Jump to content
Annons

Nu är jag sur :(


Drik

Recommended Posts

Hade precis en diskussion med one.com ang. användning av deras webhotel.

Enligt dem så får man inte ha lagring av filer, dvs man får inte ha t.ex media filer över 1mb på hemsidan, vilket i stort sett utesluter alla grafiker, film o media, musiker etc.

(vilket är jävligt lustigt med tanke på att de erbjuder plats för upp till 4gb)

Detta innebär att om jag skulle generera för mycket trafik så kan de kort o gott bara stänga ner mig..

Så detta gillar jag inte alls.. något förslag på webhotell som tillåter visning av ens musik?!

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag kör med Cliche webhosting som jag tycker är skitstabilt, billigt, bra o pålitligt..

jag har aldrig haft ngra problem alls med dom.. tog 3 dagar från att jag beställde tills att jag kunde kasta upp första prylen på min server!!

sen betalar jag nästan inget alls för det heller.. :rolleyes:

ta cliche!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh my god, är Manufrog så bra som det låter eller är det bara just som det låter? Det verkar ju helt underbart, hundra spänn för ett år! Men vågar man lite på att det funkra som det ska då? Jag hade en sida hostad hos 99kronor.com förut, som var i typ samma prisklass, men helt plötsligt en dag slutade den fungera och 99kronor.com finns inte längre. Vågar man?

EDIT: Samma sak fast gånger 10 när det gäller Cliche webhosting!

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Netland har jag använt vid två tillfällen - de är billiga o supporten har alltid svarat ok snabbt eller snabbare. Till o med på frågor som de inte borde svarat på (som liger utanför deras supportområde).

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör med Cliche webhosting som jag tycker är skitstabilt, billigt, bra o pålitligt..

Har just haft Cliche i telefonluren.

Jag förklarade vilka behov jag har av min webbserver (enstaka nedladdning av dokument, musik-mp3:or, reklam-mp3:or, bilder och PDF:er) varpå supporten svarade att PDF:er och text är okej men inte musik- eller filmfiler. Det spelade ingen roll om det var så 5 MB eller 50 MB. Det var nedladdning och det var inte tillåtet. Streaming var det heller inte fråga om.

Slutligen svarade hon att mitt konto förmodligen inte skulle vara problemfritt ifall jag registrerade mig där.

Vi var överens om att Cliche inte var lämplig plats för musikhemsidor.

:rolleyes:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...=0entry545342

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade precis en diskussion med one.com ang. användning av deras webhotel.

Enligt dem så får man inte ha lagring av filer, dvs man får inte ha t.ex media filer över 1mb på hemsidan, vilket i stort sett utesluter alla grafiker, film o media, musiker etc.

(vilket är jävligt lustigt med tanke på att de erbjuder plats för upp till 4gb)

Detta innebär att om jag skulle generera för mycket trafik så kan de kort o gott bara stänga ner mig..

Så detta gillar jag inte alls.. något förslag på webhotell som tillåter visning av ens musik?!

Det finns en orsak till att det varnas för b-one (eller one, som de döpte om sig till), i alla forum på Nätet där det förekommer frågor om webhotell... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det varnas och främst pga deras otroligt dum-skumma politik vad gäller dessa filer, musik etc som man bevisligen själv är ägare till men icke får lägga upp---ur-idiotiskt helt klart men jag ligger kvar där och länkar till andra hak där min musik finns--tex voolife eller djungeln av andra gratis-siter... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade precis en diskussion med one.com ang. användning av deras webhotel.

Enligt dem så får man inte ha lagring av filer, dvs man får inte ha t.ex media filer över 1mb på hemsidan, vilket i stort sett utesluter alla grafiker, film o media, musiker etc.

(vilket är jävligt lustigt med tanke på att de erbjuder plats för upp till 4gb)

Detta innebär att om jag skulle generera för mycket trafik så kan de kort o gott bara stänga ner mig..

Så detta gillar jag inte alls.. något förslag på webhotell som tillåter visning av ens musik?!

Haha, ja, då kan man ju lägga upp 4gb html-filer... lär ju bli några stycken.

Men dom erbjuder ju fri trafik. Då lär dom väl dra in på något 🙂

Nä, tacka vet jag FS Data. Dyra som satan, dock 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör med Cliche webhosting som jag tycker är skitstabilt, billigt, bra o pålitligt..
Har just haft Cliche i telefonluren.

Jag förklarade vilka behov jag har av min webbserver (enstaka nedladdning av dokument, musik-mp3:or, reklam-mp3:or, bilder och PDF:er) varpå supporten svarade att PDF:er och text är okej men inte musik- eller filmfiler. Det spelade ingen roll om det var så 5 MB eller 50 MB. Det var nedladdning och det var inte tillåtet. Streaming var det heller inte fråga om.

Slutligen svarade hon att mitt konto förmodligen inte skulle vara problemfritt ifall jag registrerade mig där.

Vi var överens om att Cliche inte var lämplig plats för musikhemsidor.

😉

https://www.studio.se/index.php?showtopic...=0entry545342

hehe ok.. 😄

jag har iofs mängder av min musik på deras server..

har aldrig fått ngra klagomål.. eller dylikt!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade precis en diskussion med one.com ang. användning av deras webhotel.

Enligt dem så får man inte ha lagring av filer, dvs man får inte ha t.ex media filer över 1mb på hemsidan, vilket i stort sett utesluter alla grafiker, film o media, musiker etc.

(vilket är jävligt lustigt med tanke på att de erbjuder plats för upp till 4gb)

Detta innebär att om jag skulle generera för mycket trafik så kan de kort o gott bara stänga ner mig..

Så detta gillar jag inte alls.. något förslag på webhotell som tillåter visning av ens musik?!

Hade ingen aning om det. Har heller varken hört andras eller haft egna klagomål på one (har kört hos dem ett par år nu). Å andra sidan kanske jag inte har tillräckligt med trafik för att de ska klaga ... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Många har ju pratat sig varma om Surftown - är de lika som one nu eller?

japp. de har samma regler för nerladdning av audio- och videofiler

Inte riktigt, utan det är tillåtet att ha MP3-filer med eget material hos Surftown - medan b-one totalförbjuder MP3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade precis en diskussion med one.com ang. användning av deras webhotel.

Enligt dem så får man inte ha lagring av filer, dvs man får inte ha t.ex media filer över 1mb på hemsidan, vilket i stort sett utesluter alla grafiker, film o media, musiker etc.

(vilket är jävligt lustigt med tanke på att de erbjuder plats för upp till 4gb)

Detta innebär att om jag skulle generera för mycket trafik så kan de kort o gott bara stänga ner mig..

Så detta gillar jag inte alls.. något förslag på webhotell som tillåter visning av ens musik?!

Haha, ja, då kan man ju lägga upp 4gb html-filer... lär ju bli några stycken.

Men dom erbjuder ju fri trafik. Då lär dom väl dra in på något 😉

Nä, tacka vet jag FS Data. Dyra som satan, dock 😄

FSData har jag mycket dåliga erfarenheter av. Det är faktiskt de jag tycker har varit sämst - förutom webhotell som ingår i Internet-abonnemanget... De är enligt min erfarenhet både dyra och dåliga... 😆 Det var de första jag flyttade till när jag hade tröttnat på ISP-utrymmet - och jämfört med det var de ju bra, men allting är relativt... 😄

För de som inte har orkat läsa i den andra tråden, så kan jag citera mig själv:

Surftown fungerar mycket bra. Min privata hemsida ligger på den.

Scorpiondata fungerar ofta bra. Jag har dock haft en hel del downtime, men eftersom det är något av en slaskdomän, så har jag inte haft riktig koll på utvecklingen där, så de kan ha bättrat sig...

Infinology har jag min firmasite och mikrofontestsiten hos. Mycket generöst med utrymme för en billig peng (annars hade testsiten varit omöjlig att ha...). Lite segt ibland eftersom det ligger i USA, men mikroskopiskt med downtime. Bästa webhotellet jag har haft hittills! 😄

Jag kom på en till som fungerade bra - och det är Lunarpages. Jag flyttade från dem bara för att Infinology gav bättre utrymme och download/månad för ungefär samma pengar. I övrigt var jag mycket nöjd med Lunarpages medan jag hade utrymme hos dem.

EDIT: Tittade på Lunarpages nu - och det är oroväckande likt sådana som lovar guld och gröna skogar, men sedan inte håller det. 800GB transfer/månad och 35GB utrymme - för 7USD/månad. Det låter som om jag kanske skulle testa att ha det som en mirror site för testsiten och se hur det fungerar nu för tiden... 😮

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

NU har jag kollat affärsvillkoren för one.com.

Det som står om MP3 är följande:

"Det är inte tillåtet att ha större mängder filer liggande för download eller visning utan föregående avtal med One.com. Avsikten är inte att fungera som en extern hårddisk för lagring av data filer som zip, MP3, jpg, etc., utan som framvisnings-/försäljningsplats för både företag och privatpersoner."
Jag ser inget problem med det här om man inte har "större mängder" (vilket naturligtvis är en subjektiv bedömning) MP3-filer på sajten. Men om man har filerna där "som framvisningsplats" så kan jag inte se hur de kan protestera.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är märkligt att man ska behöva ta upp det varje gång detta skit-webhotell tas upp för diskussion - trots att det finns högvis av negativa omdömen på ALLA forum, men här kan man hitta raka svar (nåja - så raka svar man nu får från b-one) och klara besked om att det INTE är tillåtet med MP3 alls: http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.p...er=asc&start=25

Link to comment
Dela på andra sajter

Surftown och one/b-one är av samma skrot och korn, även om Surftown kanske har "snällare" regler. Båda hotellen har nämligen mycket oschyssta rutiner för avstängning av användare som av en eller annan anledning inte passar dem...

Med andra ord, det går inte att lita ett piss på deras ord. Säger dom att "ta bort mp3filerna inom 30 dagar" så kan du lika gärna vara avstängd dagen efter. 🙂

Skaffa ett seriöst webbhotell istället, det är inte så dyrt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

[..] så kan jag inte se hur de kan protestera.

Tankefel - de stänger av de användare som gör något som inte passar dem - inte användare som bryter mot reglerna.

Dvs användare som har "stora" filer för nerladdning, mycket trafik (även inom gränserna), använder script som belastar servern mer än minimalt, etc etc etc, sitter inte säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Surftown och one/b-one är av samma skrot och korn, även om Surftown kanske har "snällare" regler. Båda hotellen har nämligen mycket oschyssta rutiner för avstängning av användare som av en eller annan anledning inte passar dem...

Med andra ord, det går inte att lita ett piss på deras ord. Säger dom att "ta bort mp3filerna inom 30 dagar" så kan du lika gärna vara avstängd dagen efter. 🙂

Skaffa ett seriöst webbhotell istället, det är inte så dyrt. 🙂

Ok - kan vara bra att tänka på.

Jag har ingen musik liggande på min privata site hos Surftown, så det är lugnt för mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

NU har jag kollat affärsvillkoren för one.com.

Det som står om MP3 är följande:

"Det är inte tillåtet att ha större mängder filer liggande för download eller visning utan föregående avtal med One.com. Avsikten är inte att fungera som en extern hårddisk för lagring av data filer som zip, MP3, jpg, etc., utan som framvisnings-/försäljningsplats för både företag och privatpersoner."
Jag ser inget problem med det här om man inte har "större mängder" (vilket naturligtvis är en subjektiv bedömning) MP3-filer på sajten. Men om man har filerna där "som framvisningsplats" så kan jag inte se hur de kan protestera.

Japp, men om du går in på "Innan du beställer" så hittar du också detta:

Hur är det möjligt att erbjuda fri trafik?

Vår unika serveruppsättning ger oss möjligheten att erbjuda våra kunder fri trafik på sina webbhotellskonto. Många av våra konkurrenter skulle säga att det är inte är möjligt. Ändå har vi sedan 2002 gett våra kunder denna service. Idag har vi kunder som har mer än 25 miljoner hits och mer än 1000 Gb trafik per månad.

Vi erbjuder dock inte möjligheten för våra kunder att ha en renodlad download-sida hos oss. En download-sida är en sida där varje enskild hit genererar mer än 1 MB trafik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...