Jump to content
Annons

Ny tung låt med djonas!


djonas

Är tritonus bra för din tinnitus? :lol:  

53 röster

  1. 1. Är tritonus bra för din tinnitus? :lol:

    • 1 - Ja :)
      45
    • 2 - Nä :(
      7


Recommended Posts

grymt...

jag blir lite sorgsen bara att jag inte lagt ner mera tid på att öva upp min gitarr teknik lite mera när jag hör sådant här..

mycket snyggt & händelse rikt..stråk ljuden låter toppen..

det enda som inte låter toppen är piano ljudet..

det finns ett steinway piano i Garritan Personal Orchestra

som har lite mer naturlig klang..ifall att det skulle vara av intresse!!

mycket gediget hantverk & bra gitarr spel!!

🙂

Tack Larsson. 😄

Jag har lyssnat på pianoljuden från Garritan och tycker det låter helt ok men är långt ifrån Steinbergs "The Grand" i ljudkvalité. Jag har "The Grand" men använder den sällan då min dator inte riktigt pallar. 🙁 Måste uppgradera minne. :rolleyes: Edirol som för övrigt är samma plugg som stråkarna är väldigt resurssnål. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Överbra lirat! Snygg komposition, ja...vad ska man säga!  😄 Musikstilen kanske inte hetsar upp mig lika mycket nu som förr men ändå...Jag kapitulerar för en sprudlande musikalitet där jag hittar alla möjliga influenser. Mitt i det personliga. Sånt här är ju riktigt kul live att lyssna på. Spelar du live också?

Som du förstår...mer än ok! 🙂

Tackar Grannen!

Yes ska spela live i Stockholm den 13/4 dvs på skärtorsdagen på nattklubben "Carpe Nocte", tidigare "Bonden Nattklubb" tror jag. 😉

Ligger på Södermalm nånstans. Återkommer med adress när det börjar dra ihop sig. 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inget om denna genre....men kan förstås inte undgå från att imponeras över detta stycke...

En liten fråga...När man spelar /arrar sån här musik, har man då stolpar och improviserar mellan dessa eller är tonerna i solona ristade i sten?

Tack Baktakt. Kul att du lyssnade även om det inte är din genre. 😎

Det är nog lite av varje hur jag gör. Vissa partier har jag i huvudet och för över till gitarren direkt medan andra partier och arr kommer mer och mer efter hand och är oftast något som jag testar mig fram med.

När det gäller solo så brukar jag improvisera fram olika delar som jag sen sätter ihop med varandra. Efter det "skriver" jag och arrar solot med avseende på fraseringar, ton och accentueringar.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygga kompgitarrer, hur gör du dom?

(tom-tomerna var i sämsta laget, annars lät trummorna bra)

Tack så mkt tsmalmbe! 😄

Jag lajnar dem genom min effektlåda, en G7 Guitar FX processor/preamp från digitech. 😉

Lyssna på de nya trummorna och säg vad du tycker om dem. 😲

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt imponerande, jag älskar det! Man känner verkligen igen din originella låtskrivar-stil. Att du sen är en skicklig gitarrist är ett rätt stort plus det också. 😉

Keep on rockin'! 😛

Tack så mkt Lynxo! Kul att du diggar det och att du tycker att det är en egen stil. 😕😛

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Var tvungen att svara "nej" på gallupfrågan då min tinnitus inte alls mår bra, men däremot min själ. Väldigt intressant musik, på gränsen till "world music" va?

Tack steflund. Skönt att själen mår bra av detta i allla fall. 😛

Yes man skulle kunna kalla stilen "progressiv instrumental världsmusik". 😄🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Visst det låter helt ok.! Du lirar som en gud precis som vanligt!!! Men jag har så sjukt svårt för sådan här musik tröttnar efter någon minut bara... Saknar sång något grymt något som gör att jag vill lyssna igen. Nu är det bara snyggt och sjukt välspelat. Men dom flesta verkar älska det! Så det är nog bara mig det är fel på :-)

Tackar Mutz!

Det är eventuellt sång på g faktiskt. Har fått erbjudande så vi får se om det kanske kommer upp en version med vox snart. 😲

Hehe nä då inget fel på dig, man kan ju inte gilla all musik. 😲

Tack för att du lyssnade ändå 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ej hört allt du lagt ut här men det lilla jag hört duger gott och väl för att konstatera att du är grym på gitarr och komponering i överhuvudtaget.

Blir lika imponerad varje gång jag lyssnar... 🙂

//

Roger

Tack så mkt Roger!

Kul att du diggar. 😄

Om du vill lyssna till fler låtar som jag lagt ut här kan du ju alltid besöka min hemsida. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Sablar vilka härliga gitarrsolon som bubblar fram emellanåt...

Schysst med dubbla baskaggar..  😏

Har en känsla att låten växer efter varje lyssning. Spännande musik, totalt oförutsägbar.

Grymt skönt soloparti någon minut från slutet på låten....

Den här sparar jag nog på min hårddisk, och det är inte ofta... 😲

Tackar så mkt tomazopantera! 😄

Yes jag förmodar att det tar några lyssningar innan man upptäckt alla detaljer. 😳

Tack för att du lyssnade.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo din förra passade mitt sävliga temperament bättre. Den här är mer koleriskt hetlevrad. Gillar de små melodiösa mysiga pianoglimtarna (sista gången 06:12-15) som jag gärna hörde att du utvecklar mer.

Tack equality!

Kul att lyssnade och att du gillade pianogrejerna. 😳

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Dream Theater....Spöklikt... 😳

Enda som saknas är Mike Portnoy,

eller är det nån av dom andra som sjunger...

Men det saknas lite vocals :rolleyes:

Hmm har aldrig hört att Dream Theater kör med Tablas och darbouka med ok. 🥰

Yes vox kanske kommer fortare än du tror. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

musiken distar!, sen är det för mycket DT i det hela för att jag ska tycka att detta är bra, missfröstå mig inte, inte det att det inte är bra men inget eget utan bara som vanligt DT och eftersom deras prägel är så hårt lagd så blir din musik inget annat än ett ett uttryck för hur du tycket att de borde låtit, alltså man kan tycka att jag är hård i mitt tyckande om ditt material men som du vet så är det i första hand DT man refererar till och det är inte fy skam det heller men tyvärr inget nytt som gör att man skulle vilja inköpa din platta! nu lät detta väldigt hårt och det är vad det var men vad du kan dra för fördel ur det är att inte göra så hårt nischat material vilket då kommmer att bli som detta! utan använd deras recept men gör nåt eget! det är det som övervägs som helt eget och inte nåt man tagit ur nåt annat! det blir bara platoniskt om du förstår vad jag menar...

nu till det tekniska: mycket bra, inte mycket origianlitet och mycket av det man matas med alltför ofta idag... alltså inte mycket som ska höja mina ögonbryn och det var det som jag antog att du ville ha, om du ska kunna sälja detta... alltså det spelar ju ingen roll om folk på forumet gillar det om de sen inte köper det, jag menar då har du inget vunnit på detta! och jag antar att du ville det med detta! alltså gör nåt nytt! alltså du gör det bra men inte intressant!

hoppas du fick nåt ut av det hela!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
musiken distar!, sen är det för mycket DT i det hela för att jag ska tycka att detta är bra, missfröstå mig inte, inte det att det inte är bra men inget eget utan bara som vanligt DT och eftersom deras prägel är så hårt lagd så blir din musik inget annat än ett ett uttryck för hur du tycket att de borde låtit, alltså man kan tycka att jag är hård i mitt tyckande om ditt material men som du vet så är det i första hand DT man refererar till och det är inte fy skam det heller men tyvärr inget nytt som gör att man skulle vilja inköpa din platta! nu lät detta väldigt hårt och det är vad det var men vad du kan dra för fördel ur det är att inte göra så hårt nischat material vilket då kommmer att bli som detta! utan använd deras recept men gör nåt eget! det är det som övervägs som helt eget och inte nåt man tagit ur nåt annat! det blir bara platoniskt om du förstår vad jag menar...

nu till det tekniska: mycket bra, inte mycket origianlitet och mycket av det man matas med alltför ofta idag... alltså inte mycket som ska höja mina ögonbryn och det var det som jag antog att du  ville ha, om du ska kunna sälja detta... alltså det spelar ju ingen roll om folk på forumet gillar det om de sen inte köper det, jag menar då har du inget vunnit på detta! och jag antar att du ville det med detta! alltså gör nåt nytt! alltså du gör det bra men inte intressant!

hoppas du fick nåt ut av det hela!

Jadå, det är dist på gitarrerna ibland...😛 Skämt åsido ska kolla över nivåerna. Har dock inte märkt nåt i mina lurar innan. Tror eventuellt att det kan vara mitt ljudkort som spökar vid nedmixningen och i så fall är det knaster som hörs och inte dist.

Tycker du är lite motsägelsefull när du säger att jag låter för mkt DT och inte låter eget dvs "djonas" samtidigt som du tycker att jag inte ska nischa mig för hårt 😄 ...men du kanske kan förklara för mig hur jag ska göra för att låta eget utan att nischa mig. 😎

Fick tyvärr inte så mkt ut av detta, no offense, men tror jag kommer fortsätta på samma linje eftersom jag själv tycker att jag hittat mitt lilla musiknäste. 😲

Mvh / djonas

Edit:...BTW, när får man höra nåt av Lasse Mongo? 😮

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart skönst stycke! Jag hade nog gillat lite högre kompgitarrgitarrer dock, jämfört med trummor.

Det sämsta i låten tycker jag nog är gitarrljudet, som så många andra lovordat. Det första jag tänkte var "det här är jättelajnat". Tycker tyvärr det låter väldigt smetigt, samtigt som att man hör att den här gitarren vill låta ENGL.

Kanske borde investera i en Savage eller nånting? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt snygga harmonier! Och gitarrspelet är som vanligt i världsklass. Du är en extrem elit. 😱 Attans att man inte ha så mcyetkt id längre, hade vart hur kul som helst att skriva något tillsammans med dig. 😄 Suveränt återigen. Denna kommer rulla några gånger i winamp. 🙂 Längtar till vi drar ut på "svrigeturnén". 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja man!

Skön låt! Känns mkt M.Romeo över denna! Fan.. den här skulle va toktung ordentligt jävla upp-proddad med livetrummor! Tycker att leadsoundet är lite för "poddigt" för min smak! Men ap-bra lirat å så!

keep it up sergeant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...