Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
7 timmar sedan sa slejnard:

Vi skulle iofs kunna byta våran kyla mot deras värme också. Det är ju snart midsommar som sagt. Vad tror ni om det förslaget? 

Ja, det är väl det som idén om klimatförändringarna handlar om i stort? Tids nog så... Eller så får du flytta söderöver. 

8 timmar sedan sa slejnard:

Ja bra match! Har också bojkottat VM tidigare pga deras människosyn och tillbedjan till mammon men men.

Ja, så är det ju. Har bara sett enstaka matcher men det beror mer på hur jag jobbar än något annat. Det är ett elände med hela den där situationen men man är naiv om man tror att det bara är här och nu som det är illa. Minns Sotji i Ryssland och många fler. Sport, politik och pengar ligger i samma säng.

Om jag tycker det är en bra sak? Nej, men vad hjälper det... Det blir så här när människor ska ha hand om saker. Egot först. Korruption, pengar och makt regerar, titta bara på sista tidens polislednings historier. Visserligen en bra bit från sport men bara för att illustrera. 

julli-kaffe.GIF.16e2f63255d0c6c6bc292df5a8cb384b.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog har vintern sin charm. Bara det att den kan kännas en aning lång och ibland kylig här uppe ibland. Minns dock att det var värre på 80-talet. Mamma hade ingen bil så jag fick gå en bra bit till skolan. Hade man tur så fick jag skjuts av nån klasskompis föräldrar. Denna vinter har gått an hittills och snart är vintersolståndet. Det blir ljusare igen … 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick börja dagen med att ringa polisen. Någon var kring mitt hus och strök. Hörde att någon gick i min trappa mellan mitt hus och mitt garage. För att sedan ta sig ner till baksidan och rota bland allt jag har ståendes på altan under min balkong. Tog ett tag för mig att få på mig kläder så att jag kunde gå ut och kolla. Men jag såg att mina hudar kollade åt exakt samma håll som jag tyckte ljuden kom ifrån.

När jag kom ut ur huset var personen/personerna borta. Kom en snubbe ner från grannes infart som stönade och hade sig. Någon form av arbetskläder, eventuellt bara en snickarjacka och jeans. Hade en cykel med sig. Ser inte ut som att det saknas något i mitt förråd eller under balkongen, men det ligger en metallmugg i trappen som inte är min. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Jag har en luftvärmepump som går göra till AC på sommaren. 23 grader C är lagom utomhus…

kpd 

Jo, jag tackar ja! Att kyla ner luften utomhus till 23° med sin luftvärmepump.

1 minut sedan sa -k9-:

Var upp till grannen och de verkar ha blivit av med en cykel trodde grannfrun. 

Det kunde varit värre, de kunde tagit grannfrun.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan sa Dark Of Light:

 

33 minuter sedan sa Dark Of Light:

Det kunde varit värre, de kunde tagit grannfrun.

Jo hon ser ut att vara värld en hel del. 

 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

kom just hem ifrån sjukhuset igen. Fick lämna prover då de misstänker en blodpropp någonstans, samt att levern inte verkar komma igång som den ska. Ska dit tidigt för röntgen imorgon igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan sa slejnard:

Tråkigt att höra k9. Eftersom jag är troende så ber jag för dig och att du med vårdens hjälp tillfrisknar. 

Tackar! Har försökt att bli troende men är för kritisk mot moseböckerna för att kunna säga att jag är troende, utan att ljuga. Men jag har en "deal med gud" där jag försöker leva enligt Jesus lära så mycket det bara går. Även om jag inte är tillräckligt "god jord" för att ta till mig hela bibeln.  Gud var t ex för ond när han lät förhärda Faraos hjärta så att både de egyptiska och de övriga folken fick lida svårt, bara för att Gud skulle bevisa sin makt för Moses. 

Är just nu i ett läge där jag vid vissa tillfällen börjar undra om jag klarar mig 2023 året ut. Men det känns ändå rätt så OK om det inte blir så, vet inte varför men så känns det just nu. Kommer nog/troligtvis kännas annorlunda om jag får beskedet att det kan bli så.  Men oftast så tror jag att det kommer bli bra till sommaren. Så jag är inställd på det värsta men hoppas och vet att det lika gärna kan vara klart efter denna operation. Hoppas på att få en tydligare prognos under mellandagarna. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick bättre hos doktorn än jag vågade hoppas på. Fick byta ut en medicin och så fick jag en diet jag ska hålla i två dagar, så borde det lösa sig med mina problem. Har ett okänt virus i lungorna dock, men det är ju bättre det än en blodpropp där som de först misstänkte. 

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan sa -k9-:

Gick bättre hos doktorn än jag vågade hoppas på. Fick byta ut en medicin och så fick jag en diet jag ska hålla i två dagar, så borde det lösa sig med mina problem. Har ett okänt virus i lungorna dock, men det är ju bättre det än en blodpropp där som de först misstänkte. 

Så bra! Nu håller vi tummarna för att det liksom ordnar sig, så gott det går!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan sa -k9-:

Någon av er som ska på Kiss i Dalhalla till sommaren? 

1. Är det bara kiss man vill gå på så rastas det en hel del hundar här. Att trampa runt på urin är verkligen inget problem.

2, Är det bandet... eller det som är kvar av det det gäller så undrar man ju vilket varv det är på The Roller and Colostomy Tour (It IS the end this time. We promise.) som de är på nu? Proudly sponsored by Tena!

Näh, jag har liksom tappat respekten för Kiss. De har blivit en parodi på sig själva vid det här laget. Ett band helt utan relevans vid det här laget. Synd. Att artister inte begriper när bäst före datumet närmar sig och bara slutar med äran och stoltheten i behåll... 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

1. Är det bara kiss man vill gå på så rastas det en hel del hundar här. Att trampa runt på urin är verkligen inget problem.

2, Är det bandet... eller det som är kvar av det det gäller så undrar man ju vilket varv det är på The Roller and Colostomy Tour (It IS the end this time. We promise.) som de är på nu? Proudly sponsored by Tena!

Näh, jag har liksom tappat respekten för Kiss. De har blivit en parodi på sig själva vid det här laget. Ett band helt utan relevans vid det här laget. Synd. Att artister inte begriper när bäst före datumet närmar sig och bara slutar med äran och stoltheten i behåll... 

Jo Kiss har ju alltid varit ett varumärke snararare än ett rockband. Sedans så kan man ju tycka vad man vill om det, men jag tycker det är helt OK då de ändå har bra musik med. Men det ska bli kul att se dem en gång innan det är försent. Även om de inte verkar ge upp innan någon av dem faller av på scenen typ.  Inget favoritband för mig, men de har ju många hits som nog blir roliga att tralla med i. Men hade det inte varit för att de kommer till just Dalhalla så skulle jag nog inte varit alls lika intresserad av att se dem. Ska dit med min bästa polare och min gamle styvfar så det blir lite av en familjeresa med. Så att åka dit med den farsan jag har kvar, gör det ju lite mera intressant det med. 

Tydligen så ska Judas Priest ha pratat om vilken cool arena Dalhalla är, så det är därför de ska göra någon extrasväng just dit. Så med lite tur så börjar fler bra band hitta dit. Inte helt osmidigt att ha en husbil nära den arenan dock. Eller någonstans där Dalhallabussen går ifrån. Då kan man ta bussen till och från arenan för en rimlig peng. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...