Jump to content
Annons

Konstruktiv kritik önskas på min nya låt


Recommended Posts

Yo! Idag släppte jag en singel. Om ni har två minuter över så kan ni lyssna på den och om ni har en minut över utefter det kan ni skriva något om det? 

Allt jag släpper kommer jag lägga upp på forumet då det kan vara mitt sätt att bidra till forumet! 

Må bäst allihopa ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej, jag gillar inte sån här musik, men jag vill ändå skriva för att säga att jag lyssnat och uppmuntra då jag uppskattar alla som skapar musik, oavsett genre! 

Det jag tänkte på rent ljudmässigt så kändes det som att rapen inte riktigt "satt" i mixen. Om det var volym eller rymd är jag inte säker på, men den sjönk liksom inte helt in i ljudbilden enligt mig. 

Sen hade jag uppskattat någon mer variation i ackordföljden, var väl samma som gick igenom hela låten och det blir fort tjatigt för mig.

Annars absolut bra jobbat.

Fortsätt skapa! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppskattar det flow och rytm låten har. Hade nog uppskattat något lite ytterligare melodiskt inslag, men det kanske beror mer på mina musikaliska referensramar än låten i sig. Ser fram emot att få höra mer! Lycka till! 

Redigerat av Emelie Gabriella
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack till er som svarat! 

Jag medger att det finns lite brister i låten.. eftersom att jag inte har en egen studio, eller kan mixa alls så måste allt klaffa när jag lyckats skaffa studiotid. Jag jobbar heltid och har två barn så det är svårt. Det här är resultatet av en timmes inspelning för 500 kr och mixen stod min vän för (han jag reccat hos). 

Jag ska tänka på det ni sagt till min nästa låt som jag ska spela in till helgen ? 

Tack!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skönt flow min broder! Tycker om budskapet dock kan du tänka på att ja lite lägre mic på vissa ställen särskilt i början. Annars riktigt skön jag gillar taktkänslan och hur du drar tynga bars. Riktigt bra för längden också bre! Tack för en skön låt hoppas du släpper mer i liknande rapstil så lovar jag att bedöma de!

Link to comment
Dela på andra sajter

Waow shit tack för allas svar ? det blir lite som ett kvitto för mig. För mig handlar mina texter mycket om lyrik och punchlines så det är det jag sätter mycket vikt på. Schysst att folket gillar den biten ☺ med min nästa låt är det ett mycket klart budskap med skön flow och lyrik ☺ 

Tack för ärligheten Ang mixen, för mig låter det helt okej eftersom jag inte har ett öra för mixning och jag antar att det är rätt mycket arbete för att få det bra och en femhundring är kanske inte så motivationshöjande ? ska snacka med han Ang nästa låt för jag vill göra video på den dessutom.  

Ang det att ni kan mixa förutsättningslöst kan absolut vara något, kanske behöver en egen hemmastudio då men det känns bra ☺

Tack för allas svar, verkligen ??

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-05-19 på 21:47, Simonofficial91 säger:

Waow shit tack för allas svar ? det blir lite som ett kvitto för mig. För mig handlar mina texter mycket om lyrik och punchlines så det är det jag sätter mycket vikt på. Schysst att folket gillar den biten ☺ med min nästa låt är det ett mycket klart budskap med skön flow och lyrik ☺ 

Tack för ärligheten Ang mixen, för mig låter det helt okej eftersom jag inte har ett öra för mixning och jag antar att det är rätt mycket arbete för att få det bra och en femhundring är kanske inte så motivationshöjande ? ska snacka med han Ang nästa låt för jag vill göra video på den dessutom.  

Ang det att ni kan mixa förutsättningslöst kan absolut vara något, kanske behöver en egen hemmastudio då men det känns bra ☺

Tack för allas svar, verkligen ??

Mixningen är helt ok, bara att det låter som en vers hela vägen igenom. Vore det disstrack t.ex så låter det väl gött. Men som en singel så saknas refräng som man kan digga med lite, du vet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
På 2018-05-18 på 20:15, BDBergius säger:

Okej, jag gillar inte sån här musik, men jag vill ändå skriva för att säga att jag lyssnat och uppmuntra då jag uppskattar alla som skapar musik, oavsett genre! 

Det jag tänkte på rent ljudmässigt så kändes det som att rapen inte riktigt "satt" i mixen. Om det var volym eller rymd är jag inte säker på, men den sjönk liksom inte helt in i ljudbilden enligt mig. 

Sen hade jag uppskattat någon mer variation i ackordföljden, var väl samma som gick igenom hela låten och det blir fort tjatigt för mig.

Annars absolut bra jobbat.

Fortsätt skapa! 

Håller helt med, det lät lite platt i mina öron. Ljudbilden och sången kändes inte riktigt sammansatt. Jag tyckte även att sången på något sätt kändes lite of beat. Grattis dock till första singeln och kör hårt. ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...