Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons

Hemma från operationen nu. Levern var i MYCKET sämre skick en de trodde, så det blev ett betydligt större ingrepp än de räknade med. Cancern var dessutom av en helt annan karaktär än de förväntade sig, så det blir nog fråga om en lång och tung behandling med. Tar ungefär två veckor så får jag svar på den frågan. Fram tills dess så tänker jag ställa mig in på en tuffbehandling och låta det bli en glad överraskning i fall jag slipper gå igenom en sådan senare. Så det så! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan sa -k9-:

Hemma från operationen nu. Levern var i MYCKET sämre skick en de trodde, så det blev ett betydligt större ingrepp än de räknade med. Cancern var dessutom av en helt annan karaktär än de förväntade sig, så det blir nog fråga om en lång och tung behandling med. Tar ungefär två veckor så får jag svar på den frågan. Fram tills dess så tänker jag ställa mig in på en tuffbehandling och låta det bli en glad överraskning i fall jag slipper gå igenom en sådan senare. Så det så! 

 

Ja, lycka till med allt det där. Låter allvarligt men det ska övervinnas! 👍

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Är dock så tagen av hur hårt vårdpersonalen kämpar och vilket otroligt jobb de gör, att det nästan var en religiös upplevelse. Så imponerad över det jobb de göra och tycker det är pinasmat att de får så låga löner höga studielån och dessutom har så dåliga arbetsvillkor och ofta dålig arbetsmiljö med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan sa -k9-:

Är dock så tagen av hur hårt vårdpersonalen kämpar och vilket otroligt jobb de gör, att det nästan var en religiös upplevelse. Så imponerad över det jobb de göra och tycker det är pinasmat att de får så låga löner höga studielån och dessutom har så dåliga arbetsvillkor och ofta dålig arbetsmiljö med. 

Håller med dig fullständigt! Dom sliter ont!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jösses! Nu får jag inte tag på de smärtstillande jag behöver bara för att de inte har så små förpackningar hemma på lager, på NÅGOT av de apoteken vi har här i ludvika. HATAR! att de privatiserade apoteket under borgarnas mandat. 

 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

Gick in på apoteket visade såret och metallkämmorna som håller i hop det och krävde att få ut det antal tabletter jag fått på mitt recept. Passade på att tala om för dem hur pissigt de sköter så så viktigt samhällsuppdrag med. Så det blev ett litet drama där just när de skulle stänga. När väktaren som var där för att trygga dem vid stängningen var på väg mot mig så pekade jag med hela handen och sa "Avbryt och avvakta!"  med all den lilla skyddvaktspondus jag idag kan uppbringa. Passade på att visa mitt så då jag förstod att han skulle uppleva mina krav som mera rimliga och inte anse sig behöva göra ett ingripande där och då. Då gav även den butiksansvariga upp och öppnade en förpackning och gav mig den dosen jag tycker att jag hade rätt att kräva att få ut där och då. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa -k9-:

Hemma från operationen nu. Levern var i MYCKET sämre skick en de trodde, så det blev ett betydligt större ingrepp än de räknade med. Cancern var dessutom av en helt annan karaktär än de förväntade sig, så det blir nog fråga om en lång och tung behandling med. Tar ungefär två veckor så får jag svar på den frågan. Fram tills dess så tänker jag ställa mig in på en tuffbehandling och låta det bli en glad överraskning i fall jag slipper gå igenom en sådan senare. Så det så! 

 

Vet du vad, du kommer att kriga igenom det här. Samtidigt; det finns mycket bra stöd med t ex utbildade kuratorer/psykologer/terapeuter som är utbildade enkom för sådan här problematik och som kan vara ett ovärderlig stöd i tunga perioder.

5 timmar sedan sa -k9-:

Är dock […] pinasmat att de får så låga löner höga studielån och dessutom har så dåliga arbetsvillkor och ofta dålig arbetsmiljö med. 

Det tycker vi också…

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Det var digra stygn k9! 

Det är metallstift som de satt ihop mig  med. Låg så pass länge på operationsbordet att det blev riskabelt. Fick sämre andning och snudd på lunginflammation. Blev kvar extra länge på sjukhuset bara för att jag inte syresatte mig som jag skulle. 

Fick ont i högra axeln och kunde inte röra på den när jag låg på uppvaket.  Slutade med att jag fick tag i sängen på högra sidan ned min vänstra hand och lyckades få bort smärtan i axeln efter ett tag, Minns att det sreks på matt jag skulle ta det försiktigt med såret men att jag var helt säker på att de klantat till det med axeln ock krossat flera ben i den och sedan bara låtit det vara så. De frågade hur ont jag hade i den och jag kunde bara svara !sjuk jälva tandvärk i hela axeln!. Sövdes eller svimmade efter det. Tydligen inte jätteovanligt att man kan känna så i axeln efter en operation, men det vore ju bra att ha varit förberedd på det. För en stor del av smärtan man upplever blir jus större man även är rädd för att det gör så ont. Fick någon kramp eller liknade i magen något dygn sebare fick full panik då jag trodde att hade eller skulle få lika ont igen. Kände mig jättekorkad när jag insåg att jag nog inte hade ont, utan snarare var rädd för att få ont  .Haha! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska hämta hem hudarna idag. Får se hur de reagerar. Vi funderar på att även stanna vid en stor rastgård och släppa dem lösa ett tag i den, på vägen hem. Ska även få hjälp med att rasta dem ikväll. 

Har haft såna morfindrömmar att jag nog kan halvera dosen ikväll. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se hur många av alla uppslag till musik och texter från den gångna veckan som kommer bli verklighet. Och hur många av dem som bara varit morfinflum jag haft. 🤔

Redigerat av -k9-
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

de tog bara betalt för en hund på Hundpensionatet. Bland annat för att jag är sjuk men också för att det varit så smidiga hundar att ha där att de ville se dem åter vid tillfälle. 😃

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...