Jump to content
Annons

Ny tung låt med djonas!


djonas

Är tritonus bra för din tinnitus? :lol:  

53 röster

  1. 1. Är tritonus bra för din tinnitus? :lol:

    • 1 - Ja :)
      45
    • 2 - Nä :(
      7


Recommended Posts

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fan.. helgjuten alltså. Tycker helt klart att det är den bästa du har gjort.

Starka återkommanden teman vilken gör att den känns mer genomarbetat, sköna harmonier(speciellt vid 1.32 med pianot), markeringarna, solona, allt. Solot vid 4.40 är väldigt häftigt. Såna där oktavsaker är grymt, låter som man spelar så mycket.

110 %ig låt.

Tack så mkt johahl.

Haha det är så lustigt att en person tycker att en låt som denna är utfyllnadsmaterial medan nästa säger att det är det bästa man har gjort 😆 men det var roligt att höra att du tyckte att den var bra i alla fall. 😄

Kul att du gillar solodelarna, jobbade rätt mkt med dem. 🙂

Visst känner man igen sig när du är i farten! 😄 Snyggt lirat, som vanligt. Ett tips skulle nog vara att lägga tid på mixning. 🙂

Kör på! 😎

Tackar Dana!

Yes mixning ska det bli. Detta är bara en skiss än så länge även om jag är rätt nöjd med arret. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mkt johahl.

Haha det är så lustigt att en person tycker att en låt som denna är utfyllnadsmaterial medan nästa säger att det är det bästa man har gjort 😆 men det var roligt att höra att du tyckte att den var bra i alla fall. 😄

Kul att du gillar solodelarna, jobbade rätt mkt med dem. 😎

Jag har iofs för mig att jag säger eller iaf tänker det varje gång man hör något nytt från dig 😄 Fast denna känns lite mer relaxad och groovig på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Överbra lirat! Snygg komposition, ja...vad ska man säga! 🙂 Musikstilen kanske inte hetsar upp mig lika mycket nu som förr men ändå...Jag kapitulerar för en sprudlande musikalitet där jag hittar alla möjliga influenser. Mitt i det personliga. Sånt här är ju riktigt kul live att lyssna på. Spelar du live också?

Som du förstår...mer än ok! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Diggar... bra jobbat!  😛

Tanx. 😄

Grymt jobbat!

Det finns inget mer att säga än att det är hur otroligt grymt som helst, och jämt får din musik mig att tänka på spelet Battlefield 2... 😄 (vilket verkligen inte är dåligt)

Fortsätt med ditt überarbete.

Tack så himlans mkt Aresius. 😄 Jättekul att höra. Yes min flickvän brukar säga att min musik ofta skulle passa bra som filmmusik så jag kan tänka mig att den även skulle sitta fint i nåt spel. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, grymt som vanligt.

Du har ett rätt personligt leadljud på gitarren tycker jag, sitter väl iofs en del i fingrarna också. Det är schysst, men jag kanske skulle föredra ett "skrikigare" sound.

Fan, du matar ju in så många idéer i låten. Det är bara pang, pang, pang med nya grejer hela tiden. Det är jäkligt fräckt, men ibland önskar man att låten skulle få "andas" lite mer.

Känns nästan muppigt att sitta och kritisera när man aldrig någonsin i ens liv skulle kunna åstadkomma något liknande själv, inte för att det här är min favvomusik, men ändå.

Tackar Jarnis. Kul att du gillar gitarrljudet. 🙂

Haha yes ibland blir det nästan kaos i huvudet när man har för många idéer att arra upp. :rolleyes:😆

Tack för att du lyssnade även om det inte är din favvomuzak. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha jag skrattar så bra det är. Du borde nog öva lite mindre. Alldeles för bra för min smak. Andra låten jag hör av dig, du har en förkärlek till orientaliska sound va? Jag tänker på Dream theater när jag lyssnar. Jag lyfter på hatten för den forumets tyngsta spelteknik. 🙂

Tack så jättemkt KingKongo!! 🙂

Kul att du diggar. Japp förkärlek till orientaliska sound är väl det minsta man kan säga att jag har. 🙂 Dream Theater är min största inspirationskälla så det är möjligt att det kanske lyser igenom då och då. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt snyggt jobbat från din sida.

När det är så här bra tillåter jag mig att vara lite petig  😉

Trummorna låter inte helt 100%-igt. Live-trummor tror jag skulle lyfta rejält.

Sen tror jag mixen kan ses över lite till. Vet inte riktigt vad det är, kanske något bättre separation? Pianot är eventuellt lite dovt.

Men, men, bara petitesser. Keep up the good work.

cheers

Tack så mkt starboy! 🙁

Yes mixen ska ses över och riktiga trummor hoppas jag är på gång snart. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har lirat gitarr ett tag va?!  😱

Min enda erfarenhet av denna typ av musik är Dream Theater så jag har inte så mycket att gå på. DT är ju grymmt duktiga och deras produktioner är över feta. Jag tror du har potential att nå dit.

Saknar kanske lite det där riktiga trycket i bla komp gitarrer och trummor.

Mer än så vågar jag inte mig på att säga i och med att jag är ett pop-snöre. Men wow vilken musikalitet.

Nån nämde Hornsby piano och det är rätt spot on, verkligen. Kul!

Tackar oakleaf. Kul att du gillar. Hehe yes har lirat ett par år. 😱

Yes DT:s produktioner är överfeta 😆 även om jag tycker att de har tappat lite produktionsmässigt på deras senaste skiva. 🙂

Fan måste lyssna på lite Hornsby piano nu. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

MUMS !!

😄  😎  😎

vad har du för stråkar ?

--edit--

har du musik på MySpace ?

Tackar TordA! Jag använder Edirol Orchestral stråkar. 😎

MySpace...😆...öh nope men kanske borde kolla upp det. 😎 B)

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Visst det låter helt ok.! Du lirar som en gud precis som vanligt!!! Men jag har så sjukt svårt för sådan här musik tröttnar efter någon minut bara... Saknar sång något grymt något som gör att jag vill lyssna igen. Nu är det bara snyggt och sjukt välspelat. Men dom flesta verkar älska det! Så det är nog bara mig det är fel på :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ej hört allt du lagt ut här men det lilla jag hört duger gott och väl för att konstatera att du är grym på gitarr och komponering i överhuvudtaget.

Blir lika imponerad varje gång jag lyssnar... :rolleyes:

//

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är klart att jag tryckte på Ja-knappen. Annat finns inte. Rätt mycket Mahavishnu här eller? Jag tycker att nästa steg blir att "loosen up", få fram mer bandkänsla. Lite fel här och där skadar inte. Lite andra soloinstrument som konkurerar med gitarren. Basen kan få göra lite mer. Mindre trummor men mer svett i dem.....Nu blev jag obskyr; jag menar som om det är nån av kött och blod som bankar.

Keep up the good work!

😄

Tack dede. 🙂

Jag har faktiskt låtar där andra instrument än gitarren solar men just i den här kände jag att gitarren skulle få leda. 😄

Ska försöka införskaffa en riktig bas snart, då kommer det bli lättare att naturligt spela snygga basslingor istället för som nu rita in dem. 😆

Kul att du lyssnade, ses på IRL-träffen. 🙂

Ha det gött

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Sablar vilka härliga gitarrsolon som bubblar fram emellanåt...

Schysst med dubbla baskaggar.. 😄

Har en känsla att låten växer efter varje lyssning. Spännande musik, totalt oförutsägbar.

Grymt skönt soloparti någon minut från slutet på låten....

Den här sparar jag nog på min hårddisk, och det är inte ofta... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst alla andra inlägg så med risk för upprepning:

Tycker att gitarr, bas & stråkar är toppen. Trummorna låter programmerade tyvärr. En liten detalj är pianoljudet som jag tycker är rätt dåligt i grunden och dessutom lite otydligt.

Men trummorna är eg det enda som skulle kunna höja helheten mer än ett snäpp

Tackar tofumannen!

Yes håller på att programmera nya trummor i väntan på riktiga. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes....som vanligt kompetent och bra proddat och helt klart din egen stil får jag nog säga efter  att ha hört det mesta från dig....gillade din förra bättre med ouden... :rolleyes:

Jag hoppas du har mer spännade prylar på G....Alla som håller på med skapandet vet också periodvis att det är lätt att fastna i en mall vilket du kanske inte har gjort ännu men fortsätt utforska och med din kapacitet kan det bli hur intressant som helst med dina korsbefruktningar....like it 😮  :rolleyes:

Tack karl. 🙂

Visst är det så att man lätt kör på samma linje av ren lathet när man påbörjar ett nytt projekt men jag försöker hela tiden nypa mig i armen när sånt händer för att försöka förmå mig själv att hitta nya angripspunkter till musicerandet....shit va filosofiskt, låter ju nästan som att man är nåt. :rolleyes:😆

Tack för att du lyssnade. 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...