Lyssna på någon av mina låtar och säg om det är det ljudet du är ute efter. Jag använder 4front piano plus en fruity soundfont som jag brukar mixa ihop.

Tack, tack 🙂

Kollade på dina låtar med piano och det låter så nära piano jag skulle vilja komma elektronisk väg.

Vore väldigt tacksamt 🙂

Och cool remix som du hade på youtube 🙁

Var en annorlunda känsla tyckte jag för att vara en tv-spels remix

Link to comment
Dela på andra sajter

den här gjorde jag i veckan det blev nå liknande bit rock techno eller nå 🙁

kB - Fucking attitude

använde

synth/sample:

3XOsc

addictive drums

quadraSID

nå kickar från vegance

FLs orginal kick

sim synth

BOOBASS

sampling från filmen scarface.

FX:

massor av

Fruity reeverb 2

fruity filter

fruity delay 2

fruity blood overdrive

fruity parametic eq 2

fruity compressor

kör mycket automationer med cutoff freq på fruity filter.

Redigerat av KBe
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt första bidrag är en cover jag gjorde, och innan ni börjar tjata om att jag inte får ladda upp covers här så kan jag säga att det gör jag inte. Därför har jag den på youtube.

På så sätt är det inte studio.se som är ansvarig för att den finns och vi kan leva glada (förutom youtube).

Cover av Prayer for the weekend med The Ark.

Känner på mig att jag kommer få Alla Ark fans i hälarna efter det här, men jag tackar den delvisa anonymiteten!

Kommentera gärna 😛

PS. Någon som vet något schysst piano-ljud till fl?

Har testat några pluggar men ingen som ger realistiskt sound 🙂

Najs. Och visst blir det skön känsla med film till musik?

Jag har också gjort en del remixer, Här har vi en tvspels remix jag gjort på youtube

http://youtube.com/watch?v=KnOmV8Crjas (journey to silius level 3) ska göra alla spel banorna sedan tänkte jag =)

Jag kan ge dig lite närmare tips på hur jag trixar med piano om du vill. , använder ju nästan piano i alla mina låtar.

Lyssna på någon av mina låtar och säg om det är det ljudet du är ute efter. Jag använder 4front piano plus en fruity soundfont som jag brukar mixa ihop.

Tack, tack 🙂

Kollade på dina låtar med piano och det låter så nära piano jag skulle vilja komma elektronisk väg.

Vore väldigt tacksamt 🙂

Och cool remix som du hade på youtube 😄

Var en annorlunda känsla tyckte jag för att vara en tv-spels remix

(= tackar... Jo hursomhällst.

Det finns en effekt som heter Fruity Delay Bank, prova skruva lite i den. Där kan du lyckas få till det klassiska piano plink delay effekten.

Du kan använda FL keys, med massor av trix, men själv kör jag 4front piano vst vilket är en helt fri vst som går att ladda ner på nätet, du kan inte skruva någonting i den utan du får trixa med effekter i fl.

http://www.yohng.com/vsti/4fpiano1-i.exe

Det finns olika fruity soundfonts att dra hem. Jag lyckades hitta en gratis som heter RolandNicePiano.sf2 , nu mins jag inte vart man laddar ner den, men om du googlar kanske du hittar.

Sedan gäller det att du förstår lite hur piano skall låta.

Ex så gäller det att du använder anslags känslighet när du har en melodi, då låter det mera verkligt.

Kanske när du har lagt ut en not C så kan du ha några korta not C efter som tappar neråt i volym för att få en häftigare echo effekt.

Spelar du både bas i pianot samt en högre octav så kan du prova mixa dem olika i Equlizern, osv.

Använd inte bara ett piano rakt av utan ha 2-3st som du mixar ihop.

Här är en kort video på en enbart piano låt jag gjorde i fl.

Se hur jag byggt upp den

http://www.youtube.com/watch?v=fzGZHhAWrs4

Tack Lonian! Skönt att få ärlig kritik. Mitt problem tror jag att jag gör låtar för fort. Har aldrig gjort låtar förut och under dom 5 mån jag har försökt lära mig FL-Studio så har varje låt kommit till på under 5 timmar. En klar stress symtom! Men nu ska jag ta mer tid på mig och verkligen försöka göra någonting bra!

Tro mig, jag vet precis vad du menar. Då jag var mer nybörjare på fl gjorde jag också låtar på några timmar bara. Först och främst för att jag då kände att jag hade "känslan" inne för att skapa. När man gör en brake i låt skapandet så tappade jag helt känslan för att skapa och oftast brukade låten hamna i "ofärdiga låtar" mappen. Men med tiden har jag lärt mig att lyssna mer. Kör in låten din på mp3 spelaren, ta med dig den och lyssna om och om igen en dag på bussen så hör du uppenbara saker du vill kunna förbättra. När du väl kommer hem igen så fixar du det.

Jag känner mig ibland väldigt egoistisk som har en mp3 spelare fylld med alla mina låtar =) men det är på det sättet jag märker hur jag själv utvecklas och kommer med ideer på hur jag skall förändra låtarna.

Lycka till.

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

"Tro mig, jag vet precis vad du menar. Då jag var mer nybörjare på fl gjorde jag också låtar på några timmar bara. Först och främst för att jag då kände att jag hade "känslan" inne för att skapa. När man gör en brake i låt skapandet så tappade jag helt känslan för att skapa och oftast brukade låten hamna i "ofärdiga låtar" mappen. Men med tiden har jag lärt mig att lyssna mer. Kör in låten din på mp3 spelaren, ta med dig den och lyssna om och om igen en dag på bussen så hör du uppenbara saker du vill kunna förbättra. När du väl kommer hem igen så fixar du det.

Jag känner mig ibland väldigt egoistisk som har en mp3 spelare fylld med alla mina låtar =) men det är på det sättet jag märker hur jag själv utvecklas och kommer med ideer på hur jag skall förändra låtarna.

Lycka till."

Tack Lonian! Dina råd är "worth more than pieces of gold"....och där kom jag ju på en fin titel till en låt som jag jobbar på nu.

Redigerat av Vayu
Link to comment
Dela på andra sajter

"Tro mig, jag vet precis vad du menar. Då jag var mer nybörjare på fl gjorde jag också låtar på några timmar bara. Först och främst för att jag då kände att jag hade "känslan" inne för att skapa. När man gör en brake i låt skapandet så tappade jag helt känslan för att skapa och oftast brukade låten hamna i "ofärdiga låtar" mappen. Men med tiden har jag lärt mig att lyssna mer. Kör in låten din på mp3 spelaren, ta med dig den och lyssna om och om igen en dag på bussen så hör du uppenbara saker du vill kunna förbättra. När du väl kommer hem igen så fixar du det.

Jag känner mig ibland väldigt egoistisk som har en mp3 spelare fylld med alla mina låtar =) men det är på det sättet jag märker hur jag själv utvecklas och kommer med ideer på hur jag skall förändra låtarna.

Lycka till."

Tack Lonian! Dina råd är "worth more than pieces of gold"....och där kom jag ju på en fin titel till en låt som jag jobbar på nu.

Haha, precis så är det för mig också!

Har också delvis fyllt min mp3 med låtar jag själv gjort och de som inte är färdiga ännu.

Dock känns det lite extra ego då jag även lyssnar på de låtar som redan är färdiga ibland 😛

Också, tack Lonian för guiden till Pianot =)

Ska testa det när jag kommer hem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"Tro mig, jag vet precis vad du menar. Då jag var mer nybörjare på fl gjorde jag också låtar på några timmar bara. Först och främst för att jag då kände att jag hade "känslan" inne för att skapa. När man gör en brake i låt skapandet så tappade jag helt känslan för att skapa och oftast brukade låten hamna i "ofärdiga låtar" mappen. Men med tiden har jag lärt mig att lyssna mer. Kör in låten din på mp3 spelaren, ta med dig den och lyssna om och om igen en dag på bussen så hör du uppenbara saker du vill kunna förbättra. När du väl kommer hem igen så fixar du det.

Jag känner mig ibland väldigt egoistisk som har en mp3 spelare fylld med alla mina låtar =) men det är på det sättet jag märker hur jag själv utvecklas och kommer med ideer på hur jag skall förändra låtarna.

Lycka till."

Tack Lonian! Dina råd är "worth more than pieces of gold"....och där kom jag ju på en fin titel till en låt som jag jobbar på nu.

Haha, precis så är det för mig också!

Har också delvis fyllt min mp3 med låtar jag själv gjort och de som inte är färdiga ännu.

Dock känns det lite extra ego då jag även lyssnar på de låtar som redan är färdiga ibland 😆

Också, tack Lonian för guiden till Pianot =)

Ska testa det när jag kommer hem ☺️

75 % av musiken i min mp3 är mina egna alster. Jag är också ett fett ego!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, nu tänkte jag motbevisa myten om att det bara går att skapa hiphop och elektronisk musik med FL 😉

kolla på www.myspace.com/StellarWinter

Använder mig av FL studio 6 samt GuitarRig 2

Fett ju! Aldrig hört någon göra black metal på FL ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, nu tänkte jag motbevisa myten om att det bara går att skapa hiphop och elektronisk musik med FL ☺️

kolla på www.myspace.com/StellarWinter

Använder mig av FL studio 6 samt GuitarRig 2

Hade gärna lyssnat men får nervsläpp på Myspace jävla dyngspelare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, nu tänkte jag motbevisa myten om att det bara går att skapa hiphop och elektronisk musik med FL 😄

kolla på www.myspace.com/StellarWinter

Använder mig av FL studio 6 samt GuitarRig 2

(= Jag tvivlar inte på att man kan göra vilken musik man än vill i fl studio.

Det är ju bara att skippa deras inbyggda pluggar osv.

Släng igång riktiga instrument som man kopplat in till fl studio och kör hårt.

Jag vill ha ett mixerbord ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, då var det väl dags för mig att dela med mig av vad jag har gjort 😄

Har bara gjort en riktig låt än så länge, så det skulle vara kul att höra vad ni tycker. Jag är ganska ny på detta, så jag är inte så bra på mastra och sådant (om det nu är det det heter) 🙂

Usch vad nervös jag blev nu då >.<

Men iaf, här har jag lagt upp min låt Renaissance:

http://www.myspace.com/tenshiemusic

Hoppas någon tycker om den i alla fall ^.^

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, då var det väl dags för mig att dela med mig av vad jag har gjort 😄

Har bara gjort en riktig låt än så länge, så det skulle vara kul att höra vad ni tycker. Jag är ganska ny på detta, så jag är inte så bra på mastra och sådant (om det nu är det det heter) 😄

Usch vad nervös jag blev nu då >.<

Men iaf, här har jag lagt upp min låt Renaissance:

http://www.myspace.com/tenshiemusic

Hoppas någon tycker om den i alla fall ^.^

Om det är din första låt så ska du vara mycket nöjd!

Störde mig lite på applåderna för jag visste att det inte var från en livespelning, annars hade jag trott det 😆

Tabort lite reverb och mixa fram några ljud skulle suttit fint till nästa låt.

Men det känns lite som om det soundet du har i låten är just det du vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrar nu med min andra låt här.

Tack Lonian för guiden för att få ihop ett schysst pianoljud i FL 😠

Pianot är till stor del av den här låten.

Är också mycket inspirerad av att använda Piano och stråkar i dansmusik. Tycker personligen det låter skitgrymt så jag försöker använda det i den musiken jag gör.

Bedöm resultatet själva 🤪

http://www.nicklassons.se/files/songs/a_li...f_nightlife.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena. Kul med FL 😉

Är inte särskilt flitig av mig själv, men detta är väl det alster jag är mest nöjd med. Tyvärr blir det att jag gör låtar alldeles för sällan känner jag.

http://www.speedyshare.com/595538246.html

Där är det dock rätt mycket samples med, både hemmainspelade med gitarr, och Vengeance-trummor och även lite olika VST's.

Hoppas hur som helst att ni gillar den. Märkte en markant skillnad i vad för låtar som lagts upp före; jag lyckas sällan få mitt att låta som någon särskild genre, men det kanske är något jag borde glädjas över. Men det skulle inte bli house ens om jag försökte.

Hur som helst - knåpa på! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Jag gör skitmusik med Flstudio varje dag nästan hela tiden och tycker att jag fortfarande inte har blivit bättre.

Vill gärna ha en review jag med.... på:

www.myspace.com/thulinnoize

ciao!!

låten tellus låter riktigt najs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör skitmusik med Flstudio varje dag nästan hela tiden och tycker att jag fortfarande inte har blivit bättre.

Vill gärna ha en review jag med.... på:

www.myspace.com/thulinnoize

ciao!!

låten tellus låter riktigt najs!

Tack! Jag hade försökt göra den bättre men datorn orkar inte med mer effekter och manipulationer... så jag får vänta tills jag skaffar bättre grejer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...