Jump to content
Annons

Röde NT1-A


Reason_user

Recommended Posts

Annons

Röde brukar ha en lite för kraftig diskant, tycker jag - men det är kanske lite olika mellan olika modeller också. NT1A har jag inte testat - men gå gärna in på min testsite och hämta ljudexempel på en drös olika micar, så att du kan jämföra dem och försöka komma fram till någon modell som du gillar bäst.

Studio Projects B1 är min klara favorit i budgetklassen... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Studio Projects B1 är prisvärd - ja.

Men du får precis som alltid vad du betalar för.

Och Röde NT1A och NT2A är också lika prisvärda, fast de kostar två resp tre gånger så mycket som B1.

Jag skulle alltså välja Röde utan en sekunds tvekan (jag har både NT2A och B1 i mikrofonhögen, tillsammans med en del andra betydligt dyrare mikrofoner också.)

Fast sedan är det olika tycke och smak också naturligtvis. Mikrofoner är personligt och det är inte alltid som dyrast är bäst i alla situationer...

För mig är B1 en bra lågbudgetmikrofon som jag använder när mikrofonen riskerar att bli utsatt för saker som jag inte vill att mina riktigt bra (och många gånger dyrare) mickar skall bli utsatta för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo de sant, men de svårt o välja mikrofon när man inte vet hur man ska låta...

Förutom B1:an finns det någon annan sån där favorit?

Var inne på jam o frågade lite om den, och dom sa att den var likvärdig till JJlabs BMC2. Jag har testat BMC:2an men tyckte att lillebrorsan JJlabs C010B lätt bättre :S

Och Röde NT1-A jämnfört med JJlabs BMC2 så har JJlabs BMC2 en annan sorts diskant plus lite mer värme...dock hade jag basfiltret av på BMC2:an

det är ju dock synd att NT1-A:an inte har ett basfilter vilket gör den mindre funktionell...men om jag minns rätt så lät JJlabs BMC2 med basfiltret på sämre än Röde NT1-A...

Hur är det med MXL 992? jag lyssnade på claes hemsida o jämnförde med B1:an, B1:an lätt mer mörk...claes tror du de möjligt om du kunde göra ett samplings test med Röde NT1-A? de skulle va jätte bra faktist...de om du har tillgång till den micken alltså...

Redigerat av Reason_user
Link to comment
Dela på andra sajter

Några andra jag gillar (av olika anledningar) är:

Studio Projects T3

Violet Design Dolly

Violet Design Black Knight

sE Electronics Gemini

Crowley and Tripp Naked Eye och (framför allt) Studio Vocalist

AEA R-84

ADK Hamburg och A-51 TC

Oktava MK319

Att Jam tycker att deras eget märke är lika bra, är kanske föga förvånande... :rolleyes:

De tillverkas på olika fabriker - och 797 Beijing, som tillverkar Studio Projects-micarna, tillhör de bästa. Vilken fabrik som tillverkar JAM:s JJLabs, vet jag inte - men det är inte 797... För övrigt är det ganska lustigt att det bara är Studio Projects som öppet berättar vilken kinesisk fabrik som tillverkar deras mikrofoner. Varken Luthman (TSM), GoldenAge (GA Project), JAM (JJLabs), MXL eller ADK berättar vilken fabrik som tillverkar åt dem. Vissa är bara brandade (försedda med valfri egen logga/varumärke på mikrofonkroppen) standardmodeller medan andra modeller har modifierats av beställaren, något man kan göra om man beställer tillräckligt många...

NT1A har jag tyvärr inte tillgång till (finns det någon som kan låna ut en sådan till mig när det är dags för nästa omgång, så tar jag tacksamt emot den), men jag har lånat en NT3 som kommer med i nästa omgång testinspelningar.

EDIT: Kom på lite mer som kan vara bra att känna till...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har en Röde NT1A, den fungerar fint och är enligt mig väldigt prisvärd. Det är inte så man hoppar i taket, men det kan man väl inte begära i den prisklassen.?

För några år sen hade vi ett band, första skivan använde vi (häpnandsväckande om ni frågar mig) bara en sm58:a, på andra skivan till större del bara en nt1a. Lyssna på http://zany-gaffe.tk

Vänliga hälsningar /Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

NT1-A är som sagt lite klenare i basen jämfört med NT2-A. Den är trots detta utan tvekan en av de bättre i denna prisklass. Om man har råd så tycker jag dock att det inte råder några som helst tvivel om att det är värt varenda krona att köpa NT2-A. Har inte hört någon säga något ont om den. Känner dessutom flera som jämfört den med TLM 103 och valt NT2-A (inte bara pga. priset).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
NT1-A är som sagt lite klenare i basen jämfört med NT2-A. Den är trots detta utan tvekan en av de bättre i denna prisklass. Om man har råd så tycker jag dock att det inte råder några som helst tvivel om att det är värt varenda krona att köpa NT2-A. Har inte hört någon säga något ont om den. Känner dessutom flera som jämfört den med TLM 103 och valt NT2-A (inte bara pga. priset).

Har läst denna tråd med stort intresse.

Har Röde NT1A,

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT1-A

en enklare/sämre kapsel än NT2A?

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT2-A

Har man så mycket att vinna på att micken är försedd med flera brytare? Om jag nöjer mig med samma riktningkaraktär som NT1A har, har jag då så mycket att vinna med NT2A? Och bass cutoff, kan man inte lika gärna skära det i mixen, eller direkt på ingången vid inspelningen? En del mickars brytare skär ju vid 150 Hz, det tycker jag är för högt ibland, jag vill hellre välja frekvensen själv från fall till fall. Och kan inte alla brytare bli en källa till sprak och missljud?

Har dessa två så stor skillnad förutom brytarna och att man kan köra den dyrare NT2A som en åtta? Jag har inga inspelningslokaler med perfekt akustik så det har jag mindre nytta av.

???

Shit, kl är fem på morron nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

NT1A har jag tyvärr inte tillgång till (finns det någon som kan låna ut en sådan till mig när det är dags för nästa omgång, så tar jag tacksamt emot den), men jag har lånat en NT3 som kommer med i nästa omgång testinspelningar.

När är det dags för nästa omgång? Jag kan låna ut min NT1A såvida du inte hade tänkt ha den i flera veckor 🙁 PMA mig isf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en NT1A fast jag tycker den är lite kall i klangen skulle vilja ha någon varmare...

Jag håller nog med dig om att den är lite kall och diskantrik. Jag letar en begagnad micpreamp med rör som kanske kan fixa till ljudet så det blir mer värme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte ens att jämföra SP B1 med Röde NT-1 ...

Röde har riktigt handgjorda prylar menas B1 är standardgrejer från Kina typ.

Jag har ju gjort ett test där just NT-1 ingår.

http://mirror.perrra.nu/Perrra-Mictestet.mp3

#1 = Neumann TLM103

#2 = Genetics CG1

#3 = Röde NT-1

Jag tycker Röde micken låter tom allra bäst av dessa 3, trots att neumann micken ligger på runt 8000:-

Testen är inspelad i mitt sångbås, och ingen eq, inga kompressorer eller nånting.

Röde NT-1 för den prislappen är outstanding!

Tycker sångresultaten blir sjukt bra också!

Denna slask testade jag sjunga in med just RÖDE NT-1: http://mirror.perrra.nu/Perrra-dont_say_goodbye.mp3

Ackegurorna mickade med Genetics CG1 och Elgurorna med Shure SM58

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte ens att jämföra SP B1 med Röde NT-1 ...

Röde har riktigt handgjorda prylar menas B1 är standardgrejer från Kina typ.

Nja - inte riktigt sant... 🙁

Röde tillverkas i Australien och Studio Projects i Kina - men Studio Projects är inte en standard OEM-konstruktion, utan de är hårt specade av amerikanska Studio Projects, både när det gäller konstruktion och komponentval (på samma sätt som t ex ADK, MXL, Sontronics m fl) - så det är inte samma sak som alla OEM-micar som dyker upp i parti och minut under en massa påhittade namn (t.bone, TSM, JJLabs, GA Project m fl...).

Även de kinesiska micarna är handbyggda (också OEM-micarna), så det är lite svårt att prata om det som någon jättestor skillnad, men kvaliteten och kvalitetskontrollen är förstås i en annan liga när det gäller Röde, om man jämför med standard OEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte ens att jämföra SP B1 med Röde NT-1 ...

Röde har riktigt handgjorda prylar menas B1 är standardgrejer från Kina typ.

Nja - inte riktigt sant... 🙂

Röde tillverkas i Australien och Studio Projects i Kina - men Studio Projects är inte en standard OEM-konstruktion, utan de är hårt specade av amerikanska Studio Projects, både när det gäller konstruktion och komponentval (på samma sätt som t ex ADK, MXL, Sontronics m fl) - så det är inte samma sak som alla OEM-micar som dyker upp i parti och minut under en massa påhittade namn (t.bone, TSM, JJLabs, GA Project m fl...).

Även de kinesiska micarna är handbyggda (också OEM-micarna), så det är lite svårt att prata om det som någon jättestor skillnad, men kvaliteten och kvalitetskontrollen är förstås i en annan liga när det gäller Röde, om man jämför med standard OEM.

JA.. du kan ju det där, men det ungefär så jag menade 🙂

Huvudsaken är att det låter bra, och jag har testat både B1 och NT-1 och jag tycker det är natt och dag.

Speciellt i diskant som är sjukt S:ig på B1 .. och krispigheten är klart mysigare i NT-1

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en NT1A fast jag tycker den är lite kall i klangen skulle vilja ha någon varmare...

Jag håller nog med dig om att den är lite kall och diskantrik. Jag letar en begagnad micpreamp med rör som kanske kan fixa till ljudet så det blir mer värme.

Utan att ta ifrån dig (och Stajos) åsikt så funderar jag spontant på om du testat lite olika vinklar och avstånd för att hitta en bra spot med lite värme. När det gäller sång t ex, så blir det väldigt mycket och tunt i diskanten om du så bara är ett par centimeter ovanför membranet med din mun.

Link to comment
Dela på andra sajter

NT1A har jag tyvärr inte tillgång till (finns det någon som kan låna ut en sådan till mig när det är dags för nästa omgång, så tar jag tacksamt emot den), men jag har lånat en NT3 som kommer med i nästa omgång testinspelningar.

När är det dags för nästa omgång? Jag kan låna ut min NT1A såvida du inte hade tänkt ha den i flera veckor 🙂 PMA mig isf.

Det blir nog inte förrän i slutet av året - men jag har noterat det, så jag hojtar till när det blir aktuellt. Tack för erbjudandet! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en NT1A fast jag tycker den är lite kall i klangen skulle vilja ha någon varmare...

Jag håller nog med dig om att den är lite kall och diskantrik. Jag letar en begagnad micpreamp med rör som kanske kan fixa till ljudet så det blir mer värme.

Rör kan göra den starkare toppen ännu skrikigare, så det kan kanske vara bättre att skaffa en preamp med transformatoringång eller som ger en annan typ av färgning. Jag vet att någon jag har pratat med, tyckte att diskanten var för häftig i någon mic han hade - och sedan testade han den med en Joemeek-preamp och fick till ljudet helt perfekt tack vare det. Kommer dock inte ihåg vilken mic eller vilken modell på preampen det var... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte ens att jämföra SP B1 med Röde NT-1 ...

Röde har riktigt handgjorda prylar menas B1 är standardgrejer från Kina typ.

Jag har ju gjort ett test där just NT-1 ingår.

http://mirror.perrra.nu/Perrra-Mictestet.mp3

#1 = Neumann TLM103

#2 = Genetics CG1

#3 = Röde NT-1

Jag tycker Röde micken låter tom allra bäst av dessa 3, trots att neumann micken ligger på runt 8000:-

Testen är inspelad i mitt sångbås, och ingen eq, inga kompressorer eller nånting.

Röde NT-1 för den prislappen är outstanding!

Tycker sångresultaten blir sjukt bra också!

Denna slask testade jag sjunga in med just RÖDE NT-1: http://mirror.perrra.nu/Perrra-dont_say_goodbye.mp3

Ackegurorna mickade med Genetics CG1 och Elgurorna med Shure SM58

/Perrra

Tack för det där! Jag lyssnade flera ggr på talet i de tre mickarna, tyckte också att Röden lät klart bäst, Neumann som tvåa med en viss burkighet, och Genetics "sist" med ett tydligt sämre ljud än Röden. Soundet i "slasksången" är ju också bra. är det din komposition? Jag har basigare skrovelröst än din, men den funkar säkerligen bra även till min sång. Mitt favoritsångljud är det Merl Haggard har på sin CD "If I could only fly" från 2000. Han har ju säkerligen använt de allra bästa prylar som finns, men lite åt det där hållet kan jag nog komma med Röden och den fina kompressorn RANE DC24 jag redan har. Hela den CDn är en fantastisk countryskiva med underbart ljud, rekomenderas starkt!

Jag sjunger ofta live genom min Beta58, (som jag tycker är vrålbra live) med studiolurarna som lyssning, och på lugnare låtar med stark volym på sången hör jag i lurarna hur viktigt det är att hålla ett stadigt avstånd till micken och backa, resp gå närmare när jag är tyst, närmar eller fjärmar jag mig från micken samtidigt som jag sjunger blir det ett sorts fasfelsljud, Ev förstärks detta av kompressorn. Samma sak har jag upplevt i studio med andra mickar. Den här grejen tycker jag att jag hör på de talade styckena i Trancers test, men att det är mindre på Röden.

Jag hittade en snubbe på Youtube som gör ett snacktest på mickar, två dynamiska och på slutet en MXL vilken MXL fattade jag ej pga språket, samt till sist en RödeNT1A, tyvärr snackar han holländska(?) men det låter som att han berömmer Röde NT1A rejält, och han demonstrerar hur bra den funkar på olika avstånd. MXL-micken låter ganska bra, men Röden är nog minst två snäpp bättre, goare countryröstsbas och mjukare fin diskant. Röden verkar känsligare för bummel-ljud när han viftar runt med dem, men den ger ju också ett mycket bättre tryck i basen, och de ska ju sitta stilla i shockmount också är det meningen. Som Röde NT1A låter, är precis det sound jag gillar, en lätt rörtouch utan att väsnas som tex min ADK 51 gör. Och säkerligen med ett bättre ljud i diskanten. Man kan kanske klara sig med mindre komprimering på sångpåläggen också med en Röde jämfört med en ADK 51.

http://www.youtube.com/watch?v=KXSFPGzzjHs...feature=related

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har stått ca 15cm från puffskydd och ca 20-30 cm från själva micken.

Och jag tycker det låter heeelt ok för en mic som kostar 1604:- på thomann!

Jämfört med min Neumann TLM103 som jag även den använde i testet så anser ju JAG personligen att den pyttelilla mer värme thomann micken ger inte är värt att ge 6400:- mer för .. det finns ju även nåt som heter effekter, såsom eq, kompressor, delay, de-esser osv osv .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har stått ca 15cm från puffskydd och ca 20-30 cm från själva micken.

Och jag tycker det låter heeelt ok för en mic som kostar 1604:- på thomann!

Jämfört med min Neumann TLM103 som jag även den använde i testet så anser ju JAG personligen att den pyttelilla mer värme thomann micken ger inte är värt att ge 6400:- mer för .. det finns ju även nåt som heter effekter, såsom eq, kompressor, delay, de-esser osv osv .

"den pyttelilla mer värme thomann micken ger"... Du menar antagligen Neumannmicken?

Studiomickar handlar väl en hel del om tycke och smak också, likadant som med gitarrmickar.

Hur viktigt är det att köpa ett matchat par om man vill köra två på samma instrument?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har stått ca 15cm från puffskydd och ca 20-30 cm från själva micken.

Och jag tycker det låter heeelt ok för en mic som kostar 1604:- på thomann!

Jämfört med min Neumann TLM103 som jag även den använde i testet så anser ju JAG personligen att den pyttelilla mer värme thomann micken ger inte är värt att ge 6400:- mer för .. det finns ju även nåt som heter effekter, såsom eq, kompressor, delay, de-esser osv osv .

"den pyttelilla mer värme thomann micken ger"... Du menar antagligen Neumannmicken?

Studiomickar handlar väl en hel del om tycke och smak också, likadant som med gitarrmickar.

Hur viktigt är det att köpa ett matchat par om man vill köra två på samma instrument?

Visst handlar det mycket om personlig smak. 😲

Matchat par är bra om man vill vara säker på att det inte är micarna som orsakar obalans i ljudbilden - men som regel så påverkar rummet och micplacering mer än skillnaden mellan två individer av samma mikrofon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte ens att jämföra SP B1 med Röde NT-1 ...

Röde har riktigt handgjorda prylar menas B1 är standardgrejer från Kina typ.

Jag har ju gjort ett test där just NT-1 ingår.

http://mirror.perrra.nu/Perrra-Mictestet.mp3

#1 = Neumann TLM103

#2 = Genetics CG1

#3 = Röde NT-1

Jag tycker Röde micken låter tom allra bäst av dessa 3, trots att neumann micken ligger på runt 8000:-

Testen är inspelad i mitt sångbås, och ingen eq, inga kompressorer eller nånting.

Röde NT-1 för den prislappen är outstanding!

/Perrra

Pratar du om NT1 eller NT1A? NT1 är föregångaren till NT1A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har stått ca 15cm från puffskydd och ca 20-30 cm från själva micken.

Och jag tycker det låter heeelt ok för en mic som kostar 1604:- på thomann!

Jämfört med min Neumann TLM103 som jag även den använde i testet så anser ju JAG personligen att den pyttelilla mer värme thomann micken ger inte är värt att ge 6400:- mer för .. det finns ju även nåt som heter effekter, såsom eq, kompressor, delay, de-esser osv osv .

"den pyttelilla mer värme thomann micken ger"... Du menar antagligen Neumannmicken?

Studiomickar handlar väl en hel del om tycke och smak också, likadant som med gitarrmickar.

Hur viktigt är det att köpa ett matchat par om man vill köra två på samma instrument?

Visst handlar det mycket om personlig smak. 😆

Matchat par är bra om man vill vara säker på att det inte är micarna som orsakar obalans i ljudbilden - men som regel så påverkar rummet och micplacering mer än skillnaden mellan två individer av samma mikrofon...

Såg nu först att man kan lyssna på åtminstone rap (?) genom NT1A på Rödes hemsida. Man får klicka under videorutan först. Man kan lyssna på alla deras mikes på ett eller annat vis. Jag ska alltså skaffa hiphop-mickar?

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT1-A

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har stått ca 15cm från puffskydd och ca 20-30 cm från själva micken.

Och jag tycker det låter heeelt ok för en mic som kostar 1604:- på thomann!

Jämfört med min Neumann TLM103 som jag även den använde i testet så anser ju JAG personligen att den pyttelilla mer värme thomann micken ger inte är värt att ge 6400:- mer för .. det finns ju även nåt som heter effekter, såsom eq, kompressor, delay, de-esser osv osv .

"den pyttelilla mer värme thomann micken ger"... Du menar antagligen Neumannmicken?

Studiomickar handlar väl en hel del om tycke och smak också, likadant som med gitarrmickar.

Hur viktigt är det att köpa ett matchat par om man vill köra två på samma instrument?

Visst handlar det mycket om personlig smak. 😆

Matchat par är bra om man vill vara säker på att det inte är micarna som orsakar obalans i ljudbilden - men som regel så påverkar rummet och micplacering mer än skillnaden mellan två individer av samma mikrofon...

Såg nu först att man kan lyssna på åtminstone rap (?) genom NT1A på Rödes hemsida. Man får klicka under videorutan först. Man kan lyssna på alla deras mikes på ett eller annat vis. Jag ska alltså skaffa hiphop-mickar?

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT1-A

Röde NT2A presenteras skitsnyggt med först helt torr sång, sen kommer musik o effekter in. Fan vad det låter bra, jag blir tårögd ju!

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT2-A

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har stått ca 15cm från puffskydd och ca 20-30 cm från själva micken.

Och jag tycker det låter heeelt ok för en mic som kostar 1604:- på thomann!

Jämfört med min Neumann TLM103 som jag även den använde i testet så anser ju JAG personligen att den pyttelilla mer värme thomann micken ger inte är värt att ge 6400:- mer för .. det finns ju även nåt som heter effekter, såsom eq, kompressor, delay, de-esser osv osv .

"den pyttelilla mer värme thomann micken ger"... Du menar antagligen Neumannmicken?

Studiomickar handlar väl en hel del om tycke och smak också, likadant som med gitarrmickar.

Hur viktigt är det att köpa ett matchat par om man vill köra två på samma instrument?

Visst handlar det mycket om personlig smak. 😆

Matchat par är bra om man vill vara säker på att det inte är micarna som orsakar obalans i ljudbilden - men som regel så påverkar rummet och micplacering mer än skillnaden mellan två individer av samma mikrofon...

Jag ska alltså skaffa hiphop-mickar?

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT1-A

haha nja finns ingen bling bling på den inte 😆

Den duger utmärkt till sång,skrik, growl och akustisk gitarr vilket jag tycker om att använda dem till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har stått ca 15cm från puffskydd och ca 20-30 cm från själva micken.

Och jag tycker det låter heeelt ok för en mic som kostar 1604:- på thomann!

Jämfört med min Neumann TLM103 som jag även den använde i testet så anser ju JAG personligen att den pyttelilla mer värme thomann micken ger inte är värt att ge 6400:- mer för .. det finns ju även nåt som heter effekter, såsom eq, kompressor, delay, de-esser osv osv .

"den pyttelilla mer värme thomann micken ger"... Du menar antagligen Neumannmicken?

Studiomickar handlar väl en hel del om tycke och smak också, likadant som med gitarrmickar.

Hur viktigt är det att köpa ett matchat par om man vill köra två på samma instrument?

Visst handlar det mycket om personlig smak. 😕

Matchat par är bra om man vill vara säker på att det inte är micarna som orsakar obalans i ljudbilden - men som regel så påverkar rummet och micplacering mer än skillnaden mellan två individer av samma mikrofon...

Såg nu först att man kan lyssna på åtminstone rap (?) genom NT1A på Rödes hemsida. Man får klicka under videorutan först. Man kan lyssna på alla deras mikes på ett eller annat vis. Jag ska alltså skaffa hiphop-mickar?

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT1-A

Röde NT2A presenteras skitsnyggt med först helt torr sång, sen kommer musik o effekter in. Fan vad det låter bra, jag blir tårögd ju!

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT2-A

Vart? Försöker hitta vart man kan lyssna......? VA INGET HITTADE NU! HAHA enkelt =P

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en NT1A fast jag tycker den är lite kall i klangen skulle vilja ha någon varmare...

Jag håller nog med dig om att den är lite kall och diskantrik. Jag letar en begagnad micpreamp med rör som kanske kan fixa till ljudet så det blir mer värme.

Utan att ta ifrån dig (och Stajos) åsikt så funderar jag spontant på om du testat lite olika vinklar och avstånd för att hitta en bra spot med lite värme. När det gäller sång t ex, så blir det väldigt mycket och tunt i diskanten om du så bara är ett par centimeter ovanför membranet med din mun.

Nej det har jhag faktiskt inte gjort. Jag står rätt nära när jag spelar in och har micken vinklad ner mot golvet. Ge mig gärna tips på olika varianter så jag kan testa mig fram och kanske hitta något som passar min röst bättre 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en NT1A fast jag tycker den är lite kall i klangen skulle vilja ha någon varmare...

Tjena Stajo! Lite kritik?

Var in och kollade på din Myspace. Du skriver att du inte är nån sångare och never will be... Hur låter en sångare? Lyssna på Dylan och Cohen. Eller Ramones. Eller Judas Priest. Eller Edward Persson.

Det hörs lite emellanåt att du tänker på att du sjunger halvdant. Skit i såna tankar. Tänk att du själv sjunger dina låtar bäst. Öva som fan på sången så blir det ännu bättre än nu. Vem man än hör sjunga tycker man nog låter lika någon annan, men du har ju en egen stil. Nu är himlen blå, och Why, sjunger du ju skitbra. Minst lika bra som... ja vem som helst, kanske Winnerbäck? Stryk att du är en dålig sångare i texten, det är min lilla "kritik".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...