Jump to content
Annons

Rullbandarservice i Stockholm?


Creutzfeld

Recommended Posts

Hej! Firsttime caller, longtime listener etc.

Jag har kommit över en Revox g-36 (rätt säker på att det är en mk2 från -65), som verkar fungera skapligt. Har spelat musik genom ampen, men har inga lämpliga band att testa tonhuvena med. Det låter (fantastiskt), men VU-mätarna står på rött konstant. Jag vågar inte ge mig på den själv, och letar med ljus och lykta efter någon kompetent i Stockholm med omnejd som skulle kunna göra en diagnostisk genomgång (till att börja med). Den är ju både dammig och gammal och kanske skulle behöva nya caps. Schubert har jag förstås hört talas om, men han tycks svår att få tag på. Har också hört att han pensionerat sig. Nån som har några tips?

Allt gott,

Jakob

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Thelning i Råsunda är bland de bästa i världen på både gamla o nya grejer. Finns varken scheman eller resrvdelar lagar han allt ändå. Hälsa från min mig Håkan, o min brorsa Michael Nilsson. Han fixade lätt en urgammalLuxman åt mig, åt brorsan lagade han samma portabla minikassettdäck för inspelning när det nästan helt brunnit upp. Revoxar har pysslat mycket med.

http://www.thelningsradiotv.se

Link to comment
Dela på andra sajter

I min gamla Luxman funkade inte radiodelen. Felet var en ic-krets, fast apparaten var från ca 1970. Chippet hade inte tillverkats på många år o fanns ingenstans. Han tog då en sån här pytte radiolampa o nån mer komponent och fick de grejerna att göra samma sak som ic kretsen. Radiomottagningen blev helt super.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...