Jump to content
Annons

Punkfestivalen! Omröstningen börjar!


Mutz

Recommended Posts

hoppas alla deltagare röstar också!! det blir ju rättvisare eftersom man inte får rösta på sig själv. 😳

Kommer nog inte att skicka in min röst förrän i slutet av omröstningen, har jääävligt svårt att rangordna mina favoriter ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 216
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag gissar på att det är slaptap på nr 7.

Hörde hans sätt att lira bas i en annan tråd, jävligt skön stil.

DEt är du eller hur??

(om jag nu inte blandat ihop honom och nån annan, men tror inte det)

Tack för de snälla orden... 😆 ...javisst är det jag...eller... 🙂 ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar att det är Steinberg som har gjort låt nr 20 tongue.gif

😄

Jaja, nu räcker det! Jag har redan dumstruten nerdragen över öronen... :-)

Här är mina poängutdelningar:

1p - 14 life sucks

Neopunk? Coolt!

2p - 21 Z theme song

Kul låt med grymt gitarrsolo! Skulle vilja läsa texten dock, för jag förstår inte svenskan, norrlänning som jag är...

4p - 2 Renamed_9(y-4)3y,

Shysst produktion med bra tryck. Pluspoäng för astuff sång och coolt stick.

6p - 12 Kapital utan moral

Arbetarpunk så det förslår. Påminde mej lite om gamla Perverts, och det är ett är bra det! Underbar låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, andra försöket från Sofielundsjuryn att lämna sin motivering - Datorn rasade efter 17 motiveringar. Klarar väl inte så mycket punk.

1) Snygg traditionell punk.

2) Snygg punklåt till lite för metalliskt komp.

3) Metallgrowl. Tja, punk får låta hur som helst

4) Riktigt bra denna. Noicepunk.

5) Mer growl. Inte så mycket Discharged som jag kommer ihåg dem.

6) Pere Ubu "Have shoes will walk" lever igen. Skiljer sig från resten.

7)Helt rätt med Oyoyoy. Överdrivet bra bas, Slaptap. 😳

8) Lite väl häftigt med dist. Rätt kul.

9) Jag har köpt kassetter som låter ungefär så här med storheter som Garbochock och Kabinett Död. :rolleyes:

10) Så snyggt och proffsigt som det här är gissar jag villt på att dJonas står bakom. Lite för slickt för min smak.

11) Grym! Synd att orgeln borrar stora hål i min hjärnlob.

12) Göteborgska och proletärtexter är en dödlig kombination.

13) En bra punklåt som förstörs av de vidriga trummorna. Synd på så rara ärter.

14) Metall?

15) Ja denna röjer jävlar. Alla pogar.

16) För mycket metall. Lite mesigt i punksammanhang 😉

17) Kul, mer pop än punk. Svensk pop från Klippan, nån som kommer ihåg.

18) Snygg Powerpoppunk inspirerad av t.ex. the Jam.

19) Riktig höjdare. Genuint tidsenlig!!. Juryns specialpris för återskapande av en tidsanda.

20) Mer metall med punktexter....

21) Äeh, kul 😏 . Ja detta är faktiskt punk.

22) Också riktigt bra. Tidstypisk på nåt sätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, man skulle sätta poäng oxå

6p -nr 15

4p -nr 12

2p -nr 19

1p -nr 18

Satan, till och med nu blir jag utan poäng! Jag måste göra nåt fel! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrag 4:

Skapunk?? Syntblåset drar ner betyget.

Har ni pitchat sången? 🙂

Sådär ljust sjunger väl inte ens högstadiepunkbanden som inte kommit i målbrottet än...

Texten skrevs av Grynet på 10 sekunder.

Eh.. det är väl en tjej som sjunger?

Brukar dom komma i målbrottet? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sållat fram tre 6 poängare och fyra 4-poängare. Vad ska jag ta mig till? 

Ragordna 6 poängarna och ge 6,4,2 poäng

välj bästa 4poängarn som får 1 poäng.

enkelt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Timecode (oregistrerad)

Timecodes röster faller som följer:

1 poäng till bidrag nr 21 : Tekniskt begåvat, underhållande och skämtsamt men inte tillräckligt ”seriös punk” för att nå ända fram.

2 poäng till bidrag nr 18 : Kanske inte ”mesta” punkbidraget men en catchig gitarr-slinga är aldrig fel. Kanske det mest ”låtiga” bidraget.

4 poäng till bidrag nr 1 : För Ebba-känslan i början och för att det är svensk punk. Svänger bra!

6 poäng till bidrag nr 12 : För en text som är tidlös och aktuell (eftersom kapitalismens konsekvenser alltid är de samma), en refräng som fastnar i huvudet och ett klassiskt punkskrammel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh.. det är väl en tjej som sjunger?

Brukar dom komma i målbrottet? 😛

Nån får väl rätta mig om jag har fel, men visst kommer tjejjer i målbrottet. Det brukar dock ske fullständigt odramatiskt, och röstläget sänks bara någon eller några toner, inte en grabbig oktav.

tjing

beng

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh.. det är väl en tjej som sjunger?

Brukar dom komma i målbrottet?  😛

Nån får väl rätta mig om jag har fel, men visst kommer tjejjer i målbrottet. Det brukar dock ske fullständigt odramatiskt, och röstläget sänks bara någon eller några toner, inte en grabbig oktav.

tjing

beng

Well, that might vara så..

.. själva poängen var ju att peka på att personen ifråga missat att höra att det var en tjej 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

har uppdaterat poängen men det är något som inte stämmer så jag ska räkna igenom det ordentligt. 😎

saknar endel som jag för väntar mig kommer att rösta, men ni har ju gott om tid ännu. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

har uppdaterat poängen men det är något som inte stämmer så jag ska räkna igenom det ordentligt. 🙂

saknar endel som jag för väntar mig kommer att rösta, men ni har ju gott om tid ännu. 😉

Jag har inte röstat än!! HÅller på och lyssnar och lyssnar... Har några favoriter ska nu bara rangordna dom :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Än så länge är det väl fler bidrag än röster?

tror det är 17st som röstat men några skickade väl in flera bidrag så det är ju inte 22 deltagare. det är bara mutz som vet exakt antal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var jävligt svårt att välja ut favoriterna bland alla dessa godbitar så innan jag ger mina poäng vill jag passa på att lyfta hatten för dessa fina bidrag:

nr.1 (Varför måste jag leva här)

Denna låter helt klart mest punk i mina öron. Go gammeldags svensk punk!

och

nr.11 (I rather be me)

Jag föll för synten som tjongar i genom låten. Påminner mig om tylösand och huvudet vill inte vara still 🙂

Poängen då? Jo, de lyder följande...

1 poäng till bidrag nr.21 (Z theme song)

Finns så många goa moment i denna låt. Humorn, produceringen, "Sluta tjööta och kör nu dåh!", refrängen, hockeykörens WööööÖÖööÖÖöhhöö, det goa solot som låter taget från en 80 tals dänga. Hockeykören vägde nog tyngst trots allt.

2 poäng till bidrag nr.3 (Ingen chans)

Har en försmak för metal och den här lutar helt klart mer åt det hållet i min bok. Men trots att detta är en punkfestival så får den poäng ändå 🙂 Bra musik men en aning otydlig sång.

4 poäng till bidrag nr.7 (Är som dom är)

Aggrosång är aldrig fel och speciellt inte med denna dänga. Jag gillar det faktum att den blir mer melodisk framåt slutet, najs utveckling. Någon nämnde LOK och jag kan bara instämma.

och sist...

vinnaren..

best of the best...

min personliga favorit...

6 poäng till bidrag nr.12 (Kapital utan moral)!

Drar med en redan i versen för att lyfta i taket i refrängen. Refrängen är oslagbar och utan tvekan den bästa i denna tävling. Jag kan verkligen se denna rycka med en hel publik till att sjunga högljutt. Får även en bild av folk i parker sitta med ackegurkor och lira denna, nationalteatern någon? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej här kommer mina röster.

Bra kvalitet överlag som sagts, även om jag saknade lite brittiskt från slutet av det glada 70-talet 😉

Well, här kommer det:

1p nr 1 Varför (därför)

2p nr 15 Long faces (äkta ilska)

4p nr 21 Z (yesss! hade nästan vunnit om jag sluppit Eddie Meduza-snacket)

6p nr 12 Kapital (svensk punk ska la va på jöteborrschka - göörbra!)

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu JÄ**** kommer det.. Skit svårt har nästan fått ont i magen av beslutsångest. Några tilltalar min ena punksida några mina andra. Så grymt svårt men här är mina poäng!

1 poäng går till bidrag Nr 12 - Kapital utan moral.

Underbar låt, med grym text. Sångaren sjunger med underbar dialekt. Dock lite för slö för att inte ta sig längre upp på min lista!

2 poäng går till bidrag Nr 2 - Renamed 9(y-4)3y

Gillar hur sångaren klämmer fram sången och dom sköna aaahh, ehh, ööhhh parierna sätter som ett fett klistermärke i globen på mig. Känns lite stakigt ibland försötör lite det sköna flytet som finns.

4 poäng går till bidrag Nr 10 - Roll The dice

Skönt sound låter punk, bra driv, välspelat. Underbart skön refräng!!

och

nuuuuu

6 poäng till bidrag Nr15- Long faces

Låter tyket, ösigt, ballt, fräckt, skit bra fett. Så jävla rätt med en tjej. Låter så jävla punk!!! Helt enkelt svin bra!!! Lagom lång en punk låt ska vara kort.!!!

Kan säga att bidrag som Varför måste jag leva här, Reached the bottom, En tyst minut var med länge och kämpade om en poängplats!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant,men det är inte så lätt att bestämma sig:o)..hur lång tid har man på sig?

en vecka kvar, omsdag kväll kl. 20.00 är slut datum för omröstningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

2500 visningar av tråden och bara drygt ett 20tal som röstat..... Illa Komigen och rösta nu!!!

Just D!! Kom igen nu alla...och rösta gjärna på mina låtar, just nu ligger jag väl typ sist. 😄 å de e ju inte så bra... 😳

Eftersom du inte röstade på mig så röstade jag inte på dig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite reklam på demosidan kanske?

det kan ju vara en idé, och om någon fixar så det står om festivalen i rutan med händelser den närmsta månaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite reklam på demosidan kanske?

Jag testade att promota punkfestivalen på demosidan för några dagar sen, men det blev ju flyttat av admins - eftersom det inte var en demo...

Nån kan kanske göra en 30-sekunders "demo" med information om festivalen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite reklam på demosidan kanske?

Jag testade att promota punkfestivalen på demosidan för några dagar sen, men det blev ju flyttat av admins - eftersom det inte var en demo...

Nån kan kanske göra en 30-sekunders "demo" med information om festivalen 😄

Ja för fan: klipp ihop 22 bidrag till ett trettiosekunders demo. Det är fan punk...

...eller bara nya tider.............

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...