Jump to content
Annons

Bästa sånginsatsen


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons
Finns otroligt många fantastiskt duktiga sångare som alla förtjänar att nämnas här, men en som i mitt tycke definitivt förtjänar en elogé är Thijs van Leer från det holländska 70-tals-progg-bandet Focus. Hans sånginsats i låten Hocus Pokus är oslagbar och tidlös!  😎

Otäckt nästan, hörde den låten för första gången i helt format i går:) Hört snuttar innan bara....

Kan nån slänga upp nåt lyssningsexempel, låter ju riktigt spännande

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns otroligt många fantastiskt duktiga sångare som alla förtjänar att nämnas här, men en som i mitt tycke definitivt förtjänar en elogé är Thijs van Leer från det holländska 70-tals-progg-bandet Focus. Hans sånginsats i låten Hocus Pokus är oslagbar och tidlös!  😎

Otäckt nästan, hörde den låten för första gången i helt format i går:) Hört snuttar innan bara....

Kan nån slänga upp nåt lyssningsexempel, låter ju riktigt spännande

Äh, nån flummig mer eller mindre instrumental 70-talslåt och så kommer sångaren in och joddlar. Låter förjävligt. Tror nog inlägget är mer av ironi!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns otroligt många fantastiskt duktiga sångare som alla förtjänar att nämnas här, men en som i mitt tycke definitivt förtjänar en elogé är Thijs van Leer från det holländska 70-tals-progg-bandet Focus. Hans sånginsats i låten Hocus Pokus är oslagbar och tidlös!  😄

Otäckt nästan, hörde den låten för första gången i helt format i går:) Hört snuttar innan bara....

Kan nån slänga upp nåt lyssningsexempel, låter ju riktigt spännande

Äh, nån flummig mer eller mindre instrumental 70-talslåt och så kommer sångaren in och joddlar. Låter förjävligt. Tror nog inlägget är mer av ironi!

Helskönt! Snubbarna kan ju lira iaf. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Paul Buchanan The Blue Nile

Elisabet Frazer Coctou Twins bla.

Colin Blunstone Ex Zombies

Ritchie Havens

David Bowie

Chet Baker

Barbro Hörberg

Kate Bush

Nick Drake

Luciano Pavaroti Ja han är vida överlägsen Jussi. Tiden stannar när Pavarotti sjunger.

Ricki Ross

David Sylvian

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Steve Miller - "Jungle Love". Rock när den sjungs som bäst.

Don Henley - "Desperado". Finstämt och otroligt begåvat!

Phil Lynott - "Vilken låt som helst".

Sting - "Roxanne, So Lonely". Ingen kan sjunga som Sting, framförallt inte som Sting sjunger på dessa två låtar. Period!

Sedan är ju tidigare nämda Kaare Thögersen en riktigt vass sångare.

Manfred Mann sjunger "Davy's on the road again" så bra att man bara vill sjunga ut själv.

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns otroligt många fantastiskt duktiga sångare som alla förtjänar att nämnas här, men en som i mitt tycke definitivt förtjänar en elogé är Thijs van Leer från det holländska 70-tals-progg-bandet Focus. Hans sånginsats i låten Hocus Pokus är oslagbar och tidlös!  😎

Otäckt nästan, hörde den låten för första gången i helt format i går:) Hört snuttar innan bara....

Kan nån slänga upp nåt lyssningsexempel, låter ju riktigt spännande

Äh, nån flummig mer eller mindre instrumental 70-talslåt och så kommer sångaren in och joddlar. Låter förjävligt. Tror nog inlägget är mer av ironi!

Helskönt! Snubbarna kan ju lira iaf. 😄

På nåt vis är det där ganska bra i alla fall. Om inte annat väldigt skickligt, faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

En kolossalt bra sångerska finns det som är hovsångerska tror jag, men jag kommer inte ihåg namnet på henne. Sjung upp i 10 timmar minns jag att hon gjorde iaf. Såg ett tv-program. Det lät fantastiskt!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir en lång lista.

JAg tropr jag gilar peronsliga röster mest. Sådana där man alltid hör vem det är för att rösten har en egen särart.

Glenn hughes har jag alltid varit svag för. Lysande sånginsatser både i deep Purple, Hughes/Thrall och inte att förglömma KLF. Han ahr gjort ett par riktigt bra soloplattor också.

David Bowie natruligtvis. Man hör alltid att det är Bowie

Den sedan länge avlidne sångare David byron i Uriah heep tillhör opckså favoriterna med sitt smått romantiska vibrato.

Chris Cornell ex soundgarden audioslave. Är fortfarande ett av mina starkaste konsertminnen när han spelade på Hayday i Köpenhamn för tio år sedan. Killen lät bättre live än på skiva och det vill inte säga lite.

När det gäller Fm rock så tycker jag att Brad Delp i Boston i sitt extremt höga tonläge låter som ingen annan.

Kate Bush. Antingen gillar man henne eller inte. Jag gillar hennes teatraliska röst och lekfullhet.

När det gäller Klassiskt så har signert helt rätt. Jussi är nummer ett.

Anne Sofie Von Otter gillar jag också. Hon har en ren stark och klart röst som är mycket njutbar i lagoma doser. Man borde väl prata om Birgit Nilsson också. Problemet med henne är att hon sdjöng lite för länge tycker jag. Hon överskred liksom sin rösts åldersrelaterade begränsingar. Men när hon var i 40 års åldern så kunde ingen röra henne. Lyssna på någon gammal insplening är tipset.

Nu har jag säkert glömt minst tio stycken till som borde vara med, men detta är mina favoriter just nu. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ingen absolut sanning men här är min lista över några riktigt bra sångare/sångerskor.

John Mayer - 100% personlighetsfaktor på hans underbara röst.

Delta Goodrem - känns fjantigt att nämna en för många "helt vanlig poptjej" men faktum är att det inte är många som berör mig så mycket som hon gör med sin röst. Väldigt duktig tjej som jag tycker underskattas bara för att hon råkar spelas på radio ibland.

Knut Agnred - den underbara sångaren i Galenskaparna.

John Rzeznik - sångaren i Goo Goo Dolls. En av de bästa pop/rocksångare som jag känner till.

Emilie-Claire Barlow - klockren jazzsångerska.

Helen Sjöholm - är ju inte heller helt kass.

Matt Nathanson - nästan lika hög personlighetsfaktor som John Mayer.

Vårat nya stjärnskott Molly Sandén bör väl också kunna ställa sig till skaran snart. (Bild)

Appråpå stjärnskott så funkar ju Amy Diamonds röst ganska bra också.

Jag har väl antagligen glömt hundra stycken men dessa är hur som helst några röster som hörs lite nu o då här hemma hos mig.

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...