Jump to content
Annons

Ida Berghman - Leave it all below


osiris

Recommended Posts

LÅTNAMN: Leave It All Below

ARTIST/GRUPP: Ida Berghman

GENRE:Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 4:37

TEXT: Veronica & Joel

MUSIK: Robert & Ida

PRODUCENT: Robert Trönninger

EV. MEDVERKANDE: Ida Berghman, Robert Trönninger, Robin Sandström, Veronica Fredriksson, Nina.

INSPELNINGSÅR: 05

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 5.3 MB! 🙂

STATUS: Nästan färdig...beror ju på vad ni tycker!

Jaha, då var det dags... ni vet vad som gäller!

Är gitarrerna för höga? Basen bra? Sången bra? Ja...ni fattar 😛

Enjoy!

La upp en ny version med lite små ändringar:)

Leave_it_all_below.mp3

Redigerat av osiris
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

jättebra!!!!! verkligen jättebra. Grymm låt, väldigt bra sång. Trummor också bra.Tyckte dock att elgitarrerna hördes lite dåligt, kanske skulle kunna höjas lite lite. 🙂 men skitbra!

btw så vore det kul att få höra hur allt är inspelat. vad för gear mm.

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Ida sjunger mkt bra.

Har en låt som skulle passa henne.....tror du hon är intresserad?

Ida är alltid intresserad av bra låtar 🙂 Skicka ett mail till mig så ska jag se vad jag kan göra.

Tack för responsen so far! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon bra låt, har snurrat ett par ggr nu på jobbet. Bra sång, snygga stämmor.

Svårt att uttala mig om mixen, lyssnar i minipc högtalare, men det är inget som är oroväckande :-)

oj, där kom en cello, bra arrad låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra sång!

Skitbra acke-komp. Bra arr! Snyggt och varierat efter första refängen.

Tycker dock att andra refrängen är bättre än första, den första låter lite spretigare, som om den var mixad med trummorna på fullt ställ men att de sedan var nertagna; gitarrerna låter tunnare i första förmodligen p.g.a. att trummorna inte fyller det lägre registret.

Jag skulle kört med samma trummor på bägge två. (som någon kanske förtått skriver jag efter hand.....och pausar när jag upptäcker nåt jag vill säga 🙂 ....ser fram emot en kanske 3:e refräng...) Play!

Bra tredje vers med ny variation. Skitsnygg sångspace som kommer på andra delen!

Bra slutrefräng!

Så sammantaget:

Bortsett från min trumkomentar;

Kanon-låt, -sång och -arr! 😎🙂😄

...ocjh jag kan nog överleva första refängen också 😆

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra sång!

Skitbra acke-komp. Bra arr! Snyggt och varierat efter första refängen.

Tycker dock att andra refrängen är bättre än första, den första låter lite spretigare, som om den var mixad med trummorna på fullt ställ men att de sedan var nertagna; gitarrerna låter tunnare i första förmodligen p.g.a. att trummorna inte fyller det lägre registret.

Jag skulle kört med samma trummor på bägge två. (som någon kanske förtått skriver jag efter hand.....och pausar när jag upptäcker nåt jag vill säga 😉 ....ser fram emot en kanske 3:e refräng...) Play!

Bra tredje vers med ny variation. Skitsnygg sångspace som kommer på andra delen!

Bra slutrefräng!

Så sammantaget:

Bortsett från min trumkomentar;

Kanon-låt, -sång och -arr! 😕😲😲

...ocjh jag kan nog överleva första refängen också 😕

Tack för kommentaren... ska titta över det där med spretigheten... 😉

När jag skrev melodin till refrängen så kännde jag på en gång att jag vill ha första refrängen med bara kagge och ride. Kanske för att bandet som Ida (sångerskan) inspireras av har just så i en låt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen.....

( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... :rolleyes:😕 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen.....

( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... :rolleyes:😕 )

Vilken "nedgångsrefräng" tänker du på?

Den innan sista refrängen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar vilken dänga!! :rolleyes: Den håller ju helt otroligt hög kvalité! Klart gångbar för radio med.. undantaget att ni i det fallet måste få ned låten till 3 minuter.. men jag gillar långa låtar, så jag klagar inte 😕

Tycker inte alls refrengen blir fel. Känns gjuten som "powerballad".. då ska det ju vara lite så.. Hade till och med kunnat svälja en höjning i slutet och en upprepning av refrengen istället för det vackra slutet som är nu, haha.. men det får ni väll göra på "radio edit" 😕

Edit: La till lite 😲

Redigerat av illvaesen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen.....

( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... 😉  :rolleyes: )

Vilken "nedgångsrefräng" tänker du på?

Den innan sista refrängen?

Jag tror ni spelar G#m-E-H-och sedan den traditionella tersbasen på F#....det har man hört i mängder av låtar dom senaste tio åren...och jag menar bara att det är synd för just allt innan är så bra och med den refrängen blir låten bara en av många .....men jag vet hur det känns att gå in och mecka om i en så gott som färdig låt 😎 men allvarligt ...jag tror den skulle tjäna på en annan refräng där sången bär melodiken iväg åt andra håll än det traditionella för det är trots allt hennes sångmelodi som bygger upp den spänning som finns....i all välmening och som sagt bara min opinion

Link to comment
Dela på andra sajter

ja vad säger man, kanonbra!

Visst den sticker kanske inte ut, ingen förnyelse så att säga men vadå, bra låt,bra sång.

Gillar gitarren som ligger i bakgrunden på ref.

Partiet som är vid 3.30 är också snyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen.....

( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... 😉  :rolleyes: )

Vilken "nedgångsrefräng" tänker du på?

Den innan sista refrängen?

Jag tror ni spelar G#m-E-H-och sedan den traditionella tersbasen på F#....det har man hört i mängder av låtar dom senaste tio åren...och jag menar bara att det är synd för just allt innan är så bra och med den refrängen blir låten bara en av många .....men jag vet hur det känns att gå in och mecka om i en så gott som färdig låt 🙂 men allvarligt ...jag tror den skulle tjäna på en annan refräng där sången bär melodiken iväg åt andra håll än det traditionella för det är trots allt hennes sångmelodi som bygger upp den spänning som finns....i all välmening och som sagt bara min opinion

Haha... det är ju jätteskönt ju...tycker jag 😎

Tack illvaesen för fin kommentar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja...hon sjunger verklig bra.....och det är bra i mina öron tills refrängen kommer då faller all spänning som byggts upp...mao i mina öron forsätt med en refräng i samma anda och inte den traditionella vanliga uttjatade nedgångsrefrängen.....

( bara min helt ärliga uppfattning...och det här kan bli hur bra som helst... 😉  😉 )

Vilken "nedgångsrefräng" tänker du på?

Den innan sista refrängen?

Jag tror ni spelar G#m-E-H-och sedan den traditionella tersbasen på F#....det har man hört i mängder av låtar dom senaste tio åren...och jag menar bara att det är synd för just allt innan är så bra och med den refrängen blir låten bara en av många .....men jag vet hur det känns att gå in och mecka om i en så gott som färdig låt 😉 men allvarligt ...jag tror den skulle tjäna på en annan refräng där sången bär melodiken iväg åt andra håll än det traditionella för det är trots allt hennes sångmelodi som bygger upp den spänning som finns....i all välmening och som sagt bara min opinion

Haha... det är ju jätteskönt ju...tycker jag 😛

Tack illvaesen för fin kommentar! 😛

Visst....smaken är ju delad som bekant....however potential i sången 😮😆

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Skön atmosfär, skön låt. Bra röst! Fin stereobild. Stabilt helt enkelt.

Skulle vilja ha lite mer definition i trummorna, känns lite frånvarande. Virveln låter lite stum men har potential att bli rätt.

Overall, mycket bra! Cellon är guld, lite dov här och var kanske men spelar ju helt rätt. Skönt!

Link to comment
Dela på andra sajter

riktigt snyggt.

Riktigt jävla bra!

Det jag saknar är som folk har nämnt, just den RADIO EDIT version som kan bli möjlig här.

För låten är lugn, hoppar igång som fan, sen lugn, sen hoppar igång osv .

Efter första refrängen vill jag fortfarande ha trummorna kvar i compet på nåt sätt . kanske inte fullt ut , men det blir lite tomt med bara gitarrer efter den refrängen.. SEN kan man ta ett break efter andra refrängen.. så hade jag gjort iaf =)

Men det är jag det 😛

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, snygg röst. Gillar inte riktigt mixen av rösten. Är inte med musiken så att det känns bekvämt. Lite tråkig låt. Saknas något spännande, någon hook iform av ett spännande ackord eller något.....

Lite för ospännande för mig. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

gillar ref gitarren..och ett snyggt jobb allt som allt..men jag måste nog hålla med föregående om att refrängen inte levererar vad man hoppas på efter så snygga verser..refrängen gör att det blir nattradion musik av hela låten..

men hon sjunger otroligt snyggt..

enligt min egen smak..skulle jag föredra hela låtaen akustisk

dvs med elgitarr plonken & cellon kvar ..för med den här refrängen

så blir det baywatch soundtrack av det..och det skulle kunna vara bättre

men som sagt jag ska inte klaga..det är ju skitbra gjort & kan mycket väl vara klart som det är...

synd bara med refrängen!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men här är ju den här 🙂

Det låter ju kalas ljudmässigt men något jag kan tycka såhär efter att ha hört igen på ett tag är att det känns lite stapligt när den går ner i det lugna partiet varje gång. Tror låten skulle må bra av lite skönt och lugnt trumkomp i sista versen 🙂

Bandet som hon (och du) inspireras av börjar möjligtvis inte på G? 🙂

Men som sagt bra låt och bra arr förutom alla stopp dårå men det kan bara är jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för bra respons pöjkar 🙂

Lavrell: Näe bandet börjar inte på G 🙂 Det börjar på L 🙂

Edit: Lavrell... Vi syns på Engelen den 26:e då jag ska dit och "jobba" 🙂

Redigerat av osiris
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för bra respons pöjkar 🙂

Lavrell: Näe bandet börjar inte på G 😉 Det börjar på L 😛

Edit: Lavrell... Vi syns på Engelen den 26:e då jag ska dit och "jobba" 🙂

jahaaa 🙂 då va det inte som jag tänkte 😛

Jepp vi syns då vettu! Förhoppningsvis har jag fixat ett nytt mixerbord by then 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...