Jump to content
Annons

Ny tung låt med djonas!


djonas

Är tritonus bra för din tinnitus? :lol:  

53 röster

  1. 1. Är tritonus bra för din tinnitus? :lol:

    • 1 - Ja :)
      45
    • 2 - Nä :(
      7


Recommended Posts

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Grymt jobbat!

Det finns inget mer att säga än att det är hur otroligt grymt som helst, och jämt får din musik mig att tänka på spelet Battlefield 2... 😄 (vilket verkligen inte är dåligt)

Fortsätt med ditt überarbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe.. lite Bruce hornsby piano där oxå... 😆

SKETABRA Djonas!!! ....som vanligt.

/ Stefan

Tanx dude! 😆

Sitter här och lyssnar på Promemoria´s "Free". Riktigt nice jobbat. Ett jäkla lyft det blev med sången på måste jag säga. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, grymt som vanligt.

Du har ett rätt personligt leadljud på gitarren tycker jag, sitter väl iofs en del i fingrarna också. Det är schysst, men jag kanske skulle föredra ett "skrikigare" sound.

Fan, du matar ju in så många idéer i låten. Det är bara pang, pang, pang med nya grejer hela tiden. Det är jäkligt fräckt, men ibland önskar man att låten skulle få "andas" lite mer.

Känns nästan muppigt att sitta och kritisera när man aldrig någonsin i ens liv skulle kunna åstadkomma något liknande själv, inte för att det här är min favvomusik, men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe.. lite Bruce hornsby piano där oxå... 😎

SKETABRA Djonas!!!  ....som vanligt.

/ Stefan

Tanx dude! 🙂

Sitter här och lyssnar på Promemoria´s "Free". Riktigt nice jobbat. Ett jäkla lyft det blev med sången på måste jag säga. 🙂

Mvh / djonas

Hehehe... har inte fått "domen" av Philip än.. Tänkte "Free" skulle bli radiodängan på plattan 😄 men han diggar ju bara dom "knäppa" grejerna man gör 😆

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha jag skrattar så bra det är. Du borde nog öva lite mindre. Alldeles för bra för min smak. Andra låten jag hör av dig, du har en förkärlek till orientaliska sound va? Jag tänker på Dream theater när jag lyssnar. Jag lyfter på hatten för den forumets tyngsta spelteknik. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Som vanligt snyggt jobbat från din sida.

När det är så här bra tillåter jag mig att vara lite petig 😛

Trummorna låter inte helt 100%-igt. Live-trummor tror jag skulle lyfta rejält.

Sen tror jag mixen kan ses över lite till. Vet inte riktigt vad det är, kanske något bättre separation? Pianot är eventuellt lite dovt.

Men, men, bara petitesser. Keep up the good work.

cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Du har lirat gitarr ett tag va?! 😛

Min enda erfarenhet av denna typ av musik är Dream Theater så jag har inte så mycket att gå på. DT är ju grymmt duktiga och deras produktioner är över feta. Jag tror du har potential att nå dit.

Saknar kanske lite det där riktiga trycket i bla komp gitarrer och trummor.

Mer än så vågar jag inte mig på att säga i och med att jag är ett pop-snöre. Men wow vilken musikalitet.

Nån nämde Hornsby piano och det är rätt spot on, verkligen. Kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt gitarrspel. Tycker dock inte att kompgitarrsoundet är särskilt tungt. Clean produktion, kanske lite för clean? Trummorna skulle aldrig ha kunnat vara annat än dator, så som det låter.

Blev lite besviken, faktiskt. Dina låtar brukar vara mer originella, det känns som att jag hört detta innan. Fortfarande grym, men för dig är detta utfyllnadsmaterial.

Hursomhelst, bra jobbat.

Joel

Hmm...lite blandade känslor förstår jag. 🙂

Faktum är att det inte alls behöver vara dator rent programmeringsmässigt eftersom jag vet att trummisen i Cullooden kan sätta detta. 😛 Däremot ljudmässigt kanske. 🙂

Utfyllnadsmaterial...hehe ok.

Han glider in med ännu en HIT 😉 ;)

ja.. vad finns det att säga?

/Eken

Hehe tack mars_volta. 😄

Utmärkt djonas! Man hör lixom att det är du... en djonaslåt helt enkelt. Nåt sagolikt välspelat.

***

Sen vill man ju gärna försöka vara lite konstruktiv oxå, men det är fn svårt. Kanske ett mer levande sound. Men å andra sidan... det ÄR ju inte levande... (det som är programmerat...) ... så kritiken faller kanske platt... Men visst skulle det vara ball att höra med Neil Peart (eller nån...) på trummor.

Hur som helst: Jodå, jag diggar. Och sparar:)

/Bengan

Tackar Bengan!

Kul att du tycker att det är ett eget sound. Känns verkligen kul att höra. 😄 Har faktiskt snackat med trummisen i Cullooden om att spela in denna med riktiga trummor. Tror den kan få ett grymt lyft då. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt gitarrspel. Tycker dock inte att kompgitarrsoundet är särskilt tungt. Clean produktion, kanske lite för clean? Trummorna skulle aldrig ha kunnat vara annat än dator, så som det låter.

Blev lite besviken, faktiskt. Dina låtar brukar vara mer originella, det känns som att jag hört detta innan. Fortfarande grym, men för dig är detta utfyllnadsmaterial.

Hursomhelst, bra jobbat.

Joel

Hmm...lite blandade känslor förstår jag. 😄

Faktum är att det inte alls behöver vara dator rent programmeringsmässigt eftersom jag vet att trummisen i Cullooden kan sätta detta. 😉 Däremot ljudmässigt kanske. 😱

Utfyllnadsmaterial...hehe ok.

Det jag syftade på var ljudmässigt. Tror jag själv skulle kunna sätta det med ett par veckors träning också 😛

Men skitigheten i ljudet... Det skulle vara om man triggade allt då... Men då skulle jag klaga på triggandet 🙂

EDIT: Lyssnade igen. Diggar själva låten mer nu! Inte utfyllnadsmaterial, men inte heller din bästa. BLir svårt att toppa 10-ackordslåten 😛

Joel

Redigerat av Empa
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är klart att jag tryckte på Ja-knappen. Annat finns inte. Rätt mycket Mahavishnu här eller? Jag tycker att nästa steg blir att "loosen up", få fram mer bandkänsla. Lite fel här och där skadar inte. Lite andra soloinstrument som konkurerar med gitarren. Basen kan få göra lite mer. Mindre trummor men mer svett i dem.....Nu blev jag obskyr; jag menar som om det är nån av kött och blod som bankar.

Keep up the good work!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit kul med en ny låt av dig! Är inte förvånad över att den var bra, alltså riktigt riktigt bra!!

Du har väll hör det förut men måste fasen säga att du är Gud på gitarr!!!!

Bra jobbat

//Joakim

Tack som fan joakim_r!! Roligt att höra. 🙂

En del verkar tycka att det låter lite "programmerat". Jag förstår vad de menar men tycker att det passar in perfekt. Gillar särskilt basen faktiskt. Grymt bra!!!!!!!

Tackar Jejje!

Yes det är ju klart att det blir lite stelare men jobbar på att fixa en riktig trummis och en riktig bas till mig själv. 🙂

Ja, ja, ja, JAAAA DJÄVLAR!! 😱 Mumma!

Tanx. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra som vanligt  😄 Glad att man inte basar i ditt band  😆  Jag hade fan aldrig kommit ihåg allt  😆

ÜBER GRÜMMT  😄

Tack Altzi. Hehe det händer en del, nästan så man inte kommer ihåg det själv. 😆

Gött!...och perfekt! skön stilblandning!...

Tackar! 🙂

Låter riktigt bra. Extremt välspelat och arrangerat. Solot som kommer i breaket vid 1.51 är helt lyyyyysande, extremt snyggt. Solot vid 4,26 var också riktigt bra speciellt från 4.40 ruskigt innovativt. Väldigt bra gitarrspel, men det var väl inte så oväntat .

Det enda jag har att klaga på är att det händer för mycket hela tiden. Vissa av riffen går första lyssningen omärkt förbi bara för att det är trumkompsändring, syntar, små melodislingor osv osv. Kan känna (iallafall när jag bara lyssnat en gång) Att vissa riff kanske måste få bygga mer, och börja mer avskalat. Kanske bara med git, bas och trummor och sen öka i dynamik osv. Gillar inte riktigt pianoljudet heller.

Bra gjort, snygg låt.

Tack så mkt Bone. Kul att du gillar solobreaket och solot i mitten av låten. 🙂 Hehe yes det händer mkt men jag gillar när det gör det haha. Dessutom blir man lite hemmablind efter ett tag när man har lyssnat på samma riff 100 gånger vilket gör att man kanske slänger in ett annat riff där. 🙁

Tack för bra konstruktiv kritik, ska ha den i åtanke nästan gång jag jobbar med låten. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst alla andra inlägg så med risk för upprepning:

Tycker att gitarr, bas & stråkar är toppen. Trummorna låter programmerade tyvärr. En liten detalj är pianoljudet som jag tycker är rätt dåligt i grunden och dessutom lite otydligt.

Men trummorna är eg det enda som skulle kunna höja helheten mer än ett snäpp

Link to comment
Dela på andra sajter

170kb/s här. Får duga. 😉

Diggar pianopassagerna bäst. Fast allt funkar!

Enda kritik jag kommer på är nog att trumljudet är rätt sunkigt...

Tack för att du lyssnade. 😉

Har bytt trumljud nu som kommer vara med på nästa låt. :rolleyes:

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Yes....som vanligt kompetent och bra proddat och helt klart din egen stil får jag nog säga efter att ha hört det mesta från dig....gillade din förra bättre med ouden... 😎

Jag hoppas du har mer spännade prylar på G....Alla som håller på med skapandet vet också periodvis att det är lätt att fastna i en mall vilket du kanske inte har gjort ännu men fortsätt utforska och med din kapacitet kan det bli hur intressant som helst med dina korsbefruktningar....like it 🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst hör man att det är du! Du har ett eget sound! Bra jobbat!  🤪

Tackar så mkt FredAsp. 😆

Real nice faktiskt!! Jag hade inte hört nåt av dig förut så jag blev riktigt glatt överaskad... Att inte du fått kontrakt nånstans är ju ett stort frågetecken. Du har sån unik stajl. Har du gjort nåt med sång på?? Det är väl bara det jag saknar!

//P

Tack så mkt sundpa! Kul att du blev glatt överaskad. 😆

Jag har faktiskt ett kontrakt (se min signatur), om än "bara" ett icke exklusivt distributionskontrakt (vilket innebär att jag kan bli signa av vem som helst och att jag fortfarande äger min musik) med ett amerikanskt bolag.

Har gjort en låt med sång på som dock skiljer sig rätt mkt från det som jag normalt gör. Klicka här om du vill lyssna på den eller kolla in min hemsida. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

grymt...

jag blir lite sorgsen bara att jag inte lagt ner mera tid på att öva upp min gitarr teknik lite mera när jag hör sådant här..

mycket snyggt & händelse rikt..stråk ljuden låter toppen..

det enda som inte låter toppen är piano ljudet..

det finns ett steinway piano i Garritan Personal Orchestra

som har lite mer naturlig klang..ifall att det skulle vara av intresse!!

mycket gediget hantverk & bra gitarr spel!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det här skarpt.  😆  😆  😄 Lite som Liquid Tension Experiment 2, fast mer som riktig musik än jam.

Jag känner en trummis som är GRYM!!! Om du känner för att komma in till Motala, så kan vi spela in det på riktigt.

MVH

Tack Frank Zappa!

Inte dåligt att jämföras med LTE. 😆😄 Hade ju absolut varit jäkligt nice att spela in denna och flera andra låtar med riktig trummis. 🙂

jävligt nice! grymmt som vanligt. 🙂

Tack kompis! 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...