Jump to content
Annons

C-uppsats - Fasutsläckningar


Musiker

Tanka ner ljudfilerna nedan och bedöm ljudkvalitén!  

12 röster

  1. 1. Vilken av ljudklippen med endast trummor låter bäst anser du?

    • Endast trummor 1
      5
    • Endast trummor 2
      5
    • Endast trummor 3
      2
  2. 2. Vilken av ljudklippen med trummor i mix - MED TANKE PÅ TRUMMORNA - låter bäst anser du?

    • Trummor i mix 1
      4
    • Trummor i mix 2
      5
    • Trummor i mix 3
      3
  3. 3. Avslutningsvis...

    • UTAN ackompanjerande instrument hördes skillnaderna tydligast
      5
    • MED ackompanjerande instrument hördes skillnaderna tydligast
      4
    • Skillnaderna mellan dem är STORA
      3
    • Skillnaderna mellan dem är SMÅ
      7


Recommended Posts

Hej!

Jag heter Johan Nordin och går mitt sista år på Ljud- och musikproduktionsprogrammet i Falun på Högskolan Dalarna.

Jag skriver nu min C-uppsats som handlar om olika metoder för att motverka fasutsläckningar vid inspelning och mix av akustiskt trumset, och framförallt fastställa om det slutliga resultatet faktiskt påverkas av detta.

Observera att Dina svar sedan kommer användas i min C-uppsats, men självklart kommer alla förbli anonyma!!

Det vore fantastiskt om Du vill tanka ner 6 st korta ljudklipp och lyssna på dessa, samt svara på frågorna i gallupen.

Ljudfilerna är i mp3-format och du hittar dessa HÄR. Lyssna gärna både i hörlurar och i högtalare!

Tack på förhand!

MVH Johan Nordin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kul idé, hoppas du får många svar! Du skrev inte när du behöver dem?

Tack!

Jag behöver så många svar som möjligt innan december är slut.

Men det går att fylla i några senare. Uppsatsten ska vara klar den 11 jan...

Ja, jag tycker det är en vettig sak att skriva om.

Finns ju en del förvirrning om fasutsläcknignar.

Ha det fint! God jul!

MVH Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara så du vet så kan du inte ha anonyma svar.

Rapporten blir om någon skulle kritisera den inte godkänd som rapport då den räknas som en forskningsrapport och vid all forskning måste en utomstående kunna granska hela rapporten och ALLT som ligger till grund för den.

Bara så du vet 😉

/Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara så du vet så kan du inte ha anonyma svar.

Rapporten blir om någon skulle kritisera den inte godkänd som rapport då den räknas som en forskningsrapport och vid all forskning måste en utomstående kunna granska hela rapporten och ALLT som ligger till grund för den.

Bara så du vet 😆

/Filip

Hej!

Ok, där ser man! Då är det flera som är ute och cyklar i min klass.

Jag gör både en kvantitativ (denna undersökning) och en kvalitativ där folk skickar in personliga mer detaljerade svar.

Så jag kommer använda denna som komplement till den andra. Får prata med mina lärare och höra vad de tycker!

Men tack för uppmärksammandet!

Och nej Biran, trummorna låter inte allför kul, men i mix funkar de riktigt bra tycker jag! 😛

Dom är inte mixade heller, det skulle förstöra testet tyvärr...

Trumsetet är inte i det bästa skicket kan man lugnt säga, men det är det som finns att tillgå på skolan! 😛

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ah.. En till "Nordinare" som håller på med ljudteknik/musikprod. Hade varit fantastiskt roligt om det visade sig att vi var släkt och att ljudintresset har gått i generna sedan någon gammal viking satt och testade akustiken i sitt skägg. Detta var bara en liten parantes, och jag kommer nu att göra ditt fastest 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...