Jump to content
Annons

Boten Anna etta i England!


Demomannen

Recommended Posts

Kritiken mot Basshunter har varit enorm här på forumet. I söndags gick hans Boten Anna - med ny engelsk text - upp på förstaplatsen på världens näst viktigaste topplista.

När får Jonas Altberg den respekt han förtjänar, som en av Sveriges största musikexporter att jämställa med Robyn och Stonebridge, de två senaste svenska listtopparna i popens hemland?!

http://www.expressen.se/noje/1.1002548/bot...-englandslistan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 172
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

När får Jonas Altberg den respekt han förtjänar, som en av Sveriges största musikexporter att jämställa med Robyn och Stonebridge, de två senaste svenska listtopparna i popens hemland?!

beror ju på vad du värderar för att respektera någon?

ekonomisk framgång?

då kan du ju börja respektera den som vinner 10 milj på lotto också

låtfan blir ju inte bättre för att den lägger sig etta jämfört med om den ligger 28

har iofs inte hört den engelska versionen än - kanske låter bättre än det svenska skämtet?

kul som fan för basshunter att ligga etta

men respekt ?

var var du med din respekt när han var okänd?

vilka okända akter hyllar du idag som slår igenom imorron?

han kan få mina gratulationer till alla framgångar men nån respekt ala robyn lär han aldrig få från mig

men det är olika vad som framkallar respekt från olika människor

Link to comment
Dela på andra sajter

När får Jonas Altberg den respekt han förtjänar, som en av Sveriges största musikexporter att jämställa med Robyn och Stonebridge, de två senaste svenska listtopparna i popens hemland?!

beror ju på vad du värderar för att respektera någon?

ekonomisk framgång?

då kan du ju börja respektera den som vinner 10 milj på lotto också

låtfan blir ju inte bättre för att den lägger sig etta jämfört med om den ligger 28

har iofs inte hört den engelska versionen än - kanske låter bättre än det svenska skämtet?

kul som fan för basshunter att ligga etta

men respekt ?

var var du med din respekt när han var okänd?

vilka okända akter hyllar du idag som slår igenom imorron?

han kan få mina gratulationer till alla framgångar men nån respekt ala robyn lär han aldrig få från mig

men det är olika vad som framkallar respekt från olika människor

word.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

När får Jonas Altberg den respekt han förtjänar, som en av Sveriges största musikexporter att jämställa med Robyn och Stonebridge, de två senaste svenska listtopparna i popens hemland?!

Robin fick inte så mycket respekt när hon slog i USA/England med Show me love.

Men när Basshunter om 10 år fortsätter att sätta USA/England ettor får han min respekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har snarare tappat respekt för engelsmännen. Goddamnit, de har skitmycket bra musik på andra sidan sundet, varför ska de lyssna på Basshunter för?

Fast det är klart, det är väl roligare att titta på BB-Ajvar i 3:30 än Basshunter själv. Kanske är där förklaringen ligger ... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt fantastiskt, när en svensk slår utomlands blir vi inte glada och stolta utan undrar direkt vad det är för fel på utlandet! 😉

🙂

Jag har inget emot Basshunter. Gillar inte genren bara. Han får gärna bli stor för min del. Fast jag kommer aldrig fatta det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag respekterar honom inte, för jag tycker verkligen inte han är bra....

men samtidigt respekterar jag honom, för han säljer som fan....och uppenbarligen tycker VÄLDIGT många andra att han är bra! 😉

är lite splittrad i min åsikt, men tycker det är fett kul att han lyckas.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har snarare tappat respekt för engelsmännen. Goddamnit, de har skitmycket bra musik på andra sidan sundet, varför ska de lyssna på Basshunter för?

Fast det är klart, det är väl roligare att titta på BB-Ajvar i 3:30 än Basshunter själv. Kanske är där förklaringen ligger ... 😆

Jag var i Birmingham över nyår, då slogs jag av att det var så jädrans bra musik i alla affärer man gick in i, kom på mg själv stå och digga rätt mycket. Kanske inte så konstigt i o med att alla svenska butiker envisas med att spela schlagers dagarna i ända...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har snarare tappat respekt för engelsmännen. Goddamnit, de har skitmycket bra musik på andra sidan sundet, varför ska de lyssna på Basshunter för?

Fast det är klart, det är väl roligare att titta på BB-Ajvar i 3:30 än Basshunter själv. Kanske är där förklaringen ligger ... 😆

Jag var i Birmingham över nyår, då slogs jag av att det var så jädrans bra musik i alla affärer man gick in i, kom på mg själv stå och digga rätt mycket. Kanske inte så konstigt i o med att alla svenska butiker envisas med att spela schlagers dagarna i ända...

det var väl boten du hörde 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Basshunter får väl visst den respekt han förtjänar, media har ju skrivit spaltmeter om honom och folk gillar ju uppenbarligen hans musik. Att han sen inte får respekt av musiker är väl inte konstigare än att Dr Phil inte få särskilt mycket respekt av psykologsamfundet.

Link to comment
Dela på andra sajter

varför ska man automatiskt bli glad för att han är svensk?

blir låten bättre då?

Blir en fotbollsmatch bättre om Sverige vinner? Naturligtvis inte, men det är fin underhållning för oss i Sverige och kanske får småkillar småtjejer att börja sporta!

Att Basshunter gjort braksuccé är som någon skrev inspirerande; det går att ta sig från sovrummet till etta i England! Kanske detta leder till att fler vågar presentera sina alster offentligt, testar Fruity Loops eller bildar ett band?

I en tid där musikens värde effektivt devalverats av en "marknad" som tycker det är fult med popstjärnor och fult att tjäna pengar på konstnärliga yrken är det skönt att se att det går att leva på sin talang - utan att behöva sälja t-shirts!

Trist bara att du och andra ägnar så mycket kraft åt att förringa Jonas bedrift!

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt för honom, inte minst ekonomiskt sett antar jag. Jag gillar absolut inte det han gör men vill andra lyssna på det så vassgo. Man kan inte styra andra människor smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker boten anna är en klassiker. gillar vemodet, den råflummiga texten, hans minst sagt taffliga

sång och uttal (clash mellan halländska och radioröst). tycker den känns genomsvensk på det där folkmusiksättet.

jag tror att bassen har fått till en lyckträff (en fantastisk sådan) men är skeptisk till hans talang innan jag

hört vad som kan tänkas dyka upp mer. den engelska versionen saknar all magi som den svenska har.

första gången jag hörde låten kändes texten som en sån man hört efter vaknat upp från en skum dröm.

gillart! e

Link to comment
Dela på andra sajter

varför ska man automatiskt bli glad för att han är svensk?

blir låten bättre då?

Blir en fotbollsmatch bättre om Sverige vinner? Naturligtvis inte, men det är fin underhållning för oss i Sverige och kanske får småkillar småtjejer att börja sporta!

Att Basshunter gjort braksuccé är som någon skrev inspirerande; det går att ta sig från sovrummet till etta i England! Kanske detta leder till att fler vågar presentera sina alster offentligt, testar Fruity Loops eller bildar ett band?

I en tid där musikens värde effektivt devalverats av en "marknad" som tycker det är fult med popstjärnor och fult att tjäna pengar på konstnärliga yrken är det skönt att se att det går att leva på sin talang - utan att behöva sälja t-shirts!

Trist bara att du och andra ägnar så mycket kraft åt att förringa Jonas bedrift!

du är ju liksom inte trovärdig

var var du med dina hyllningar när han var okänd?

vilka av hans egenskaper hyllar du?

sitta å hylla framgång klarar vilken kappvändare som helst

om nåt så visar väl detta vilken viktig roll skivbolagen fortfarande spelar för att få en viss begränsad framgång att växa till något riktigt stort

hur mycket kraft tror du jag bränner förresten? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte heller varför man ska bli glad för hans skull, jag menar, jag känner ju inte personen ifråga. Att folk spyr galla över hans hit är väl inte heller så konstig, det är, eller har i alla fall varit, svårt att undvika den om man har kollat på tv eller lyssnat på radio och blir man matad med någonting man inte gillar är det klart att man reagerar. Det börjar kännas som "Haters"-grejen inom hiphop, så fort man säger någonting negativt så är man en hater... Kanske Basshunters nästa hit - cover på B.O.B. och Wes Fifs "Haterz" 😆http://www.youtube.com/watch?v=fD6Gq6O9ogk...feature=related

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är respekt att killen kom från ingenstans med en kass låt och blev känd över en natt. Det har jag aldrig ifrågasatt. Jag tycker dock fortfarande att låten är kass (se ovan) och att det är konstigt att folk över huvud taget betalar för den, och jag förstår inte resonemanget att jag ska vara glad för att killen har ett likadant pass som jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

ennels (oregistrerad)

Jag har svårt att respektera någon som lyckas få till en hitlåt och sen när han försöker göra en uppföljare så blir det en total cover av discolåten "Daddy DJ" som radion spelade sönder i början på 2000-talet.

För att jag ska respektera en musiker så ska det mer till en hitlåt som man som sagt följer upp med en cover och påstår att det är ens egen.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

ennels (oregistrerad)
Jag har svårt att respektera någon som lyckas få till en hitlåt och sen när han försöker göra en uppföljare så blir det en total cover av discolåten "Daddy DJ" som radion spelade sönder i början på 2000-talet.

För att jag ska respektera en musiker så ska det mer till en hitlåt som man som sagt följer upp med en cover och påstår att det är ens egen.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...