Jump to content
Annons

Punkfestivalen! Omröstningen börjar!


Mutz

Recommended Posts

Yes,

då får man smälla dit sina Points. Är man först ut eller?

1 rykande pinne, (går inte till rök mer holk;)) utan till låt nr 1. Varför måste jag leva här. Den är grymt skön helt enkelt, en bättre start på festivalen går nog inte att få!

2 par snörade kängor går till låt 17. Pensionsavtal, för sin aktuella text och sin proggiga sångröst.

4 rakade skallar går till 15. Long faces, kvinnlig fägring... det säger väl allt och så var det en skön mix

6 fredasps av sex möjliga går till nr 10. Roll the dice, luktar Lag Waggon, och det var till dom jag drack fler folkpilsner än någon annan i min ungdom!

Japp, det var inte lätt men där var min röst. Bra låtar över lag! Generellt tycker jag sången var lågt mixat på de flesta låtar men det kanske tillhör gengeren.

Får se hur det går för mina favoriter... men jag prickade ju vinnaren i en tidigare festival 😉

//FredAsp

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 216
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

tsmalmbe (oregistrerad)

Är det rätt att hälften av bidragen är namngivna på gaeliska, eller är det nånslags misstag?

Edit: Nä, nu har jag lyssnat på en del av bidragen och insett att det verkligen är namnen på låterna, inget misstag.

(en fråga som kvarstår är dock varför låtarna är namngivna och titlade så att det inte finns nån jävla "sort-by" i winamp som sätter dom i nån begriplig ordning)

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

...då får man smälla dit sina Points...

Jupp...det var inte lätt, men så här landar mina poäng:

1 rostig nit till bidrag 10-Roll the dize...

2 urdruckna segelbåtstvåor till bidrag 2-Renamed9...

4 badges till bidrag 21-Z theme song...

6 rakblad till bidrag 3-Ingen Chans...(detta luktar Krixhjälters)... 😆

Till alla andra: En stor j-a mohawk på er...snyggt jobbat... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Generellt tycker jag sången var lågt mixat på de flesta låtar men det kanske tillhör gengeren.

Hhehe... Du va aldrig punkare va?

Du vet, de e la skitsamma!! 🙂

nä, smygpunkare 😄😆🙂 Höll mig till det poolarna kasstade på mig och sa att det här ska du lyssna på 😎😄

(Fanns ju så mycket annat gött o lyssna på 😉 )

Redigerat av FredAsp
Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer Brojuryns röster:

1 p - nr 7 -är som dom är- Skönt intro, bra ös, låter lite Raised Fist!

2 p - nr 10 -roll the dise- Trallpunk, lite Satanic Surfers mfl..

4 p - nr 1 -varför måste jag leva här- Det låter punk! Strebers..

6 p - nr 15 -long faces- Arga tjejer går hem hos mig!

/odel

Link to comment
Dela på andra sajter

(en fråga som kvarstår är dock varför låtarna är namngivna och titlade så att det inte finns nån jävla "sort-by" i winamp som sätter dom i nån begriplig ordning)

Prova i mediaplayer istället. Där blir de minsann sorterade. 😆

/L (som för övrigt inte röstar i punkfestivaler för hon är en snäll flicka som aaaaaaldrig lyssnat på punk och överlåter röstningen till Bad Boy Odel...) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat på bidragen och jag tror ingen festival har hållit så här hög klass på bidragen. kommer att ta tid att avgöra vilka som är bäst.

bra jobbat alla. 🙂

Ja, det här kan vi fan kränga till ett skivbolag. 😆

Tänkte fan tanken att släppa det som en samlings platta 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat på bidragen och jag tror ingen festival har hållit så här hög klass på bidragen. kommer att ta tid att avgöra vilka som är bäst.

bra jobbat alla. 😆

Ja helt klart!

Sen tycker jag det är skitroligt att det finns punk för alla smaker! Riktigt bösig skitig, lite popigare, lite snabbare. Finna allt man kan önska sig av punk!!

Link to comment
Dela på andra sajter

OOOkej!! Då kommer mina poäng!

Skulle velat ha dessa på delad första plats, alla är lika bra i sina stilar.

Men, men... Det är bara att bita ihop och börja dela upp..

1 poäng går till nr 12 / Gillar denna avslagna punkdänga, känner feelingen..

2 poång går till nr 15 / Bra drag! Burning Kitchen vibbar där...

4 poång går till nr 2 / Tillkängad Cosa Nostra!! Gött...

6 poång går till nr 7 / Ojojoj... 😄 Käng i världsklass!! Fy fan...

Käng är för jävla gött när bandet(basisten. Hehe..) KAN lira!

Ändrat: upptäckt stavfel! 😆

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Har suttit och lyssnat igenom bidragen och lyckats välja de fyra som får poäng men det var skitsvårt, man skulle behövt mer poäng för det var många som var bra.

1 poäng: Låt nr 14. Life sucks

meckigt tajt, välspelat, varierat och rejält drag! vad kan man mer önska.

2 poäng: Låt nr 20. Punkish4 (Lev som slav)

Käng behöver inte gå fort och ha en massa meck, så ska det låta!

4 poäng: Låt nr 2. Renamed_9(y-4)3y

Gillar Pennywise första platta och det är jag tydligen inte ensam om, bra driv och väl producerad. dock ett minus för det långsamma partiet, det behöves inte, Ös på!

6 poäng Låt nr 3. Ingen chans

Bra käng/Hc/metal, påminner om Libresse LP "Krystvärkar" fast med bra gitarrljud.

Det var inte mycket som skilde mellan de bästa låtarna men så här blev det.

har skrivit några kommentarer till några av de låtar som inte fick poäng

1. Varför måste jag leva här

En bra låt som på minner om det gammla goda 80-talet

4. Jag tänker inte

En låt som låg nära poäng plats, gör gärna några verser för det låter bra och svänger!

7. Är som dom är

Byt ut hihaten mot cymbal, och ha snabbare sångstämma (eller något kort) på refrängen. annars är det riktigt bra.

8. HEL-VETE!

påminner om No security fast den överdistade sången drar ner betyget.

9. The Ace´s

Hellacopters goes Punk, inte illa

10. Roll the dice

Bra stämmsång.

13. Klättra

med snabbare sång på versen så blir det tajtare och mer drag, skön refräng som höjer betyget.

15. Long faces

Det här är också en låt som hamnade precis utanför poäng plats. Bra!

17. Pensionsavtal

bra och lite tralligt, anar lite ramones influenser. och gitarrslingan låter lite bekant är det Sex pistols som har en liknade grej?

18. Reached the bottom

melodiös och bra sång, låg inte heller långt ifrån poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såja, nu har jag lyssnat konstant på låtarna sedan typ 18:00 :rolleyes:

Jag vill först och främst säga att det var grymt kul att höra alla dessa bidrag.

Kvalitén är genomgående lysande. Underbart jobbat alla!

Hur som helst, efter mycket om och men har jag slutligen lyckats kommit fram till mina fyra favoriter...

1 st tipex-taggad petroff till bidrag 1 (Varför Måste Jag Leva Här).

2 st avspelade gitarrsträngar till bidrag 10 (Roll The Dice).

4 st kassar folköl till bidrag 2 (Renamed_9(y-4)3y).

6 st pogoande punkare i Folkets Park till bidrag 7 (Är Som Dom Är).

Link to comment
Dela på andra sajter

Wohoo.. detta var en mustig samling att tugga sig igenom.

Och visst håller det god samlingsplattenivå. Oförskämt roligt att lyssna sig igenom.

Tänkte bidra med mina samlade intryck efter några genomlyssningar. Notera att jag har zero koll på allt som kallats punk efter typ 1981 😏

1: Hederlig svensk strebers/radioativa räkor/etc-punk. Bra, men lite.. mer egen touch hade vart nice.

2: Bra låt, gillar sången. Men händer det inte för mycket för att vara punk?

3: Soundet signalerar metal direkt. I mina öron är det här klart mer nån sorts aggrometalhybrid än punk. Inget för mina öron.

4: Voodo Glow Skulls möter Mörbyligan? Naivt på gränsen till simpelt. Som det skall vara m.a.o.

5: Låtlängden gör att man orkar höra den igen. Och igen? Pang på och ös, precis som det skall vara alltså.

6: Klara vibbar av "post-punk" och tidigt 80-tal när en del punk gav sig av mot en mer "djup" och "konstnärlig" approach. Jag följde inte med då och jag gör det inte nu. Kan sympatisera med det, men orkar inte riktigt höra det.

7: Argt och högljutt. Not bad at all...

8: He he.. ok jag tror jag hajjar grejen med den grovt överstyrda sången. Men låten tappar ändå lite på det. Tuff låt.

9: Här var det proto-punk. Rockenrollsomfan. Låter som en bootleg med nån överspeedad Fred Sonic Smith-konstellation. Alltid varit svag för sånt här.

10: Lite samma andas barn som låt 1 fast kanske lite Bad Religion? Har inte hört dom så mycket iofs...

11: Retro-60-talsgarage-retro? Jag är en sucker för det första riktiga old-oldschoolpunkgitarrsolot i festivalen.

12: Progg-pop-punk! Så 70-tal men ändå inte kopierande. Lite för snällt och oslyngligt kanske? Men riktigt bra...

13: Grymt effektiv punkrefräng som gjord för högljudd och falsk allsång.

14: Här var det mer aggrometal. Not very punk i mina öron.

15: Här var det en hel del punk å andra sidan! Och ett gitarrsolo behöver inte vara längre än... 1,5 sek?

16: Bra ös. Saknar kanske det där extra lilla "det".

17: Till er ungdomar: Jo, 1978 hade det här hamnat i punkfacket i skivaffären. Idag låter det kanske inte punk, men jag faller för en textrad som "kan dom inte jobba ihop sin egen lön?"

18: Pop på aningens högre volym är fortfarande pop. Bra powerpop detta.

19: Mer svensk progg-punk-rock. Trevligt.

20: Soundet far i mina öron aningen iväg mot metal här också. Men låten hålls på rätt sida av effektivt punkriff och textrader som "välfärden skapas för den som är rik".

21: Kluven. Sån här party-humor-rock gillar jag inte. Eller gör jag?

22: Låten funkar i nån sorts sent 70-tal på fritidsgården-anda. Tveksam till texten (som iofs är rätt tidstypisk). Ironi är alltid ett tveeggat vapen.

Imponerad av nivån på bidragen (allt är ju bra även om allt inte är punk efter min trånga och förlegade syn)! Det blir riktigt tufft att särskilja poängplockarna.

Skall dra dom fler gånger innan jag återkommer med poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pust, stånk, stön, flämt...sicka goa hits! Det här va fan inte enkelt...Tack alla för fenomenala bidrag.

-Nåväl, slut med smörandet...-här kommer min stenhårda dom 😏

1 st anarkiknapp till låt nr. 12. Kapital utan moral

-Eh..-folks -Nationalteatern är tillbaka!

2 st snusprillor i klassrumstaket till låt nr. 22. Rök mer holk.

-En klockren folkhemsdänga! -Värsta singalong refrängen ju...

4 st hemmagjorda fritidsgårdsspelningsafficher till låt nr. 1. Varför måste jag leva här.

-hopp, hopp, knuff, hopp, knuff, hopp, knuff, hopp, ho.....

6 st signerade "Guld-Lars" porträtt till låt nr. 16. Ni springer med kryckor

-Skicka in den här snubben i finkorridorerna med en gitarr som vapen...-Då kära vänner -då ska vi vinna kampen!!!

Tjohopp

Link to comment
Dela på andra sajter

Dra på trissor va klurigt.

Blev positivt överraskad av den akustiska festivalen men detta var då helt över förväntan.

Nåjo, poängen faller enligt följande:

1 poäng . Nr7-A¦êr som dom a¦êr

2 poäng . Nr18-Reached The Bottom

4 poäng . Nr15-LONG FACES

6 poäng . Nr10-Roll The Dice

Kan poängtera att låt nr 1, 2, 12, 17, 21 samt 22 var med och fajtades in till det sista.

Gött jobb alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe fan... jag kan inte, utav respekt för alla bidragsgivare, ge poäng. Så jävla bra grejer! Alltså jag har suttit och lyssnat om och om igen och blivit mer och mer osäker för varje gång jag lyssnat >_< Jag vet bara att en låt måste prisas! Nr 15 LONG FACES. Fy helvete koolt med liten flicka som fräser ;D Riktigt tufft. Gillades starkt!!!

Till er allihopa: Fan vad bra jobbat. Ni har fått mig sömnlös! >:l (tinnitus och beslutsångest)

Redigerat av alekks
Link to comment
Dela på andra sajter

Näe fan... jag kan inte, utav respekt för alla bidragsgivare, ge poäng. Så jävla bra grejer! Alltså jag har suttit och lyssnat om och om igen och  blivit mer och mer osäker för varje gång jag lyssnat >_< Jag vet bara att en låt måste prisas! Nr 15 LONG FACES. Fy helvete koolt med liten flicka som fräser ;D Riktigt tufft. Gillades starkt!!!

Till er allihopa: Fan vad bra jobbat. Ni har fått mig sömnlös! >:l (tinnitus och beslutsångest)

Undrar om "liten flicka" är lika positiv som du över det synsättet till varför du gillar låten? 😄

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

P - U - N - K

Nr: 15 Long Faces 6p

Hello ANKEBORG! Här var'e drag!

Nr: 18 Reached The Bottom 4p

"så som jag minns Engelsk punk!

Nr: 2 Renamed 2p

(( Aaaaaa h - Jeeeeee h ))

Nr: 12 Kapital utan Moral 1p

"Svensk svung!

mvh: job

Redigerat av job
Link to comment
Dela på andra sajter

Näe fan... jag kan inte, utav respekt för alla bidragsgivare, ge poäng. Så jävla bra grejer!

du har 2 veckor på dig, ta det lungt och lyssna ordentligt så kanske du hittar de fyra du vill ge poäng. Vissa låtar kanske växer medan andra faller bort. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni är sugna på att veta ställningen efter ca 1½ dygn så är Top 10 enligt följande:

01 (23p): Roll the dice

02 (22p): Long faces

03 (18p): Renamed_9(y-4)3y

04 (14p): Är som dom är

05 (12p): Ingen chans

06 (11p): Varför måste jag leva här

07 (06p): Ni springer med kryckor, Reached the bottom

08 (04p): Z theme song

09 (03p): Kapital utan moral, Rök mer holk

10 (02p): Pensionsavtal, Punkish4 (Lev som slav)

Jag hoppas inte att jag räknat fel 😕

EDIT: För lite kaffe... inte alls 1½ dygn... snarare ½ dygn...

Redigerat av GenesisOfPain
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas inte att jag räknat fel

jag gav 1 poäng till 14.Life sucks som du missat.

hade också räknat ihop poängen men det stämmer inte med din räkning så nu måste jag göra om det. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni är sugna på att veta ställningen efter ca 1½ dygn så är Top 10 enligt följande:

01 (23p): Roll the dice

02 (22p): Long faces

03 (18p): Renamed_9(y-4)3y

04 (14p): Är som dom är

05 (12p): Ingen chans

06 (11p): Varför måste jag leva här

07 (06p): Ni springer med kryckor, Reached the bottom

08 (04p): Z theme song

09 (03p): Kapital utan moral, Rök mer holk

10 (02p): Pensionsavtal, Punkish4 (Lev som slav)

Jag hoppas inte att jag räknat fel 😕

EDIT: För lite kaffe... inte alls 1½ dygn... snarare ½ dygn...

Oooolidligt spännande är det i allafall!!!

OBS!!!!

Sen skulle vilja be alla som varit med att skicka ett mail eller PM till mig där dom skriver vilken låt/låtar dom gjort, Sitt "riktigta" namn, och även vad dom heter här på Forumet. Så jag kan lägga upp det sedan när allt är klart!!!!

OBS!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...