Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons

Då har jag ett par lyssningstips!

 

Båda dessa är rena njutningen att lyssna på men på lite olika sätt. Den första är en julsaga för vuxna barn och det passar ju bra här inne. En otroligt bra skriven berättelse och minst lika bra inläst. En berättelse som vänder och vrider sig och frågar sig hur julen kan vara. Kan den vara? Hur ska den vara? Se till att inte ha något speciellt att göra/tänka på/vänta in de närmsta 40 minuterna och se till att ni inte somnar.

Man vill ju veta hur den slutar..?

1. Igen och igen – en vinterkall och glögghet julsaga för vuxna lyssnare av och med Eva Staaf.

 

Nästa är en helt annan sak. Om en låt som de flesta känner igen. En del av oss fanns t om när den kom ut. Men hur gick det till när den kom till? Vad handlar den om, egentligen? Finns det fler versioner?

2. Vintersaga - Vemodets nationalsång.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Vemod är en av många känslor som gör att en känner sig levande. 

Indeed. Utan vemod eller sorg vet man inte vad glädje vill säga. Lite som med ljus. Utan mörker är det svårt att se det. Speciellt Jerry Williams version av Vintersaga är mäktig. Visste inte att han gjort den! Kände spontant innan jag hörde den att jag ville sätta tänderna i låten men det är ju redan gjort av honom på ett vis som jag skulle gjort det. Riktigt bra gjort av honom med mycket känsla..

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-25 at 12:32 sa Fidden:

Eftersom jag hade ett AMD moderkort så tog jag den sista bästa cpun som passade, så nu är jag vid vägs ände där. 5800X3D. Så 64GB 3600 MHz RAM på det. 

Sen det sjukaste, slog till på en 7900XTX gpu. 

Coolt! Vet inte varför jag inte "vågar" bygga kring AMD själv dock. För mig blir det alltid INTEL även om jag vet att AMD är både bättre och mera prisvärt väldigt ofta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-24 at 14:16 sa CHAE:

Nämen God Jul på er kära Längstahianer!🎅🏽

50D7FA53-E84C-4428-B2DA-724D57681692.jpeg

Stilig kille det där. Antar att din spegel är mycket nöjdare med vad den producerar än min spegel är. Tihi! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses vad seg jag är nu. Vet inte om det beror på att jag har ett virus i lungorna eller om det är något skit efter operationen. Fick någon hostmedicin utskriven och har kollat med flera olika läkare om jag vågar ta den eller inte. Bara för att jag är så nojig över min stackars lever. Men är för trött för att hämta den just nu. 

Låg två nätter och var säker på att jag skulle dö. Var inte rädd eller så, hoppades mest på att någon skulle upptäcka det innan mina hundar blev så svultna att de skulle börja äta på mitt lik. Försökte ringa någon och tala om jag jag trodde jag skulle dö, men kom inte förbi knapplåset i telefon. 

Har en konstig känsla av att jag sitter på en båt som gungar hela tiden. Samt att jag är ganska förvirrad till och från. Trodde det berodde på morfinet, men jag har inte tagit morfin på några dagar så det kanske kan vara en avtändning? Borde frågat kirurgin i Falun när jag pratade med dem i morse. 

Men vad spelar väl allt detta för roll när Junior-Kronorna gjort så bra i från sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...