Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Kanske tar husvagnen till Rättvik rätt som det är så kan vi mötas upp k9! Fast det är ändå 80 mil. Men kanske kanske. Har sett dom -88 och två ggr -97. -97 med alla original medlemmar återförenade och full utstyrsel. Det var en STOR upplevelse på stadion den gången. Vi var där bägge kvällarna. Andra kvällen missade vi halva pga ökinmundignade på nån asiatisk krog. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vi brukar bara ta en öl eller två innan en konsert. Men för mig så blir det nog inge mer alkohol alls med tanke på min lever. 

Är ju ganska dyra biljettpriser på Dalhalla, så om du sett dem i full bloom så är det kanske inte så kul att se dem nu. Men har du inte varit på Dalhalla förut så är det något av en upplevelse i sig. Vore ju självklart sjukt kul att ses i Rättvik om det blir så. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa -k9-:

Jo Kiss har ju alltid varit ett varumärke snararare än ett rockband. Sedans så kan man ju tycka vad man vill om det, men jag tycker det är helt OK då de ändå har bra musik med. Men det ska bli kul att se dem en gång innan det är försent. Även om de inte verkar ge upp innan någon av dem faller av på scenen typ.  Inget favoritband för mig, men de har ju många hits som nog blir roliga att tralla med i. Men hade det inte varit för att de kommer till just Dalhalla så skulle jag nog inte varit alls lika intresserad av att se dem. Ska dit med min bästa polare och min gamle styvfar så det blir lite av en familjeresa med. Så att åka dit med den farsan jag har kvar, gör det ju lite mera intressant det med. 

Tydligen så ska Judas Priest ha pratat om vilken cool arena Dalhalla är, så det är därför de ska göra någon extrasväng just dit. Så med lite tur så börjar fler bra band hitta dit. Inte helt osmidigt att ha en husbil nära den arenan dock. Eller någonstans där Dalhallabussen går ifrån. Då kan man ta bussen till och från arenan för en rimlig peng. 

Ja, mer teater än musik. Trillat av har de två byäldste redan gjort några gånger😀 Det är ju en slags minneslund det där med Kiss nuförtiden. Utspätt med de där två andra som låtsas vara något de inte är. Det är väl mest det som stör mig

9 timmar sedan sa slejnard:

 Andra kvällen missade vi halva pga ökinmundignade på nån asiatisk krog. 

Stor komik där! Å andra sidan, helt sant!😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå en rolig tanke det där med rättstavningskontroll. Man tycker sig inte klara sig utan den för då blir det stafvehl. Men med påslagen den går det fullständigt Åtvidaberg. Frågan är bara på vilket sätt man vill vara obegriplig.

Hur man än vänder sig har man röva bak.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Ändå en rolig tanke det där med rättstavningskontroll. Man tycker sig inte klara sig utan den för då blir det stafvehl. Men med påslagen den går det fullständigt Åtvidaberg. Frågan är bara på vilket sätt man vill vara obegriplig.

Hur man än vänder sig har man röva bak.

Ja så är det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan Janne har fyllt pensionär och bjudit på tårta. Vi är tre Jannar som delar kontorslandskap. En inom teknik, en fiske och naturvård och så jag inom folkbildningen. Har också två kvinnliga kollegor inom samma organisation. Trevliga fikastunder där vi samtalar om ditt å datt. Ytterligare två delar lokaler med oss mitt i centrala Byn. Kaffepannan står alltid igång ifall ni vill hälsa på nån gång... 😃

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa slejnard:

En annan Janne har fyllt pensionär och bjudit på tårta. Vi är tre Jannar som delar kontorslandskap. En inom teknik, en fiske och naturvård och så jag inom folkbildningen. Har också två kvinnliga kollegor inom samma organisation. Trevliga fikastunder där vi samtalar om ditt å datt. Ytterligare två delar lokaler med oss mitt i centrala Byn. Kaffepannan står alltid igång ifall ni vill hälsa på nån gång... 😃

 

Låter som en trevlig arbetsplats! Har så här nu när jag tänker efter inte en jeffla aning vad du jobbar med!?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan sa slejnard:

Ätit vegetariskt tre dagar i rad nu. Kämpar på och kroppen känns sundare med mindre kaffedrickande och färre animaliska måltider. 

Själv har jag ätit frukt och sallad i tre dagar nu, samt ätit mycket mindre salt. En av mina läkare tyckte att jag skulle testa det för att få fart på min mage och för att inte binda en massa vätska i kroppen. Funkat bra tycker jag. Men kaffe hjälper in mage att hålla sig i form, så även om jag inte dricker lika mycket av det så blir det kaffe här ändå. 

Så nu blir det en sväng med mandariner och banan men med en liten macka med kyckling i curryröra på menyn ikväll. Skulle kunna tänka mig att bara äta frukt och grönt året ut, men det är ju inte så nyttigt det heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jösses. Äntligen var tiden mogen för att måla i hallen. Målat taket en första strykning, HATAR att måla tak. Nacken känns som en halvkokt spaghetti. Flammigt blev det nog också, men det blir nog bra efter en strykning till. 

Sen är det bara väggar, dörrar, lister kvar att måla. och golvläggning på det.

Allt detta för att sälja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par, tre strykningar brukar räcka till tak beroende på färg förstås och en hel del annat. Har du en sådan där lång stav att fästa på rollern? Brukar spara nacken en del. Å andra sidan, ska du lägga golv så borde det ta ut smärtan då du tittar neråt då´rå´va, alltså eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa slejnard:

Intressant Book of Enoch:

 

Nej, sådant där intresserar inte mig alls men apropå Enoch... Känns märkligt nog mer jordnära. Kanske för att han mötte marken rätt så fort. Ja, sedan begravdes han ju förstås och då är han i princip så nära jorden man kan komma och med tiden så blir han ju jord eftersom man är ur jord kommen och åter jord skall varda. En annan sak som är bra är jordade väggkontakter men det tar vi en annan gång. Kanske en annan dag och den kommer ju snart!

Sedan är det Midsommar! 

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa Dark Of Light:

Ett par, tre strykningar brukar räcka till tak beroende på färg förstås och en hel del annat. Har du en sådan där lång stav att fästa på rollern? Brukar spara nacken en del. Å andra sidan, ska du lägga golv så borde det ta ut smärtan då du tittar neråt då´rå´va, alltså eller?

Jag har en lång stav. Inte lika lång som din såklart, men ändå.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...