Jump to content
Annons

Punkfestivalen! Omröstningen börjar!


Mutz

Recommended Posts

Biggies finalister blev:

Nr11-I rather be me, det svänger på ett sätt jag gillar starkt. Smakar både sonics o 999 som är gamla favoriter,

kan man gissa att upphovsmannen förekommit i sika äpärä?🙂

Nr15-Long Faces, Klockren punk, välproducerat o allt sånt. Låter dock så bra att jag blir lite misstänksam om det här följde reglerna för festivalen, kommer inte ihåg hur det va men det skulle inte va

några bandbidrag. Kanske jag e bitter av att blivit festivalens Jan Teigen.🙁 ( 🙂 )

Nr3-Ingen Chans, härlig fet o tung crust o inte alls metal som vissa tycker. Ba för att det e dist på gitarrren gör det inte till metal.

Nr7- Är som dom är, mycket bra sång o snappt o rappt o tajt. Ösigt som fan. Om man skulle få in nått negativt om nån

av finalisterna så skulle det möjligen va att den här låten ger mig lite byxångest som bassist. 🙂

Nr13-Klättra, festivalens överaskning! Kängigt o grindigt o tralligt i samma låt o det blir skitbra o inte nån äcklig crossover som man skulle kunna tro om man ba såg specen. Tack för att ni körde fotbollskör på refrängen o inte stämsång. Jag har väldigt svårt för trallpunk o stämsång i synnerhet.

Nr20-Punkish4, älskar sången o texten! Så jävla härligt desperat. Vill ha mer, mer!

Nr8-Hel-vete!! Riktigt skön punkfeeling med ett trasigt sound som jag gillar skarpt, känns som om låten

e gjord på ren känsla o det tycker jag känns fräsht o befriande.

Jag skulle gärna velat ge er alla poäng men så här blev det o det motiverar jag inte för jag känner mig orättvis.

6p: Nr15-Long faces

4p: Nr3-Ingen Chans

2p: Nr13-Klättra

1p: Nr20-Punkish4

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 216
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Låter dock så bra att jag blir lite misstänksam om det här följde reglerna för festivalen, kommer inte ihåg hur det va men det skulle inte va några bandbidrag

bandbidrag är väl helt OK om man mixat/producerat själv och inte i en proffs studio.

men visst blir man avundsjuk på dom som har riktiga trummor. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lagt upp 2st 2minuters mixar av alla bidrag i punkfestivalen, ca 10 sek av varje så kanske lite fler röstar.

Bra gjort!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra gjort!!

hoppas det ger lite resultat i röst skörden. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter dock så bra att jag blir lite misstänksam om det här följde reglerna för festivalen, kommer inte ihåg hur det va men det skulle inte va några bandbidrag

bandbidrag är väl helt OK om man mixat/producerat själv och inte i en proffs studio.

men visst blir man avundsjuk på dom som har riktiga trummor. 😏

Regler:

1. Egenskriven punklåt som är outgiven/publicerad

2. Inte för lång (spela fortare i såfall) typ max 3 min

3. Sång (så blir det inga instrumental låtar) på valfritt språk

Jag ser inget om vilken typ av studio man inte får spela in i.

Eller att man inte får vara ett band. Lite svårt att lira in trummor

hemma i lägenheten.Förresten så är det PUNK att fuska.

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men seriöst! Har vi några regler? Känns som man får göra precis som man vill bara det är punk och vad punk är får man bedömma själv, eller vad tycker ni?

Bara man inte kommer men en feting inspelning från en feting studio som man har gjort med sitt band!

håller med, No Rules! det är punk!

bara man gjort det själv och inte i en "riktig" studio.

Nej precis! Bara det inte är inspelat i en riktig studio får man göra precis hur man vill!

3 citat från tråden där vi diskuterade punkfestivalen innan den drog igång. Sen slarvade vi lite i reglerna när vi glömde skriva med detta.

Poängen är att man åtmistone mixar själv även om det är en studio inspelning för att det ska vara lite rättvist mot alla enmansband.

DIY!! Do It Yourself!! Det är Punk! 😏

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Jajaja, jag menade inte på allvar att anklaga nån för fusk, bara att låten e så bra o hade för mig att det stod nått i början vid planeringen att inga bandbidrag skulle va me.

Regelbrott borde snarare ge extra poäng i en punkfestival 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer den rätta ställningen, efter mycket räknande så tror jag det stämmer!

01 (57p): nr.15. Long faces

02 (56p): nr.12. Kapital utan moral

03 (36p): nr.10. Roll the dice,

04 (29p): nr.01. Varför måste jag leva här

05 (24p): nr.02. Renamed_9(y-4)3y,

06 (22p): nr.03. Ingen chans

07 (20p): nr.07. Är som dom är

08 (13p): nr.20. Punkish4 (Lev som slav),nr.21. Z theme song

09 (12p): nr18. Reached the bottom,

10 (09p): nr.13 Klättra,

11 (08p): nr.19. en tyst minut, nr.11. I rather be me

12 (07p): nr.22. Rök mer holk,

13 (06p): nr.16. Ni springer med kryckor, ,

14 (03p): nr.17. Pensionsavtal

15 (02p): nr.14. life sucks

är det någon som räknat anorlunda så säg till, så kollar jag igen.

det är 25 st. som röstat hitills totalt 325 poäng har delats ut. efter joachime´s röstning.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

uncle_sam_vote.jpg

kör en signert så det händer något i tråden. 😄

Haga mannen är gripen i Umeå!

Betyder det att vi slipper fler skivor från Dennis Lyxzén? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att få det sagt, Long Faces är inspelad i replokalen och i vardagsrummet, inte för att jag har någon som helst aaaaning om vilka som har gjort den i det här hemlighetstemplet, men jag bara råkar veta..DIY!!!

Hm... Kikade in på er hemsida. Där ligger Long Faces för nerladdning och om jag inte missförstår det hela så har ni gett ut den på en demo förra året. Det borde väl egentligen diskvalificera bidraget? Ur reglerna:

1. Egenskriven punklåt som är outgiven/publicerad

Überpunkarna Mutz och Sixties får väl ta ställning till detta. Sen skall jag rösta. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Då missförstod du det hela..De 2 översta sångerna på hemsidan(de utan trummaskin) är nya och den första som fick en kopia av den färdiga mixen av Long faces var faktiskt MUTZ..t.o.m före sångerskan fick höra den..Det är alltså en egenskriven punklåt som är outgiven/publicerad..Burp..

Link to comment
Dela på andra sajter

Då missförstod du det hela..De 2 översta sångerna på hemsidan(de utan trummaskin) är nya och den första som fick en kopia av den färdiga mixen av Long faces var faktiskt MUTZ..t.o.m före sångerskan fick höra den..Det är alltså en egenskriven punklåt som är outgiven/publicerad..Burp..

Mmmkayy. Då så. *surar lite* Tycker ändå att ni skulle väntat med att lägga upp den på hemsidan. *surar lite till* Men va fan... 😠😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltså en egenskriven punklåt som är outgiven/publicerad..Burp..

OK, för mig.Då kör vi vidare som vanligt. 😠

fortsätt rösta!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha denna festival kommer att ihågkommas som den när alla regler fick brytas! 😠

Helt Okey för min del! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå,det någon sa om att släppa det här som en samlingsplatta låter ju skitbra,varje band slänger in 200:-(50:- per skalle om man är 4),20 sånger gånger 200:- blir..ehh..4000 balobas,och så får vi nån schysst deal från den tillverkaren som Studio trycker sina skivor hos och så splittar vi på antalet plattor och säljer billigt..Hallelulja

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå,det någon sa om att släppa det här som en samlingsplatta låter ju skitbra,varje band slänger in 200:-(50:- per skalle om man är 4),20 sånger gånger 200:- blir..ehh..4000 balobas,och så får vi nån schysst deal från den tillverkaren som Studio trycker sina skivor hos och så splittar vi på antalet plattor och säljer billigt..Hallelulja

Jag är med! styr du upp det med Mutz då, han har ju alla låtarna samlade.

men jag tycker vi ger bort plattan på nån tilställning av nåt slag istället.

(säg nu int att vi ska lira live oxå, för då blir det fett me problem vetu... 😎 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Lögger in detta i denna tråden så är det ingen som missar om nån vill åka på punkfestival.

tips om en annan punkfestival

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

"Är som dom är" - låt nr 7 - 1 poäng

Kanske den låt som har mest energi av alla bidragen, och det kommer man ju långt på när det är punkfestival. Tyvärr kroknar mina öron på de ruggigt stela trummorna och så saknar jag lite variation i sången.

"I rather be me" - låt nr 11 - 2 poäng

The Idiot! Jävligt skön imitation av Iggy, och en komisk poäng i att låten heter "I rather be me". Orgeln är väldigt stark, vilket iofs inte skulle göra så mycket om det inte var för att den lät så snäll. Trummorna låter fruktansvärt mycket maskin, vilket förtar lite av känslan.

"Kapital utan moral" - låt nr 12 - 4 poäng

Jag är ingen höjdare på Göteborgs punkhistoria, men det här är övertygande. Jag drar även paralleller till Nationalteatern. En hookig refräng.

"Long Faces" - låt nr 15 - 6 poäng

Maxad attityd. Helt rätt klonk i basen, helt rätt ackordföljd. Skönt mid-tempo, gör att sången låter ännu ettrigare. Stort A i punkrock helt enkelt. 😉

Edit: skrivit fel bokstäver på fel plats

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

lade till joachime´s poäng i inlägget högre upp. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dede, kollade låtarna på din hemsida, har du inte gjort något sedan 1989? 😆

du får öka produktionstakten. 🙂

KOM IGEN OCH RÖSTA!! snart onsdag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer den rätta ställningen, efter mycket räknande så tror jag det stämmer!

01 (63p): nr.15. Long faces

02 (57p): nr.12. Kapital utan moral

03 (38p): nr.07. Är som dom är

04 (37p): nr.10. Roll the dice,

05 (34p): nr.01. Varför måste jag leva här

06 (28p): nr.02. Renamed_9(y-4)3y,nr.03. Ingen chans

07 (19p): nr.20. Punkish4 (Lev som slav)

08 (18p): nr.21. Z theme song,

08 (16p): nr.13 Klättra,

09 (13p): nr18. Reached the bottom,

10 (12p): ,nr.4. Jag tänker inte , nr.19. en tyst minut

11 (08p): , nr.11. I rather be me,nr.16. Ni springer med kryckor

12 (07p): nr.22. Rök mer holk,

13 (03p): nr.17. Pensionsavtal

14 (02p): nr.14. life sucks

15 (00p): , 5. Namnlös, 6. NiNu, 8. HEL-VETE!, 9. The Ace´s

är det någon som räknat anorlunda så säg till, så kollar jag igen.

det är 31 st. som röstat hitills totalt 403 poäng har delats ut. efter Giggsy´s röstning.

edit:tog bort bilden som ni ser nedan och lade den aktuella ställningen här i stället.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Aha är det så du ser ut när du tar bort luggen.

nja, nästan. 🙂 magen är lik i allafall. 😄

Bilden tog jag från Signert´s inlägg i en annan festivaltråd så det är väl hans morsa Signe. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha lyssnat på det galna medleyt tror jag att "Varför måste jag leva här" var klart bäst. Påminner om gamla godingar från Definitivt 50 Spänn.

Jag ska lyssna igenom hela rasket när jag får tid och rösta på riktigt, skoj festival 😱

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Ooookay!

Nu kommer mina röster.. jävelen vad svårt det var, menmen, here goes.

1p. går till bidrag 10, Roll The Dice. Skönt med lite skatepunk!

2p. går till bidrag 21, Z Theme Song. Fastnade för denna direkt... wöööowoooööh!!

4p går till bidrag 15, Long Faces. Får bilden av en liten japansk flicka som skriker sönder lungorna. Behöver man säga mer?

och...

6p till nummero 7, Är som dom är. Helt rätt attityd! Kalasbra basspel! Helt grym sånginsats!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...