Jump to content
Annons

Sprida egen musik


pandemon

Vilket är bästa alternativet?  

11 röster

  1. 1. Vilket är bästa alternativet?

    • Hela skivan i 112kbit på TPB och hemsidan
      3
    • Vissa låtar i 192kbit (eller mer) på TPB och hemsidan, resten som 1:30 långa snippets
      6


Recommended Posts

Idag har vi låtarna som 1:45 långa snippets i 128kbit på hemsidan, men inser att genom till exempel The Pirate Bay (TPB) kan vi få lite mer spridning på musiken.

Allting är ju beroende av att skivbolaget går med på det, men eftersom det är ett litet indiebolag som vi har mycket god kontakt med tror vi inte det är några direkta problem. Deras intresse är främst att sprida musik, inte tjäna pengar.

Redigerat av pandemon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man kan ju ha någon eller ett par hela låtar i 192 kbps. Sedan räcker det med 30-sekunders-snippets i samma kvalle. Men det är vad jag tycker. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker/tror att det är bättre att köra hela låtar i hyfsad kvalitet (128kbps), så att alla som vill kan lyssna på en hel låt och dessutom höra hur det ska låta. De som verkligen är intresserade skaffar självklart CDn hursomhelst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om det, det är schysst att kunna lyssna på ett par låtar ordentligt och sukta efter mer än att tycka att allt låter skräp. Jag förstår inte de som lägger upp låtarna i dålig kvalité, det gör mig bara avskräckt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge dom lite och få dom att vilja ha med.

Förslag:

1. För de som vill lyssna.

Lägg ut snuttarna och några hela i både schyst och rutten kvalitet.

2. För de som vill ha mer.

Låt de som reggar sig och får ett inlogg strema alla låtar och ladda ner några.

3. För de som inte kan få nog.

Låt de köpa låtarna. Ge viss mängdrabatt.

Va sen inte rädd för att testa att ge bort hela kitet eller ingenting alls. Följ upp och kolla vad som fuka bäst.

Redigerat av Nikolaus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det beror lite på hur stor publik ni har (eller hur många ni tror kommer köpa den). Jag fattar det som att dte är er debutskiva och då tycker jag man ska kunna få ladda ner alla låtar, man vet ju inte hur ni låter/är. Går det bra för er och ni släpper en till skiva, då tycker jag ni bara ska ha två låtar för nerladdning. Så skulle jag gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...