Jump to content
Annons

Löjligt häftig Reason-setup


Johan Royen

Recommended Posts

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Yeah, så snygga glitcheffekter!! 😎

Den där Sequencer/Matrix/NNXT-prylen som slumpade patterns var riktigt het!

Det är sånt som visar att det faktiskt finns fler gurus på Reason än Peff 🙂

Tufft exempel på att man kan göra helt vansinniga D&B-grejer utan att programmera 256-delsnoter i sequencern också. 🙂

Sen ska man bara göra en låt av sånt där också 😕

Men det mest underhållande, och skrämmande, var combin 4-band EQ, nästan längst upp i racket.

[skamlös reklam för tidningen]Idén med modulerad BV-512 påminner om ett filter som vi bygger i Reasontipset i nr3-06

Om ni skulle kombinera EM411:s tankegångar och mina tankegångar skulle ni kunna vrida till ännu vildare resultat. [/reklam]

Link to comment
Dela på andra sajter

kan vara något av det sjukaste jag sett i reason-väg. så häftigt.

och som han säger i en av hans kommentarer: [Q]what i wouldn't give to be a consultant for the pHeads[/Q].. shajt, då skulle vi få se balla grejer i reason.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
EM411 har gjort om hemsidan, så Steves post har försvunnit. Jag har ordnat en mirror här.

Min FF vill bara ladda hem en rns-fil när jag testade den Linus...?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
EM411 har gjort om hemsidan, så Steves post har försvunnit. Jag har ordnat en mirror här.

Buhu! Jag lyckas inte få hem filen ändå, det står the page cannot be displayed, och om jag försöker spara mål som så står det att den inte går att hämta.

Frid från apotek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar ungefär ingenting av den här tråden 😳 kan nån förklara för oss som har ungefär 0 sekunders erfarenhet av Reason?

Jo, du ska bara klicka på länken som linus lade in ovanför ditt inlägg, välj öppna så startas reason och du får fram ett litet, hrmm nej jag menar ett jävligt stort och häftigt projekt 😆.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar ungefär ingenting av den här tråden  😆  kan nån förklara för oss som har ungefär 0 sekunders erfarenhet av Reason?

Jo, du ska bara klicka på länken som linus lade in ovanför ditt inlägg, välj öppna så startas reason och du får fram ett litet, hrmm nej jag menar ett jävligt stort och häftigt projekt 😆.

...jag glömde visst nämna att anledningen till att jag har ca ingen erfarenhet av Reason är att jag inte har det. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kunde läsa mellan raderna iaf. 😉

Hursomhelst, den här projektfilen består, inte oväntat, av ett rack med många loopspelare, trummaskiner, patternsequencers och syntar. 😄

Det som är poängen med det här racket är en stor grupp modulationskällor i olika tempon. Dessa påverkar i sin tur nästan hälften av alla rattar som går att automatisera. 🙂

Några av dessa påverkar i sin tur 7-8 rattar till.

Både dominoeffekt och ketchupeffekt alltså. 😉

Ingen takt blir den andra lik eftersom parametrar och patterns skiftas nästan slumpmässigt. 😛

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller skulle själva poängen förloras om man inte ser det in action?

Delvis, det är ju kul att se kabelkopplingen och patcha om. 😛

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...D7CDF1C1AA6E17B

Om man leker runt med Amen-breaket kan det låta såhär istället:

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...96609455837F3EC

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller skulle själva poängen förloras om man inte ser det in action?

Delvis, det är ju kul att se kabelkopplingen och patcha om. 😛

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...D7CDF1C1AA6E17B

Om man leker runt med Amen-breaket kan det låta såhär istället:

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...96609455837F3EC

😉 Coolt. Är det så Richard D James och grabbarna gör? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...