Jump to content
Annons

Boten Anna etta i England!


Demomannen

Recommended Posts

Det jag kan tycka är intressant med det här är hur absurt det på något sätt ändå är. En datanörd som gör en - i de flesta medlemmars öron dålig - låt hemma och sedan får det till en svensk sommarplåga. En översatt version toppar senare englandslistan.

En ren och skär skivbolagsprodukt är han ju inte heller eftersom Boten Anna var en underground-hit bland datanördar långt innan den blev årets sommarplåga.

Som sagt, så är det skitkul att han har lyckats komma fram och fått ett skivkontrakt på det osannolika sättet - och det är bara att gratulera. 🙁

Det blev dock ingen sommarplåga och gav inga pengar förrän efter att skivbolaget fick upp ögonen för att det var många som snackade om låten och att det därför kunde gå att tjäna en hacka på det om man backar upp det med massiv reklam... 😲

Låten blir dock inte ett dugg bättre bara för att den klättrar på listorna, utan det är samma elände ändå...

En annan "fantastisk" sommarplåga är också "hej på dej, Monica" eller vad den hette. Eftersom den också blev en stor hit, så är det ju också en fantastiskt bra låt, eller hur...? (här skulle ha varit en spyende ikon... 🙁 ). Den var i alla fall ungefär lika intressant som "boten" enligt min smak.

Tycker man att det är kul att göra musik i stil med "boten", så är det säkert all idé att försöka få ut sitt material nu - och smida medan järnet är varmt. En sådan låt i toppen på listan lär ju troligen dra intresset till andra i samma stil också. Det är ju så majoriteten av lyssnarna, skivköparna och radiostationerna fungerar, så det är bara att köra på. 🙂

Nej, naturligtvis inte. I så fall hade den ju aldrig hamnat på Rix FM och liknande ställen. Det jag menar är att han inte var helt okänd för vissa och det är ju lättare att promota en artist som redan har en fanbase. 🙂

Varken Monika eller Anna är ju trevliga låtar enligt mig, och det är absolut inte det jag tycker är fascinerande för musiken hatar jag. Framgången däremot tycker jag är intressant. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 172
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hoppsan, inte visste jag att man var tvungen att bevisa hur länge man följt Basshunters karriär för att få gilla hans musik eller glädjas åt hans framgångar!

Förresten får "demonproducenten" gärna länka till demolåtarna som är lika bra som Boten Anna - här finns pengar att tjäna! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Många säger att låten "Bazzheadz ft. Jason - Now you're gone" (eller var det DJ Alex)...att det e den engelska låten av Boten Anna... WTF det e ju knappast samma text, eller samma artist som sjunger?!

Men på tex. hans hemsida och filmer står det att det e Basshunter som har gjort den, men det e det knappast...

Jag har iallafall aldrig hört Basshunters Boten Anna på Engelska, men ja hqar hört den på tyska...

Basshunter har inte gjort låten Now you're Gone... det var bara en slags parodi låt eller liknanade!

Skicka länk till mig vart jag kan höra att basshunter sjunger boten anna på engelska! (now you're gone är det inte... vart säger han ANNA i låten?)

Redigerat av 1337sweden
Link to comment
Dela på andra sajter

Kritiken mot Basshunter har varit enorm här på forumet. I söndags gick hans Boten Anna - med ny engelsk text - upp på förstaplatsen på världens näst viktigaste topplista.

När får Jonas Altberg den respekt han förtjänar, som en av Sveriges största musikexporter att jämställa med Robyn och Stonebridge, de två senaste svenska listtopparna i popens hemland?!

http://www.expressen.se/noje/1.1002548/bot...-englandslistan

Jag skulle inte kalla han Musikexport, snarare "Vengeance 1on1 Copy-Paste"

Och förövrigt, någon som skriver om en Fågel, en förbannad Bot eller dylikt kommer jag aldrig få respekt för! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag minns en fest en gång, jag satt med en bärs i handen och en av Sveriges första dokusåpakändisar sätter sig bredvid och börjar göra pr för sin otroligt framgångsrika platta och skivbolag. Han undrar om jag vill höra en snutt. Sure, säger jag. I med cd:n och...shit vilket antiklimax. Låten börjar med en bastrumma (dansmusik?) som går BOM, BOM, BOM, BOM...och så fortsätter den i vad som känns som en evighet. Dokusåpakillen ser skitstolt ut. Efter någon minut inträder något konstigt synthljud och bastrumman fortsätter. Så håller det på skitlänge och jag börjar undrar om man kanske måste ha käkat LSD för att förstå poängen.

Lite så känns det med Boten Anna också. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kritiken mot Basshunter har varit enorm här på forumet. I söndags gick hans Boten Anna - med ny engelsk text - upp på förstaplatsen på världens näst viktigaste topplista.

När får Jonas Altberg den respekt han förtjänar, som en av Sveriges största musikexporter att jämställa med Robyn och Stonebridge, de två senaste svenska listtopparna i popens hemland?!

http://www.expressen.se/noje/1.1002548/bot...-englandslistan

Det är kul att ser hur folk blir upprörda av detta. Men det är ju bara att inse att han har gjort en låt som tydligen träffar väldigt många och folk tycker uppenbarligen om låten. Han kom jn inte till englandslistan för att folk hatar låten. 😉 Må det vara egendomligt... :rolleyes:

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag minns en fest en gång, jag satt med en bärs i handen och en av Sveriges första dokusåpakändisar sätter sig bredvid och börjar göra pr för sin otroligt framgångsrika platta och skivbolag. Han undrar om jag vill höra en snutt. Sure, säger jag. I med cd:n och...shit vilket antiklimax. Låten börjar med en bastrumma (dansmusik?) som går BOM, BOM, BOM, BOM...och så fortsätter den i vad som känns som en evighet. Dokusåpakillen ser skitstolt ut. Efter någon minut inträder något konstigt synthljud och bastrumman fortsätter. Så håller det på skitlänge och jag börjar undrar om man kanske måste ha käkat LSD för att förstå poängen.

Lite så känns det med Boten Anna också. 🙂

Det handlar nog om vad man relaterar till i låten... Som i väldigt många andra låtar.. FÖrövrigt så skulle säkert Boten Anna passa som slagar, men en höjning och en ram inom tre minuter.

hehe.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul för honom liksom. Personligen bryr jag mig inte så mycket. Jag följer inga listor och orkar inte engagera mig. Jag tycker låten är skitdålig, ett riktigt skämt enligt mitt tyckte, men smaken är ju som baken och alla tycker vi olika. Jag sitter framför datorn och anser mig skapa mästerverk, medan andra som hör min musik säkert anser att en orangutang kan göra bättre rock med hjälp av en sten och pinne ha ha.

Den musik jag diggar hamnar sällan på listorna, och tur är väl det. Man vill ju ha sina små pärlor lite för sig själv. ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förövrigt, någon som skriver om en Fågel, en förbannad Bot eller dylikt kommer jag aldrig få respekt för! 🙂

Men den som gör glesbygdstrancecovers av Toto ska respekteras, antar jag?

det antar jag hänger på hur framgångsrik denne blir?

Menar du framgångsrik i glesbygd eller på Englandslistorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förövrigt, någon som skriver om en Fågel, en förbannad Bot eller dylikt kommer jag aldrig få respekt för! 🙂

Men den som gör glesbygdstrancecovers av Toto ska respekteras, antar jag?

det antar jag hänger på hur framgångsrik denne blir?

Menar du framgångsrik i glesbygd eller på Englandslistorna?

listor, gärna england

och pengar förstås 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När får Jonas Altberg den respekt han förtjänar, som en av Sveriges största musikexporter att jämställa med Robyn och Stonebridge, de två senaste svenska listtopparna i popens hemland?!

beror ju på vad du värderar för att respektera någon?

ekonomisk framgång?

då kan du ju börja respektera den som vinner 10 milj på lotto också

låtfan blir ju inte bättre för att den lägger sig etta jämfört med om den ligger 28

har iofs inte hört den engelska versionen än - kanske låter bättre än det svenska skämtet?

kul som fan för basshunter att ligga etta

men respekt ?

var var du med din respekt när han var okänd?

vilka okända akter hyllar du idag som slår igenom imorron?

han kan få mina gratulationer till alla framgångar men nån respekt ala robyn lär han aldrig få från mig

men det är olika vad som framkallar respekt från olika människor

Respekt när robyn slog igenom eller i dagsläget?

Om jag förstår tråden rätt så handlar den om basshunters framgång utifrån rådande premisser.

Han lyckas ju få pr i alla möjliga sammanhang hursomhelst, inklusive här.

Peace out

Redigerat av Berra
Link to comment
Dela på andra sajter

Respekt när robyn slog igenom eller i dagsläget?

Om jag förstår tråden rätt så handlar den om basshunters framgång utifrån rådande premisser.

Han lyckas ju få pr i alla möjliga sammanhang hursomhelst, inklusive här.

Peace out

ingen som betvivlar framgången

men trådskaparen uppmanar till hyllning å respekt just för att det visat sig nå framgång

jag respekterar robyn för hennes talang både som sångerska å artist men skulle aldrig få för mig att uppmana alla andra att "visa respekt"

man respekterar väl det man beundrar å det är väl upp till var å en att avgöra själv

alltså är trådens uppmaning rent ut sagt skitlöjlig tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

När får Jonas Altberg den respekt han förtjänar, som en av Sveriges största musikexporter att jämställa med Robyn och Stonebridge, de två senaste svenska listtopparna i popens hemland?!

Jag tycker inte man förtjänar respekt för en dålig låt - och det tycker jag Boten Anna är - bara för att man hamnar etta på en lista. Ej heller bara för att man råkar vara svensk.

Att man ligger på en viss listplats betyder heller inte att man automatiskt är lika bra som alla andra som någonsin legat på den platsen på den listan.

Helt fantastiskt, när en svensk slår utomlands blir vi inte glada och stolta utan undrar direkt vad det är för fel på utlandet! 😲

Jag undrar alltid vad det är för fel när en dålig låt slår, det har inget att göra med låtskaparens nationalitet.

Nej varför vara glad när man kan spy galla?

Jag är glad för Jonas Altbergs skull för att han har fått sin ekonomi ordnad för ett tag framöver och massa uppmärksamhet. Det är väl jättebra, förutsatt att han själv tycker det är bra såklart. Det vet jag dessvärre inget om.

Jag kommer dock fortsätta spy galla över låten, för jag tycker den är dålig. Inget konstigt alls, som jag ser det.

I en tid där musikens värde effektivt devalverats av en "marknad" som tycker det är fult med popstjärnor och fult att tjäna pengar på konstnärliga yrken är det skönt att se att det går att leva på sin talang - utan att behöva sälja t-shirts!

Trist bara att du och andra ägnar så mycket kraft åt att förringa Jonas bedrift!

Men vad är Altbergs bedrift menar du? Som jag ser det är hans bedrift bara att han gjort en låt. Att denna låt sedan hamnat på listorna är en följd av massa annat: tur, att låten spridit sig på nätet och att ett skivbolag fick nys om den och bestämde sig för att sälja skiten ur den, vilket de lyckades med. Då är det väl de kommersiella krafterna bakom låtens framgång som ska ha respekt, inte Altberg?

När det gäller det där med att “sälja t-shirts.” Hur mycket pengar tror du olika företag drar in på att sälja Basshunter-ringsignaler till mobiler och liknande? Som jag ser det är det likvärdigt med t-shirts. Ska han ha respekt för de pengar som dras in på så vis?

Varför hålla på och hacka på en kille som varit mobbad hela sin skoltid, har tourettes syndrom osv men som nu har fått revansch och kan leva gott på det han brinner för.

Jag hackar inte på honom som person. Jag känner honom inte. Jag hackar på hans låt, för den har jag hört och jag gillar den inte. Den blir varken bättre eller sämre av vilka problem han har och har haft i sitt liv.

Brinner för? Jag trodde bara han gjorde låten på skoj och av en slump gjordes den till en hit? Är det att brinna?

Visst är det fritt fram att tycka att hans musik suger, men om han själv gillar det han gör så ser jag inte hur man kan kritisera honom som person förutom att det handlar om ett svårt fall av inneboende avundsjuka.

Jag tror inte det är någon som kritiserar vare sig Basshunter eller han musik på grund av avundsjuka. Jag är till viss del avundsjuk på honom: Han har gjort en låt som blivit känd och han har tjänat massa pengar på det. Det skulle jag också vilja göra! Jag tycker dock fortfarande att Boten Anna är en dålig låt. Den är jag inte avundsjuk på.

Jag är avundsjuk på t.ex Slash och Angus Young också. De har också blivit kända för något de gjort/gör och tjänat massa pengar på det. Jag skulle gärna vara i någon av deras situation. Enligt ditt resonemang skulle denna avundsjuka betyda att jag automatiskt tycker de är dåliga, men det gör jag inte, jag gillar dem fortfarande jättemycket! Och deras låtar!

Redigerat av Bananamoon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar alltid vad det är för fel när en dålig låt slår, det har inget att göra med låtskaparens nationalitet.

Well, om låten duger till att toppa englandslistan - då helt rensad från lustiga datanördsreferenser, som ju vissa låtit påskina är det enda skälet till att låten blev populär i Sverige - så beror det på att låten är bra. Så enkelt är det.

Att din personliga smak säger något annat är inte så intressant tycker jag, och att påstå att man kan toppa englandslistan två veckor i rad bara tack vare listig marknadsföring är direkt löjeväckande.

Den som har tillräckligt med talang för att skriva en låt av Boten Annas kaliber förtjänar min respekt, och jag förstår inte varför det skulle vara så märkligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där låten är verkligen fruktansvärt dålig. Det finns så många människor bara på studio forum som gör så mycket bättre musik och egentligen förtjänar mer än "boten anna". Det tycker jag visar mycket på att det till stor del handlar om marknadsföring, etc. Vilka man har bakom sig. Det går ju att lura i barn vad som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

När får Jonas Altberg den respekt han förtjänar, som en av Sveriges största musikexporter att jämställa med Robyn och Stonebridge, de två senaste svenska listtopparna i popens hemland?!

Jag tycker inte man förtjänar respekt för en dålig låt - och det tycker jag Boten Anna är - bara för att man hamnar etta på en lista. Ej heller bara för att man råkar vara svensk.

Att man ligger på en viss listplats betyder heller inte att man automatiskt är lika bra som alla andra som någonsin legat på den platsen på den listan.

Helt fantastiskt, när en svensk slår utomlands blir vi inte glada och stolta utan undrar direkt vad det är för fel på utlandet! 😲

Jag undrar alltid vad det är för fel när en dålig låt slår, det har inget att göra med låtskaparens nationalitet.

Nej varför vara glad när man kan spy galla?

Jag är glad för Jonas Altbergs skull för att han har fått sin ekonomi ordnad för ett tag framöver och massa uppmärksamhet. Det är väl jättebra, förutsatt att han själv tycker det är bra såklart. Det vet jag dessvärre inget om.

Jag kommer dock fortsätta spy galla över låten, för jag tycker den är dålig. Inget konstigt alls, som jag ser det.

I en tid där musikens värde effektivt devalverats av en "marknad" som tycker det är fult med popstjärnor och fult att tjäna pengar på konstnärliga yrken är det skönt att se att det går att leva på sin talang - utan att behöva sälja t-shirts!

Trist bara att du och andra ägnar så mycket kraft åt att förringa Jonas bedrift!

Men vad är Altbergs bedrift menar du? Som jag ser det är hans bedrift bara att han gjort en låt. Att denna låt sedan hamnat på listorna är en följd av massa annat: tur, att låten spridit sig på nätet och att ett skivbolag fick nys om den och bestämde sig för att sälja skiten ur den, vilket de lyckades med. Då är det väl de kommersiella krafterna bakom låtens framgång som ska ha respekt, inte Altberg?

När det gäller det där med att “sälja t-shirts.” Hur mycket pengar tror du olika företag drar in på att sälja Basshunter-ringsignaler till mobiler och liknande? Som jag ser det är det likvärdigt med t-shirts. Ska han ha respekt för de pengar som dras in på så vis?

Varför hålla på och hacka på en kille som varit mobbad hela sin skoltid, har tourettes syndrom osv men som nu har fått revansch och kan leva gott på det han brinner för.

Jag hackar inte på honom som person. Jag känner honom inte. Jag hackar på hans låt, för den har jag hört och jag gillar den inte. Den blir varken bättre eller sämre av vilka problem han har och har haft i sitt liv.

Brinner för? Jag trodde bara han gjorde låten på skoj och av en slump gjordes den till en hit? Är det att brinna?

Visst är det fritt fram att tycka att hans musik suger, men om han själv gillar det han gör så ser jag inte hur man kan kritisera honom som person förutom att det handlar om ett svårt fall av inneboende avundsjuka.

Jag tror inte det är någon som kritiserar vare sig Basshunter eller han musik på grund av avundsjuka. Jag är till viss del avundsjuk på honom: Han har gjort en låt som blivit känd och han har tjänat massa pengar på det. Det skulle jag också vilja göra! Jag tycker dock fortfarande att Boten Anna är en dålig låt. Den är jag inte avundsjuk på.

Jag är avundsjuk på t.ex Slash och Angus Young också. De har också blivit kända för något de gjort/gör och tjänat massa pengar på det. Jag skulle gärna vara i någon av deras situation. Enligt ditt resonemang skulle denna avundsjuka betyda att jag automatiskt tycker de är dåliga, men det gör jag inte, jag gillar dem fortfarande jättemycket! Och deras låtar!

F-n, där rök en timme på att läsa hela tråden - din timme alltså :rolleyes: Lika bra med en OT då.. hur quatar man flera inlägg?

Och JA, respekt tycker jag att han/bolaget ska har för att paketera, konceptuera..whatever!

Link to comment
Dela på andra sajter

varför ska man automatiskt bli glad för att han är svensk?

blir låten bättre då?

Blir en fotbollsmatch bättre om Sverige vinner? Naturligtvis inte, men det är fin underhållning för oss i Sverige och kanske får småkillar småtjejer att börja sporta!

Att Basshunter gjort braksuccé är som någon skrev inspirerande; det går att ta sig från sovrummet till etta i England! Kanske detta leder till att fler vågar presentera sina alster offentligt, testar Fruity Loops eller bildar ett band?

I en tid där musikens värde effektivt devalverats av en "marknad" som tycker det är fult med popstjärnor och fult att tjäna pengar på konstnärliga yrken är det skönt att se att det går att leva på sin talang - utan att behöva sälja t-shirts!

Trist bara att du och andra ägnar så mycket kraft åt att förringa Jonas bedrift!

Att ta mig från sovrummet till etta i england vet jag inte om jag klarar, men jag vet att jag kan ta folk till nya platser där :rolleyes:

Skämt å sido så tycker jag att det är skitkul för hans del att han har kommit så långt med den låten även om jag inte tycker att den är speciellt bra ur en musikalisk vinkel. Jag anser det vara lika välförtjänt som alla andra artister som blir kända. Om han sedan lyckas hålla elden vid liv är något som återstår att se och om han lyckas med det så är ju även det välförtjänt, om inte så är det ju bevisat (påvisat) att han bara gled på ett bananskal.

Vad som är bra och dåligt har ju helt med ens egen smak att göra, om man bortser från standarder och definitioner vi själva skapat, av någons smak och tycke. Vad som är bra kan man väl även definiera genom att utgå från en majoritet. Och eftersom den låten tydligen har blivit så populär och verkar uppskattas av majoriteten så kan man väl säga att den är lyckad, t.om bra om så vill.

Den diskussionen är långt tillbaka uppriven och pågår fortfarande, men jag vill bara säga att jag tycker hans framgång är förtjänad fast jag gillar inte låten, eller honom som artist.

/Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, om låten duger till att toppa englandslistan - då helt rensad från lustiga datanördsreferenser, som ju vissa låtit påskina är det enda skälet till att låten blev populär i Sverige - så beror det på att låten är bra. Så enkelt är det.

Hrm, eller så har väldigt många människor dålig smak ...

Åh vänta, väldigt många människor har dålig smak!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror absolut en majoritet kan ha fel. Jag tror en majoritet kan ha dålig musiksmak och jag tror många i den gruppen kan erkänna det. Boten Anna är ju inte särskilt avancerad, inte clever, ingen djupare tanke bakom texten. Lite som snabbmatsmusik, om ens det. Många hakar på trenden också. Det är så typiskt människor att göra som andra gör. Jag vågar gissa att majoriteten av dom som ringer och röstar på Boten Anna och köper singeln knappt är över 12 år. Dessa är ju särskilt lättpåverkade. Se bara på SonyBMG och Idol. De kan ju få vilken skit som helst att sälja, och då talar jag inte ens om idolsegrarna, utan dom där fjantclownerna som brukar spela apa och sedan få spela in en singel. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, om låten duger till att toppa englandslistan - då helt rensad från lustiga datanördsreferenser, som ju vissa låtit påskina är det enda skälet till att låten blev populär i Sverige - så beror det på att låten är bra. Så enkelt är det.

Hrm, eller så har väldigt många människor dålig smak ...

Åh vänta, väldigt många människor har dålig smak!

Varför skulle deras smak vara sämre än din menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, om låten duger till att toppa englandslistan - då helt rensad från lustiga datanördsreferenser, som ju vissa låtit påskina är det enda skälet till att låten blev populär i Sverige - så beror det på att låten är bra. Så enkelt är det.

Hrm, eller så har väldigt många människor dålig smak ...

Åh vänta, väldigt många människor har dålig smak!

Varför skulle deras smak vara sämre än din menar du?

därför att han är allsmäääktig, kan definiera vad som gäller objektivt, rent subjektivt.

allt det bästa royen ☺️

Redigerat av Berra
Link to comment
Dela på andra sajter

JeppeG (oregistrerad)

Fantastiskt kul att läsa 98 inlägg om Basshunter! Lika bra att man ger sig in i leken och tycker till...

1. Låten är värdelös, enligt mig.

2. I England kan ALLT hamna på förstaplatsen. Kolla bara in signaturerna till alla såpoperor de visar. För att inte tala om alla fotbollslag som gör en låt om hur de tog sig till Wembley och FA-cupfinal... VIPS upp på förstaplatsen.

3. Basshunter lär inte bli något bekymmer för oss som inte gillar honom (eller snarare hans musik. Känner inte grabben.). Han har haft sin peak nu. Liksom Darin, Agnes, Daniel Lindström, Sebastian och ett knippe andra dagsländor. Det är tydligen ett mönster i dagens musikbusiness. Det måste med andra ord kännas skit att vinna Idol eller nån annan sån tävling!

4. OM han nu skulle få en hit till, ja, då blir jag verkligen orolig för hur det är ställt med dagens musiksmak!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jarlo, Berra:

Klart jag inte bestämmer vad som gäller, då hade jag ju bestämt att jag gäller istället för Basshunter, så hade jag varit etta på Englandslistan och han hade suttit och surat på mig på Studio Forum...

Hang on, det måste vara Basshunter som definierar vad som gäller! 🙂

Nej, jag får erkänna att jag förhastade mig lite där. *tar tillbaka*

Folk får såklart tycka vad de vill, utan att jag ska säga flasklock om det.

Argumentet att Boten Anna är bra för att den ligger etta på Englandslistan köper jag dock fortfarande inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar alltid vad det är för fel när en dålig låt slår, det har inget att göra med låtskaparens nationalitet.

Well, om låten duger till att toppa englandslistan - då helt rensad från lustiga datanördsreferenser, som ju vissa låtit påskina är det enda skälet till att låten blev populär i Sverige - så beror det på att låten är bra. Så enkelt är det. Att din personliga smak säger något annat är inte så intressant tycker jag, och att påstå att man kan toppa englandslistan två veckor i rad bara tack vare listig marknadsföring är direkt löjeväckande.

OK! Men då tycker vi olika! Jag tycker nämligen att människors enskilda åsikter är det enda som är intressant på ett sådant här forum, för så vitt jag vet finns det ingen som kan komma med absoluta sanningar om, t.ex, vilken låt som är "bra" och inte. Det är ju subjektivt. Vi tycker olika. Då kan man lika gärna lägga fram det man säger som sin åsikt, istället för att säga: Såhär är det, och den som inte håller med har fel.

Den som har tillräckligt med talang för att skriva en låt av Boten Annas kaliber förtjänar min respekt, och jag förstår inte varför det skulle vara så märkligt?

DET är inte märkligt, eftersom du gillar låten. Men dessutom kräver du att alla andra ska känna samma respekt inför Basshunter, trots att alla andra inte gillar låten: DET är märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förövrigt, någon som skriver om en Fågel, en förbannad Bot eller dylikt kommer jag aldrig få respekt för! 😉

Men den som gör glesbygdstrancecovers av Toto ska respekteras, antar jag?

Tackar, värmer mitt redan kalla hjärta. Tar din kritik med en nypa salt.

Problemet är bara att snubben sitter o tjänar storkovan på det, man kan komma långt på det, men verkligen inte komma hela vägen!

Jag undrar alltid vad det är för fel när en dålig låt slår, det har inget att göra med låtskaparens nationalitet.

Håller med där, se bara på Dragostea Din tei, 2005 års sommarplåga? Eller var det kanske 2004? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar alltid vad det är för fel när en dålig låt slår, det har inget att göra med låtskaparens nationalitet.

Felet är väl att du inte förstår dig på den breda massans musiksmak...?

Jag tycker det är trist att kommersiell musik är föraktad bland så många låtskrivare och musiker. Boten Anna är inget jag gärna lyssnar på, men jag tycker att det är jävligt häftigt och inspirerande att se att någon kan ta sig från sovrummet till listetta i England på det där sättet. Att skriva en låt som så många gillar och som sätter sig på hjärnan på det där sättet är det inte många som klarar av. Det tycker jag man kan ha respekt för, även om man inte gillar låten i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vågar nog anse att det här forumet,lider av alldeles för många trångsynta männsikor?

vem fan bryr sig om han gort låten på 10 min eller en otroligt genomtänkt låt som tagit månader att göra..

låten slår för den har nånting.med andra ord den är bra!

den spelades sjukt mycket på klubbar, va man ute o gick hörde man den dunka förbi i många bilar.

vissa hade den som "showlåt" i många bilbyggen på div utställningar osv..

jag tror nästan varenda jävel här på forumet klagar o måste hävda att låten är värdelös,men då undrar jag bara.hur i helvete kan då en så värdelös låt vara så populär?

för att alla skapare på detta forum vet hur en låt ska vara och ingen annan eller?

världen är bra mycket större än studio forum.

väx upp för fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vågar nog anse att det här forumet,lider av alldeles för många trångsynta männsikor?

vem fan bryr sig om han gort låten på 10 min eller en otroligt genomtänkt låt som tagit månader att göra..

låten slår för den har nånting.med andra ord den är bra!

den spelades sjukt mycket på klubbar, va man ute o gick hörde man den dunka förbi i många bilar.

vissa hade den som "showlåt" i många bilbyggen på div utställningar osv..

jag tror nästan varenda jävel här på forumet klagar o måste hävda att låten är värdelös,men då undrar jag bara.hur i helvete kan då en så värdelös låt vara så populär?

för att alla skapare på detta forum vet hur en låt ska vara och ingen annan eller?

världen är bra mycket större än studio forum.

väx upp för fan.

"Väx upp för fan"? Hmm, det är just det jag misstänker att basshunterdiggare kanske skulle ta och göra? Som jag påstod tidigare så är jag rätt övertygad om att hans största och flesta fans inte ens nått tonåren. Hela produkten är nog riktad till barn som laddar ner ringsignalerna, etc.

Den är säkert jättepopulär på klubbarna runt om i...gällivare he he. Nä men, seriöst, jag tror inte folk gnäller på låten för att de är avundsjuka eller nåt, låten är bara riktigt usel. Jag vet inte ens om jag vill kalla det en låt. Jag tycker nästan varenda låt som lagts upp här på studio forum är bättre än boten anna. Finns långt fler hemmapulare som förtjänar bättre än basshunter om du frågar mig.

Visst är det coolt att han tagit sig från pojkrummet till toppen av englandslistan, men jag är inte särskilt imponerad ändå eftersom det handlar om elektronisk musik. Hade det varit rock däremot hade jag tyckt det vore riktigt coolt. Kanske för att jag kan identifiera mig med det i och för sig.

Jag förstår inte varför man försöker tvinga på andra att respektera honom och hylla hans så kallade musik. En stor del människor gillar det, men det betyder inte att det är bra liksom. Det är visserligen en filosofisk fråga, men det är som med demokrati, man låter en stor del okunniga och icke-engagerade människor vara med och ta stora och viktiga beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det coolt att han tagit sig från pojkrummet till toppen av englandslistan, men jag är inte särskilt imponerad ändå eftersom det handlar om elektronisk musik. Hade det varit rock däremot hade jag tyckt det vore riktigt coolt. Kanske för att jag kan identifiera mig med det i och för sig.

...och kanske för att du fått för dig att dansmusik inte är svårare än att trycka ut en baskagge på varje fjärdedel, en virvel på varannan åsså lite bas emellan...?

Link to comment
Dela på andra sajter

...och kanske för att du fått för dig att dansmusik inte är svårare än att trycka ut en baskagge på varje fjärdedel, en virvel på varannan åsså lite bas emellan...?

Det är det ju egentligen inte! 😄

Skämt åsido, detta att inte kunna distansera sig från personlig smak och se att det finns kvalitetsmusik inom varje genre känns som något som hör ungdomen till. Jag har själv inga som helst problem med att skilja på Green Days musik och det Soxic gör, men så är jag också en riktigt gammal gubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är trist att kommersiell musik är föraktad bland så många låtskrivare och musiker. Boten Anna är inget jag gärna lyssnar på, men jag tycker att det är jävligt häftigt och inspirerande att se att någon kan ta sig från sovrummet till listetta i England på det där sättet. Att skriva en låt som så många gillar och som sätter sig på hjärnan på det där sättet är det inte många som klarar av. Det tycker jag man kan ha respekt för, även om man inte gillar låten i sig.

Jag håller inte med om att kommersiell musik generellt sett skulle vara föraktad bland låtskrivare och musiker. Kanske inom vissa genrer, men om man ser på t ex hiphop och dansmusik så tycker jag inte att folk brukar ha problem med att musiken är kommersiellt gångbar, snarare tvärt om. Ta t ex Timbaland, han är ju en hitfabrik i klass med gamla cheiron och jag har då inte hört någon snacka skit om honom. Eller Daft Punk, har inte hört många onda ord om dem heller. Nog är det coolt att nån kan breaka som Basshunter, men "Boten Anna" kommer inte i närheten av ovan nämndas musik, hur många listor han än lyckas toppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...