Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa slejnard:

Varit i Boden igen. Hämtat glasögon och käkat på Kina restaurang. Vart en god pizza 🍕 

Oj! Visse inte att sådant finns i boden. Får nog gå och kolla vad jag kan beställa ur min bod. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack förresten Slej. Intressant att bara genom att tala om för mig att du bad för mitt tillfrisknade faktiskt haft en rätt så stor påverkan på mig. Tänker på det ibland och blir gladare av det. Och så kommer jag hela tiden att tänka på kvinnan som Jesus tackade för de tre kopparmynt hon lade i kollekten, och känner att din handling var lika enkel och storartad på samma gång. Hon blev ju hånad av de rika köpmännen som undrade varför hon slösade en så liten summa och vad den skulle räcka till. Men Jesus sa ju till köpmännen att hennes tre koppar mynt var mer värda än de guldmynt köpmännen själva givit. Detta då hon gav en större del av vad hon ägde, medans köpmännen knappt gav en liten del av vad de egentligen borde ha råd med. På samma sätt så känns en liten bön mera äkta och ger mig tacksamhet på ett större plan än jag själv först förstod att den skulle betyda för mig. Så tack igen. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som jag sagt, den här tråden fyller sin funktion. En liten social livboja ibland. Mer eller mindre för oss alla, men ändå en viktig kugge. Visst går det tomgång ibland. Kaffe och osth tar oss bara så långt, men att ibland lätta på hjärtat är nog så viktigt. Bra skit! Bra ni båda!!!! 👍

d_coffee.GIF

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev någon miss i planeringen här nu. Vaknade tidigt och har lagt på mig en massa vätska igen. Har hållit mig vaken för att kunna ringa vårdcentralen, men nu är jag så trött att jag nog inte ens kan ta mig dit för egen maskin. 
blir ett intressant att samtal att ha... 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa -k9-:

Tack förresten Slej. Intressant att bara genom att tala om för mig att du bad för mitt tillfrisknade faktiskt haft en rätt så stor påverkan på mig. Tänker på det ibland och blir gladare av det. Och så kommer jag hela tiden att tänka på kvinnan som Jesus tackade för de tre kopparmynt hon lade i kollekten, och känner att din handling var lika enkel och storartad på samma gång. Hon blev ju hånad av de rika köpmännen som undrade varför hon slösade en så liten summa och vad den skulle räcka till. Men Jesus sa ju till köpmännen att hennes tre koppar mynt var mer värda än de guldmynt köpmännen själva givit. Detta då hon gav en större del av vad hon ägde, medans köpmännen knappt gav en liten del av vad de egentligen borde ha råd med. På samma sätt så känns en liten bön mera äkta och ger mig tacksamhet på ett större plan än jag själv först förstod att den skulle betyda för mig. Så tack igen. 

Alltså detta gläder mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Dark Of Light:

Det är som jag sagt, den här tråden fyller sin funktion. En liten social livboja ibland. Mer eller mindre för oss alla, men ändå en viktig kugge. Visst går det tomgång ibland. Kaffe och osth tar oss bara så långt, men att ibland lätta på hjärtat är nog så viktigt. Bra skit! Bra ni båda!!!! 👍

d_coffee.GIF

Håller med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, kärlek till er alla! Och hälsa, om möjligt.

Andra taklagret påstruket. Gick mycket mer smärtfritt av någon anledning, kanske led av kaffebrist igår.

Den delen som torkat ser bra ut. Sista delen är lite flammig än, får se om det försvinner när det torkat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Fidden:

Andra taklagret påstruket. Gick mycket mer smärtfritt av någon anledning, kanske led av kaffebrist igår.

Den delen som torkat ser bra ut. Sista delen är lite flammig än, får se om det försvinner när det torkat. 

Du har kanske fått till det rätta knycket, farbror Melker? 

Kom att tänka på Ronny och Ragge. "Nice med eldflames" sa de ju då och då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Fidden:

Ja, kärlek till er alla! Och hälsa, om möjligt.

Andra taklagret påstruket. Gick mycket mer smärtfritt av någon anledning, kanske led av kaffebrist igår.

Den delen som torkat ser bra ut. Sista delen är lite flammig än, får se om det försvinner när det torkat. 

Gott! Vi får hoppas att du slipper göra ett lager till. Ett bra grundjobb underlättar också alltid vid målning. Prova måla när du är påstruken också! Garanterat intressanta resultat, i alla fall under okulär besiktning dagen efter.

sleepy-painter.gif.14cc6f1df0be79b4a02576c8509809d6.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev bara en tripp till närakuten och ett recept på hostmedicin som ska funka med min slitna lever. Sitter just nu och överväger om jag ska ta min morfintablett eller inte. Borde tagit den för ett tag sedan men har inte så ont att jag känner att jag måste ta den än. Det vore ju skönt att slippa det obehaglig ruset som jag får även av smådoser av smärtstillande. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så trist att du har det såhär k9! Jag vet inte vad jag ska säga. Jobbiga tider, stå på dig. Bit ihop och vet om att vi är här. Oftast. Precis som om det nu skulle hjälpa men ändå. Ibland räcker det med några upplyftande ord för stunden. 

Ja. God jul då för fan, ni alla! Tänk på att det snart är midsommar så känns det lättare.

d_coffee.GIF

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa -k9-:

 Sitter just nu och överväger om jag ska ta min morfintablett eller inte. Borde tagit den för ett tag sedan men har inte så ont att jag känner att jag måste ta den än. Det vore ju skönt att slippa det obehaglig ruset som jag får även av smådoser av smärtstillande. 

 

Ta den du, för du anar inte vilken resa det blir annars. mvh -k9- från framtiden. 😉 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...