Jump to content
Annons

Netto säljer musikinstrument


fogden2000

Recommended Posts

Alltid när såna här affärer börjar sälja en vara med ett pris som är vansinnigt mycket lägre än det brukar vara på den typen av vara börjar jag alltid undra hur det kinesiska underjordiska betongrum där varorna är tillverkade ser ut.

Jag köper sällan sådant.

Förmodligen med jordgolv och alldeles för många fastkedjade barnarbetare med knappt ingen lön alls. Men å andra sidan behöver du inte bekymra dig. De stora dyra butikerna köper sina varor från samma typ av ställen, de lägger bara på mer vinstmarginal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 107
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Såg en sån där billig akustisk gitarr på Hobbex när jag var i Eskilstuna i helgen.
Finns det ett Hobbex i Eskilstuna? 😉
Seriöst, det visste jag inte? Vart ligger det? 😛

Väl undangömt antar jag...

ja' sä' ba' intööööööööööööööö'net...

http://www.hobbex.se/www/live/standard.aspx?TreeID=18

😉

Haha, ibland glömmer jag bort vilket grymt verktyg jag har vid mina händer...

Men alltså... Surikatmamma, hjälp mig nu! Skulle Hobbex ligga i Cityhuset?!

Ja. Det ligger i CityHusets nedre plan, mellan Clas Ohlson och KappAhl.

Cityhuset%20exterior.jpg

Kungsgatan 24

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inget jävla Hobbex där! :rolleyes:

Känner mig manad att ta en extra rast från jobbet idag för att gå och undersöka saken.

Jodå! Precis brevid Clas Ohlson ..

Rätt liten butik iofs, men den finns där. De har även radiostyrda bilar om man är intresserad :rolleyes:

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Är instrumenten gjorda i Kina? :rolleyes:

vet inte riktigt, men jag tippar på att dom iaf inte kommer från dom alpbeklädda bergen i Österrike..

Fiolen funkar f.ö. helt ok, har stämt den och justerat stallet lite bara... stråken funkar dock nog bättre som blompinne, än att använda till något musikaliskt. Men lådan var sjysst.

EDIT:

Det blir nog ett litet strängbyte också..vid närmare eftertanke..

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

min syrra har en gitarr som köptes för 100-lappen i filippinerna och den låter röv. Stämningen mellan banden är åt helvete. Stämmer G-dur låter A-dur apa. USCH!

Fioler har ju inte det problemet eftersom där inte finns några band tänker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag slängde förresten också ett öga på fiolen, men sådana kan jag inget om. den är dock dekorativ.

det sista ögat slängde jag på en rulle ballerinakex, som ju alla vet är jättegoda och mycket prisvärda.

Har du tre ögon? eller HADE rättare sagt.. för nu lär du inte ha några kvar eftersom du kastade alla i nettobutiken...🙂

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Så har man skaffat 4 nya gitarr ställ! (Eftersom det verkar som gitarrister bara ser dem när de ställer dit gitarren. Sedan går det hur bra som helst att stiga på dem och bryta av plastdetaljer eller ben...) Netto var riktigt kul. Blev ingen fiol. Jag har provat och kunde inte få till det alls. Tacka vet jag nyckelharpa!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag var förbi netto idag och slängde ett öga på gitarren. den går att spela på, och vill man köpa en gitarr för max 250:- så är den synnerligen prisvärd. 

Jag köpte en gura till min 3 1/2-åring där ikväll... Kostar ju som en Ukulele vet jag... 😳

Den funkar helt Ok till honom...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

jag slängde förresten också ett öga på fiolen, men sådana kan jag inget om. den är dock dekorativ.

det sista ögat slängde jag på en rulle ballerinakex, som ju alla vet är jättegoda och mycket prisvärda.

Har du tre ögon? eller HADE rättare sagt.. för nu lär du inte ha några kvar eftersom du kastade alla i nettobutiken...😳

hehe. ja mitt tredje öga passade bra till de chokladfyllda kexen.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag var förbi netto idag och slängde ett öga på gitarren. den går att spela på, och vill man köpa en gitarr för max 250:- så är den synnerligen prisvärd. 

Jag köpte en gura till min 3 1/2-åring där ikväll... Kostar ju som en Ukulele vet jag... :rolleyes:

Den funkar helt Ok till honom...

jag var egentligen ute efter något till en 7åring, men denna blev nog i största laget, om man ska kunna ta riktiga ackord.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag var förbi netto idag och slängde ett öga på gitarren. den går att spela på, och vill man köpa en gitarr för max 250:- så är den synnerligen prisvärd. 

Jag köpte en gura till min 3 1/2-åring där ikväll... Kostar ju som en Ukulele vet jag... :rolleyes:

Den funkar helt Ok till honom...

jag var egentligen ute efter något till en 7åring, men denna blev nog i största laget, om man ska kunna ta riktiga ackord.

Det är säkert så...

Men jag minskar ju risken för lekande med mina gitarrer 😆

Mindre tjat... Sonen glad, pappa glad... 😆

Edit: Måste erkänna att det kändes lite konstigt att lägga kassler 59kr/kg, grillskivor 42kr/kg, munspel 29kr, brännvinsost 69kr/kg och en gitarr 249kr upp på rullbandet och igenom avläsaren... 😆

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste erkänna att det kändes lite konstigt att lägga kassler 59kr/kg, grillskivor 42kr/kg, munspel 29kr, brännvinsost 69kr/kg och en gitarr 249kr upp på rullbandet och igenom avläsaren... :rolleyes:

Så där tänkte jag också för ca. tio år sedan, när jag för första gången köpte ett cd-album på en bensinmack. Idag är det ingen som ens reagerar över filmhörnan, mittemellan hamburgergrillen och bilschampohyllan.

Vem vet hur affärerna ser ut om två år? Vi går kanske in på Coop Forum och stoppar en bärbar Mac och ett Steinberg Studiocase i kundvagnen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste erkänna att det kändes lite konstigt att lägga kassler 59kr/kg, grillskivor 42kr/kg, munspel 29kr, brännvinsost 69kr/kg och en gitarr 249kr upp på rullbandet och igenom avläsaren...  :rolleyes:

Så där tänkte jag också för ca. tio år sedan, när jag för första gången köpte ett cd-album på en bensinmack. Idag är det ingen som ens reagerar över filmhörnan, mittemellan hamburgergrillen och bilschampohyllan.

Vem vet hur affärerna ser ut om två år? Vi går kanske in på Coop Forum och stoppar en bärbar Mac och ett Steinberg Studiocase i kundvagnen?

Å 5 kilo blandade nyckelharpor 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ju riktigt spexigt, nu blir det netto imorrn, har letat efter en festivalgitarr och detta kan ju vara perfekt..!

Haha för övrigt kollade jag in deras "recept" på hemsidan, kan vara det roligaste på länge =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Netto var riktigt kul. Blev ingen fiol. Jag har provat och kunde inte få till det alls. Tacka vet jag nyckelharpa!

Wehey!!!! Vad äre jag hör??!! Nu blev du min nya favorit på forumet 🙂

..fanns det gitarrställ på Netto också??

Kvaliten på ställen vet jag inte ännu, men priset var tillräckligt lågt för att man skall kunna kasta dom på gitaristen när solot blir för långt... 🙂

Nyckelharpor gillar jag för att ljudet är vackert, nycklarna gör att att till och med en klåpare som jag kan få till en ton (jag sa att jag fick ton, inte att jag kunde lira. Två helt skilda saker...) och eftersom farsan byggde nyckelharpor. Heja svensk folkmusik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då har man gått och köpt en Netto-trumpet. Första intrycket är mycket positivt. Den känns som ett kvalitetsbygge och låter förvånansvärt bra. Jag kommer givetvis att lägga upp lite ljudfiler inom kort. 😆

Kvaliteten verkade lite ojämn dock, första exemplaret jag provade hade ventiler som väsnades en hel del, så testa först.

Kan även skvallra om att herr Olsberg investerade i en akustisk gitarr med tillhörande ställ och fodral. Snart lägger vi upp en demolåt som är framställd med enbart Netto-instrument. 😄

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då har man gått och köpt en Netto-trumpet. Första intrycket är mycket positivt. Den känns som ett kvalitetsbygge och låter förvånansvärt bra. Jag kommer givetvis att lägga upp lite ljudfiler inom kort. 😕

Kvaliteten verkade lite ojämn dock, första exemplaret jag provade hade ventiler som väsnades en hel del, så testa först.

Kan även skvallra om att herr Olsberg investerade i en akustisk gitarr med tillhörande ställ och fodral. Snart lägger vi upp en demolåt som är framställd med enbart Netto-instrument. 🙂

/Mats

hoppas på recensioner i tidningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...