Jump to content
Annons

Sitter du på en Pc eller Mac?


ThomasJ

Pc eller Mac?  

290 röster

  1. 1. Pc eller Mac?

    • Pc
      193
    • Mac
      73


Recommended Posts

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Alternativet både Mac och PC fanns som sagt inte. Så jobbar i vilket fall jag. Båda plattformarna har ju vissa mjukvaror som inte stöds av den andre. Det är ju ändå programmen man vill åt, vilken dator det är är ju helt skitsamma. Förstår inte hur man kan lägga så mycket energi att försvara alternativt angripa ett visst varumärke?

För min del skulle jag lika gärna kunna jobba på en electrolux diskmaskin om det skulle behövas. Mac vs PC...bah..ge er.

Redigerat av Mingus
Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativet både Mac och PC fanns som sagt inte. Så jobbar i vilket fall jag. Båda plattformarna har ju vissa mjukvaror som inte stöds av den andre. Det är ju ändå programmen man vill åt, vilken dator det är är ju helt skitsamma. Förstår inte hur man kan lägga så mycket energi att försvara alternativt angripa ett visst varumärke?

För min del skulle jag lika gärna kunna jobba på en electrolux diskmaskin om det skulle behövas. Mac vs PC...bah..ge er.

ord upp där

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativet både Mac och PC fanns som sagt inte. Så jobbar i vilket fall jag. Båda plattformarna har ju vissa mjukvaror som inte stöds av den andre. Det är ju ändå programmen man vill åt, vilken dator det är är ju helt skitsamma. Förstår inte hur man kan lägga så mycket energi att försvara alternativt angripa ett visst varumärke?

För min del skulle jag lika gärna kunna jobba på en electrolux diskmaskin om det skulle behövas. Mac vs PC...bah..ge er.

Det har inte varit sådan debatt i denna tråd om jag inte misstolkat den fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativet både Mac och PC fanns som sagt inte. Så jobbar i vilket fall jag. Båda plattformarna har ju vissa mjukvaror som inte stöds av den andre. Det är ju ändå programmen man vill åt, vilken dator det är är ju helt skitsamma. Förstår inte hur man kan lägga så mycket energi att försvara alternativt angripa ett visst varumärke?

För min del skulle jag lika gärna kunna jobba på en electrolux diskmaskin om det skulle behövas. Mac vs PC...bah..ge er.

Det har inte varit sådan debatt i denna tråd om jag inte misstolkat den fel.

😉 öh..ok...det menade jag heller inte så du fattade nog bara fel. Eller du kanske bara tänkte högt utan att egentligen svara på någons inlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

har byggt upp en egen pc, har strulat dock men just i dagsläget fungerar det klockrent. Just att det har strulat och m-audiot som jag har hakar upp sig då och då samt att t.ex. reason inte vill starta ibland gör att jag börjar fundera om det inte finns vettiga anledningar till varför proffsfolk ändå kör med mac. Nästa musikdator, observera musikdator, kommer nog att bli mac för min del. Allt annat, som spel, word och dylikt får pc stå för. Står inte ut med Mac OS X gränssnittet.

mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativet både Mac och PC fanns som sagt inte. Så jobbar i vilket fall jag. Båda plattformarna har ju vissa mjukvaror som inte stöds av den andre. Det är ju ändå programmen man vill åt, vilken dator det är är ju helt skitsamma. Förstår inte hur man kan lägga så mycket energi att försvara alternativt angripa ett visst varumärke?

För min del skulle jag lika gärna kunna jobba på en electrolux diskmaskin om det skulle behövas. Mac vs PC...bah..ge er.

Det har inte varit sådan debatt i denna tråd om jag inte misstolkat den fel.

😛 öh..ok...det menade jag heller inte så du fattade nog bara fel. Eller du kanske bara tänkte högt utan att egentligen svara på någons inlägg?

Jo, jag citerade rätt... det var denna del "Förstår inte hur man kan lägga så mycket energi att försvara alternativt angripa ett visst varumärke?" som jag åsyftade. Jag håller i stort med vad du menar, men jag tycker tråden tuffat på utan dessa angrepp och försvar... vilket gör mig varm å go i själ och hjärta. 😄 Iof sig så tycker jag de trådarna är ganska bra för mig som inte har så stor erfarenhet av datorer i allmänhet, och PC i synnerhet. Borde nästan köpa en billig PC ngn dag och hårdköra. Har knappt sett en PC på några år.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
PC, den fungerar felfritt om man formaterar någon gång per år.

alltså fungerar PC inte felfritt...

...for your information...inte Mac heller...🙁

För att bekräfta djonas: följande omslagsbild är från MacWorld 9-05

mw_9_stor.jpg

Lägg märke till ordet "när". Det står inte ens "om". 😠

.björn. - som för övrigt också funderar på Mac OS men kör mestadels Win och Linux idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter sjävklart på mac 😉 , vad annars?

nä, har faktiskt pc också, har finale på en bärbar pc!

Vad är finale? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
PC, den fungerar felfritt om man formaterar någon gång per år.

alltså fungerar PC inte felfritt...

😕

Jag är säkert inte en optimal användare av mac (jag menar att systemet kanske skulle vara ännu mer toptrim om jag formatterade med jämna mellanrum, men det är inget jag skulle märka), men jag har en gång på 5 år som användare behövt formatera (jag skyller fortfarande på msn).

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har PC eftersom det är vanligast bland majoriteten. men ja känner en som har både Windows & Linux på sin dator å det verkar faktist användbart. varför man ska ha Mac, som har det gayigaste utseendet förövrigt, vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar sitta på stolar eller i soffor eller fåtöljer... är jag onormal? Alla här verkar tydligen sitta på en PC eller MAC... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar sitta på stolar eller i soffor eller fåtöljer... är jag onormal? Alla här verkar tydligen sitta på en PC eller MAC...  😆

Etthundratjugoelfte-gången någon drar det skämtet i den här tråden...

Snälla! En gång till...

Själv sitter jag oftast i soffan med datorn i knät istället för tvärtom. Sitter ni alla på era datorer? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar sitta på stolar eller i soffor eller fåtöljer... är jag onormal? Alla här verkar tydligen sitta på en PC eller MAC...  😆

Etthundratjugoelfte-gången någon drar det skämtet i den här tråden...

Snälla! En gång till...

Själv sitter jag oftast i soffan med datorn i knät istället för tvärtom. Sitter ni alla på era datorer? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

hihihi...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...