Jump to content
Annons

Nu är jag sur :(


Drik

Recommended Posts

Jag kollade ännu en gång med engelsk support där jag tyckte det var lite luddigt:

eftersom

1) "utan som framvisnings-/försäljningsplats för både företag och privatpersoner", detta gäller ju oss musiker, vi använder vår sida som framvisning för det vi gör, vi använder inte hemsidan som en lagringsplats

2) "En download-sida är en sida där varje enskild hit genererar mer än 1 MB trafik", detta är luddigt, menar dom en sida med länkar till musiken? Hur gäller detta om man har en flash streaming player?

Detta tog jag upp med support, och deras svar va: "This is not allowed, streaming is the same as a download page". Så vi båda kom fram till att det inte är tillåtet för oss musiker att ha sin sida där, om man nu inte nöjer sig med att enbart ha information på sin hemsida.

Personligen har jag en idé om hur man undgår deras policy

Enkelt, istället för att streama mp3, skapa en .swf fil med mp3 filen i .swf, sedan streama .swf filen, detta kräver dock att man har en flash hemsida.

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mycket markligt hela diskussionen. Valdigt intressant.

Jag har namligen 2 olika hemsidor pa one.com, bada med mp3:or pa.

en sida i flash som streamar egna latar (vilket tydligen va ett satt att undga problemet, men som jag inte visste om)

och en sida med nedladdningsbara covers.

har haft de har i snart ett ar pa one.com och har inte haft nagra som helst problem.

Men nu vet jag lite hur jag ska handskas med dem nar de val vaknar.

Tack o bock 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke slog mig hum, varför de uppladade filerna på studioforum är html...

kande vara så att det inte får vara mp3 här heller.. 😏

jul konspirationen tätnar...dam ta da 😄 m ta dam

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan.. Jag skaffade konto på b-one för ett par veckor sen. Har dock ingen musik där (dom ha rjag på en googlepages-sida och det har funkat ypperligt väldigt länge). Anledningen till att jag valde dom var främst för php/mysql-delen. Kan än så länge inte klaga, men man får väl se. Jag kör ganska tung sql och en del lite cpukrävande php-scripts, men det ska dom ju inte kunna säga ett knyst om tycker man..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan.. Jag skaffade konto på b-one för ett par veckor sen. Har dock ingen musik där (dom ha rjag på en googlepages-sida och det har funkat ypperligt väldigt länge). Anledningen till att jag valde dom var främst för php/mysql-delen. Kan än så länge inte klaga, men man får väl se. Jag kör ganska tung sql och en del lite cpukrävande php-scripts, men det ska dom ju inte kunna säga ett knyst om tycker man..

HAR MATAT PÅ MED FILER BLA TGILL STUDIO FESTIVALEN O KLARAT MIG ETT TAG hoppas du gör det med 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste in mig på avtalet lite nogrannare nu (det är ju så dags när man redan skrivit på och betalat in), och där står det ju faktiskt att man inte får ha utrymmet som nerladdningsställe, fast det har ju varit väldigt tydligt hela tiden... Vad jag reagerar på är att DOM kan avgöra när man t ex kör för tunga scripts osv. Lite störigt faktiskt. Mina grejjer som ligger på servern genererar väldigt mycket träffar (mellan 300 och 1000 om dan) fast ingen tung trafik alls; det handlar om 5-6k per träff i snitt skulle jag kunna tänka mig. Ska bli lite spännande och se om dom reagerar och vad dom kan tänkas gnälla på i så fall..

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste in mig på avtalet lite nogrannare nu (det är ju så dags när man redan skrivit på och betalat in), och där står det ju faktiskt att man inte får ha utrymmet som nerladdningsställe, fast det har ju varit väldigt tydligt hela tiden... Vad jag reagerar på är att DOM kan avgöra när man t ex kör för tunga scripts osv. Lite störigt faktiskt. Mina grejjer som ligger på servern genererar väldigt mycket träffar (mellan 300 och 1000 om dan) fast ingen tung trafik alls; det handlar om 5-6k per träff i snitt skulle jag kunna tänka mig. Ska bli lite spännande och se om dom reagerar och vad dom kan tänkas gnälla på i så fall..

Ett av problemen med b-one är just att allting är så luddigt beskrivet, att man inte kan vara säker på någonting alls - om man inte har en helt statisk sida där ingenting är nerladdningsbart...

Vad betyder det egentligen när de säger att det är förbjudet att belasta servrarna för mycket? De har ju inte ens angett något klar gräns för hur mycket download per månad man får ha... Om man utgår från att belastningen inte får påverka andra kunder, så får man ju inte belasta någonting alls, eftersom all trafik påverkar andra kunder... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

har kört One i 4 år.

Har ca 600mb mp3or på sidan, plus massa annan grafik m.m som överstiger den storleken. Alla mp3or är dock egenkomponerad/producerad musik.

Du måste klargöra vad du vill ha på sajten för dom.

Har haft Manufrog oxå, och det var det värsta jag varit med om. 2-3kb/s uppload dygnet runt, rätt kul när man tankar upp en låt och det tar typ 20 min.

Så jag tog bort mina tre servrar ifrån manufrog och flyttade dom till loopia och one.com

har funkat helt felfritt i 4 år som sagt, kan inte ens minnas nå driftfel lr nånting ...

Link to comment
Dela på andra sajter

har kört One i 4 år.

Har ca 600mb mp3or på sidan, plus massa annan grafik m.m som överstiger den storleken. Alla mp3or är dock egenkomponerad/producerad musik.

Du måste klargöra vad du vill ha på sajten för dom.

Har haft Manufrog oxå, och det var det värsta jag varit med om. 2-3kb/s uppload dygnet runt, rätt kul när man tankar upp en låt och det tar typ 20 min.

Så jag tog bort mina tre servrar ifrån manufrog och flyttade dom till loopia och one.com

har funkat helt felfritt i 4 år som sagt, kan inte ens minnas nå driftfel lr nånting ...

Hur mycket trafik har du där per dygn i snitt? Jag tror att det är det enda dom egentligen bryr sig om. Tar man upp för mycket bandbredd börjar dom knorra, inte annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

nån som testat

http://www.surftown.se/

Jag kör ett helt gäng webbar på Surftown och har aldrig haft problem med nedladdningar. Inte ens när jag hade >100GB mp3 downloads på en månad. Mer exakta nuffror här.

Sen kör jag även DreamHost för större mängder data såsom backup. Med rabatt betalar jag c:a 300 spänn om året för följande:

Disk Storage at signup 200 GB

+ Automatically Increases Weekly By: 1 GB

Monthly Bandwidth at signup 2 TB

+ Automatically Increases Weekly By: 16 GB

Mer om det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...