Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
3 timmar sedan sa Naymari:

Spännande.

själv kör jag arabica ljusrost från kafferosteriet koppar.

 

int dumt de

Har du testat den där etiopiska ljusrosten som varit med om någon fermenteringshistoria som gör att den smakar jordgubbe? 

För övrigt har jag hittat två butiksbönor som gick att kombinera till ett rätt gott vardagskaffe. Blev lite dyrt med färskrostat.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Fidden said:

Har du testat den där etiopiska ljusrosten som varit med om någon fermenteringshistoria som gör att den smakar jordgubbe? 

För övrigt har jag hittat två butiksbönor som gick att kombinera till ett rätt gott vardagskaffe. Blev lite dyrt med färskrostat.

Inte än, men är med på listan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte du blir klar med det där förrens nästa år...

Ja, Pele ja.. En legend och ett begrepp när jag var liten och fullständigt ointresserad av fotboll. En otroligt komplett spelare har gått ur tiden.

RIP Pele.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Puh. Hemma igen efter vad som kändes som en blåsig höstpromenad. Plusgrader, ca fyra till antalet men den där vinden... Stötte på gårdens "kontroll över allas förehavanden samt besittande av all världens kunskap" tant. Känner ni någon sådan? De kallades "gardinspejare" förr. All koll över all. Låter som ett ensamt liv.

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista dörren grundmålad efter att jag fick laga en skada först. Listerna fick ett lager de också. Nu hoppas jag den färgburken får vara evigt försluten.

Första dörren ser förjävlig ut. Tur det bara är grundfärgen. Sista dörren ser nästan proffsmålad ut. Verkar nästan som att jag lärt mig nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan sa slejnard:

Kul att måla! Mitt tidigare yrke faktiskt. På den tiden gick man två år gymnasium och två år som lärling. 

Åååh, onkel Slej berätta mera om hur det var förr i världen. In the beforetime!!

Mina kusiner på morsans sida är alla utom en utbildade snickare, målare, elektriker och rörmokare. Ganska schysst att få hjälp med dem om något fuckar ur på sommarstället😎

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa CHAE:

Åååh, onkel Slej berätta mera om hur det var förr i världen. In the beforetime!!

Mina kusiner på morsans sida är alla utom en utbildade snickare, målare, elektriker och rörmokare. Ganska schysst att få hjälp med dem om något fuckar ur på sommarstället😎

Förhistorik: Jo du förstår. Detta begav sig under förra årtusendet i något som vi kallade 1900-talet. Yrkesförberedande utbildningar var väldigt vanligt i landet och svenska Målareförbundet var faktiskt första fackförbund att starta en A-kassa. Mitt studieförbund startade redan 1912 och folkbiblioteken kom till. Människor förkovrade sig och har så fortsatt än i våra dagar. 
När jag var ung så var skolan fortfarande statlig och några vinstdrivande friskolor fanns icket. Gick ut gymnasiet 1988 om det är av intresse? Sniffade thinner och levde rövare. Läraren frågade : WHAT ARE YOU WANNA DO WITH YOUR LIFE? - i wanna rock svarade jag något försynt. Tog mig i kragen och jobbade några år som målare innan arbetslösheten på 1990-talet då jag gick musikutbildning på Framnäs 1995-1996. År 2000-2001 förkovrade jag mig som dekorationsmålare. Jobbade på bibliotek 2006-2008 innan mitt nuvarande jobb. Sådärja… en liten resumé! 😅

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi människor har kämpat i landet under en lång tid. Byggt upp våran gemensamma struktur och välfärd och har haft våra prövningar lite till mans genom åren. En dag i taget så går det. Ibland kan det kännas tungt och ibland lättare men så är det i livet. 
citerar Afzelius:

Och Wiehe

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...