Jump to content
Annons

Ny tung låt med djonas!


djonas

Är tritonus bra för din tinnitus? :lol:  

53 röster

  1. 1. Är tritonus bra för din tinnitus? :lol:

    • 1 - Ja :)
      45
    • 2 - Nä :(
      7


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Tritonus is good for you!

* ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe

* GENRE: Progressiv instrumental hårdrock med lite österländsk touch (såklart 😄)

* LÅTLÄNGD: 07:12

* KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 9.89 MB

* STATUS: work in progress...

* LÅTLÄNK: Klicka här!

Hej!

Här är mitt senaste alster. Hoppas ni diggar. :rolleyes:

All kritik välkommen.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hahaha 😉 Jag ska spela upp det här för min tjej, men jag vet redan nu vad hon kommer att säga....."Han har ingen flickvän VA?".

Tycker att det är riktigt bra det här..

Jag har lyssnat mycket på gitarrmusik genom åren, men det har blivit en nedtrappning med tiden... men det finns en gitarrist som jag aldrig kommer att släppa taget av Andy Timmons!

Nu har jag ett par frågor... 😉

Har du tid att ha flickvän.... (om JA).. hur får du tiden till att göra det här verket.. (själv går jag omkring med toner i huvudet redan någon dag innan man ska spela in.... plötsligt hör man HAAALLÅÅÅ!.. från tjejen).. iallafall är inte jag så uppmärksam dom dagarna.. 😉😉

Har du lyssnat på Andy T.. ? (Hmm...Jag kanske saknar lite av Andy's dynamik i denna låt.....vilket I-lands problem).. 😆

Jösses vad bra!!

..Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

* LÅTNAMN: Tritonus is good for you!

* ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe

* GENRE: Progressiv instrumental hårdrock med lite österländsk touch (såklart 😉)

* LÅTLÄNGD: 07:12

* KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 9.89 MB

* STATUS: work in progress...

* LÅTLÄNK: klicka här!

Hej!

Här är mitt senaste alster. Hoppas ni diggar. 😉

All kritik välkommen.

Mvh / djonas

Hehehe.. lite Bruce hornsby piano där oxå... 😉

SKETABRA Djonas!!! ....som vanligt.

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt gitarrspel. Tycker dock inte att kompgitarrsoundet är särskilt tungt. Clean produktion, kanske lite för clean? Trummorna skulle aldrig ha kunnat vara annat än dator, så som det låter.

Blev lite besviken, faktiskt. Dina låtar brukar vara mer originella, det känns som att jag hört detta innan. Fortfarande grym, men för dig är detta utfyllnadsmaterial.

Hursomhelst, bra jobbat.

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Utmärkt djonas! Man hör lixom att det är du... en djonaslåt helt enkelt. Nåt sagolikt välspelat.

***

Sen vill man ju gärna försöka vara lite konstruktiv oxå, men det är fn svårt. Kanske ett mer levande sound. Men å andra sidan... det ÄR ju inte levande... (det som är programmerat...) ... så kritiken faller kanske platt... Men visst skulle det vara ball att höra med Neil Peart (eller nån...) på trummor.

Hur som helst: Jodå, jag diggar. Och sparar:)

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt fett!!

Dina låtar är som små resor 😉

men jag måste klaga på den extreeeeeeeeeeemt långsamma servern!

Tackar mio! 😉

Kul att du gillar den.

Hmm...skumt, jag tror att den tyvärr pendlar i hastighet beroende på hur många som använder den 😉 för den brukar vara grymt snabb. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt bra. Extremt välspelat och arrangerat. Solot som kommer i breaket vid 1.51 är helt lyyyyysande, extremt snyggt. Solot vid 4,26 var också riktigt bra speciellt från 4.40 ruskigt innovativt. Väldigt bra gitarrspel, men det var väl inte så oväntat :rolleyes:.

Det enda jag har att klaga på är att det händer för mycket hela tiden. Vissa av riffen går första lyssningen omärkt förbi bara för att det är trumkompsändring, syntar, små melodislingor osv osv. Kan känna (iallafall när jag bara lyssnat en gång) Att vissa riff kanske måste få bygga mer, och börja mer avskalat. Kanske bara med git, bas och trummor och sen öka i dynamik osv. Gillar inte riktigt pianoljudet heller.

Bra gjort, snygg låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt fett!!

Dina låtar är som små resor 😱

men jag måste klaga på den extreeeeeeeeeeemt långsamma servern!

Tackar mio! 😛

Kul att du gillar den.

Hmm...skumt, jag tror att den tyvärr pendlar i hastighet beroende på hur många som använder den :rolleyes: för den brukar vara grymt snabb. 🙂

Mvh / djonas

170kb/s här. Får duga. 😛

Diggar pianopassagerna bäst. Fast allt funkar!

Enda kritik jag kommer på är nog att trumljudet är rätt sunkigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Real nice faktiskt!! Jag hade inte hört nåt av dig förut så jag blev riktigt glatt överaskad... Att inte du fått kontrakt nånstans är ju ett stort frågetecken. Du har sån unik stajl. Har du gjort nåt med sång på?? Det är väl bara det jag saknar!

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha 😄  Jag ska spela upp det här för min tjej, men jag vet redan nu vad hon kommer att säga....."Han har ingen flickvän VA?".

Tycker att det är riktigt bra det här..

Jag har lyssnat mycket på gitarrmusik genom åren, men det har blivit en nedtrappning med tiden... men det finns en gitarrist som jag aldrig kommer att släppa taget av Andy Timmons!

Nu har jag ett par frågor... 😄

Har du tid att ha flickvän.... (om JA).. hur får du tiden till att göra det här verket.. (själv går jag omkring med toner i huvudet redan någon dag innan man ska spela in....  plötsligt hör man HAAALLÅÅÅ!.. från tjejen).. iallafall är inte jag så uppmärksam dom dagarna.. 😉  😄

Har du lyssnat på  Andy T.. ? (Hmm...Jag kanske saknar lite av Andy's dynamik i denna låt.....vilket I-lands problem).. 😎

Jösses vad bra!!

..Moberg

😆 Haha...jodå jag har flickvän. 😄

Nope Andy T har jag faktiskt aldrig lyssnat på även om känner till honom. Ska nog kolla upp honom lite. Aldrig fel att bredda sig ju. 😉

Öh...tid 😕..+..flickvän...jag tror det kan bero mkt på att jag har en flickvän som är väldigt konstnärlig och själv behöver mkt utrymme för att skapa. 🙂

Kul att du diggar låten!

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan.. helgjuten alltså. Tycker helt klart att det är den bästa du har gjort.

Starka återkommanden teman vilken gör att den känns mer genomarbetat, sköna harmonier(speciellt vid 1.32 med pianot), markeringarna, solona, allt. Solot vid 4.40 är väldigt häftigt. Såna där oktavsaker är grymt, låter som man spelar så mycket.

110 %ig låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...