Jump to content
Annons

Fobier


Overkill

Recommended Posts

Själv är jag rädd för allt nästan 😕 Typ som en hypokondriker fast när det gäller att dö, eller ja ni kanske fattar. Åker man bil tror jag alltid att jag ska krocka, kommer det ett gäng med några personer tror jag alltid att jag ska bli rånad eller nått 🤪😮😏😱😳🙂

Är också höjdrädd på lite högre höjder. Åker ingenting på Liseberg, inga bergbanor (undantaget nyckelpigan/cirkusresan 😉).

Vad är du rädd för? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Själv är jag rädd för allt nästan 😕 Typ som en hypokondriker fast när det gäller att dö, eller ja ni kanske fattar. Åker man bil tror jag alltid att jag ska krocka, kommer det ett gäng med några personer tror jag alltid att jag ska bli rånad eller nått 🤪😛😏😉😱🙂

Är också höjdrädd på lite högre höjder. Åker ingenting på Liseberg, inga bergbanor (undantaget nyckelpigan/cirkusresan 😮).

Vad är du rädd för? 🤪

öhm... folk? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag rädd för allt nästan  🤪 Typ som en hypokondriker fast när det gäller att dö, eller ja ni kanske fattar. Åker man bil tror jag alltid att jag ska krocka, kommer det ett gäng med några personer tror jag alltid att jag ska bli rånad eller nått  😳  🙁  😕  😄  😛  🙂

Är också höjdrädd på lite högre höjder. Åker ingenting på Liseberg, inga bergbanor (undantaget nyckelpigan/cirkusresan 😄).

Vad är du rädd för?  😱

öhm... folk? 😉

Öhm..ja 😄😮🤪😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag rädd för allt nästan  🤪 Typ som en hypokondriker fast när det gäller att dö, eller ja ni kanske fattar. Åker man bil tror jag alltid att jag ska krocka, kommer det ett gäng med några personer tror jag alltid att jag ska bli rånad eller nått  😳  🙁  😕  😄  😄  🙂

Är också höjdrädd på lite högre höjder. Åker ingenting på Liseberg, inga bergbanor (undantaget nyckelpigan/cirkusresan 😄).

Vad är du rädd för?  😱

öhm... folk? 😉

Öhm..ja 🙁😮🤪😏

Jag är faktiskt rätt så rädd för att ringa folk. Har ingen aning varför 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

kittem (oregistrerad)
Jag är lite rädd för att gå till tandläkaren

Verkar vara många som är rädda för tandläkaren. undrar varför 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera är jag faktiskt inte rädd för någonting alls.

När jag var liten, så var jag livrädd för att gå till affären själv, av någon orsak. Det kom jag så småningom över genom att gå till olika affärer ofta - något som jag långt senare har lärt mig att det kallas "Kognitiv terapi"...

Jag är inte ens rädd för bränder eller grundstötning med båtar, eftersom jag fick en kanonbra utbildning på brandsläckning och lagning av stora läckor medan vattnet forsar in, när jag låg i lumpen (låg i Flottan).

Att ha respekt för farliga saker är något helt annat - och det måste man ha, annars är det stor risk att man råkar illa ut - men en fobi är något man mår bäst av att arbeta bort, eftersom den lätt gör att man blir helt lamslagen vid en farlig situation - och då förvärras följderna. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Också rädd för tandläkaren. Måste ha bedövning alltid.

Har blivit mer och mer höjdrädd. Räcker med några meter nu.

Rädd för att bada. Det är så kallt och jag kan inte släppa att det skulle kunna komma hajar.

Rädd för att bli känd. Fast där är jag trygg i att risken är obefintlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

förut var jag extremt nojjig för nytt folk. Höjder är inte så farligt om man kan hålla sig i något, men en stege upp på ett hus tackar jag snällt nej till... Åker inte heller frittfall på grönan om jag inte måste.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tandläkare var alltid en kul kontrast i den trista tristessen när man gick i skolan. Däremot fixade jag aldrig bedövning, kändes som om man hade munnen full med såna där vita pluppar i flera timmar efteråt. Usch, hellre lite smärta isf.

Det där med bedövning är nog det enda jag har svårt för. Inte fobi kanske, men undviker i det i möjligaste mån. Speciellt droger som påverkar det mentala i okontrollerade former (alkohol räknas inte dit 😄). Har fått nån snedtändning på för mycket morfin blandat med lite annat smått och gott, och det var värsta jag någonsin varit med om. Aldrig mer. Hellre smärta jag har koll på än ett psyke jag inte har koll på.

Senast när jag skulle plocka ut skruvar och stänger i vajrar ur min fot valde jag lokalbedövning före narkos. Kommer ihåg hur de läkarstuderande stod bredvid och tittade förvånat på mig med stora ögon när läkaren slet ut långa vajrar ur foten på mig, och jag bara skrattade sådär hysteriskt. Kraftig smärta har den effekten på mig, och dessutom såg dom så roliga ut när dom lutade sig sådär synkat mot mig med sina stora ögon. 😉

Men som sagt, hellre smärta jag har koll på än ett psyke jag inte har koll på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag rädd för allt nästan  😱 Typ som en hypokondriker fast när det gäller att dö, eller ja ni kanske fattar. Åker man bil tror jag alltid att jag ska krocka, kommer det ett gäng med några personer tror jag alltid att jag ska bli rånad eller nått  😱  🙁  😳  😄  😆  😱

Är också höjdrädd på lite högre höjder. Åker ingenting på Liseberg, inga bergbanor (undantaget nyckelpigan/cirkusresan 😄).

Vad är du rädd för?  😱

öhm... folk? 😱

Öhm..ja 😄😱😳😕

Jag är faktiskt rätt så rädd för att ringa folk. Har ingen aning varför 😱

Ja det är jobbigt. INte så att jag är rädd men jag tycker det är jobbigt 😱

Sen så är det ju inte så att när vi åker bil i trettio så tror jag att jag ska dö. Men vi har en Opel Corsa som är ganska liten och när man åker i minst 90 och möter stora lastbilar så ja, ibland blir jag lite rädd 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Killer Clowns from Outer Space måste ju vara den bästa clownskräckisen någonsin 😱 .

Jag har fobi för tandläkare och bakterier. Tandläkare pga en otroligt inkompetent tandläkare som börjad dra ut en av mina tänder när jag var sex år, utan bedövning! Bakterier för att jag hatar att vara sjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Digidesign, tror jag 😕

De har ju nyligen släppt Prosit v.9se

De har förresten också intruducerat en plugin - Atchoo v.1

Redigerat av Shaidar
Link to comment
Dela på andra sajter

*nyser*

f'låt

prosit!

-jävla konstigt ord igentligen -vem har kommit på det?

"signe dig" ungefär. På engelska heter det ju "bless you". Det härstammar från pesttider, när en nysning var ett tidigt tecken på att man hade drabbats av just pesten. Då kunde man ju vara värd en välsignelse.

nej, jag fabulerar inte 😕

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

*nyser*

f'låt

prosit!

-jävla konstigt ord igentligen -vem har kommit på det?

"signe dig" ungefär. På engelska heter det ju "bless you". Det härstammar från pesttider, när en nysning var ett tidigt tecken på att man hade drabbats av just pesten. Då kunde man ju vara värd en välsignelse.

nej, jag fabulerar inte 😕

/Bengan

Tack för att du spritt ditt ljus över denna gåta.

-Hördu Shaidar, -du ligger jävligt risigt till....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...