Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Kollade någon av er på dokumentären om finska vinterkriget? Som jag länkade till igår.

Nu först tittade jag på den. Insåg halvvägs att jag sett den tidigare. En höjdpunkt bland många var när en gammal dam håller kniv i handen och visade hur man använder den när ammunitionen är slut.

"Det är inte så bekvämt en sån här mellan revbenen" ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nu först tittade jag på den. Insåg halvvägs att jag sett den tidigare. En höjdpunkt bland många var när en gammal dam håller kniv i handen och visade hur man använder den när ammunitionen är slut.

"Det är inte så bekvämt en sån här mellan revbenen" ☺️

Haha! Ju vilken mentalitet det folket hade under vinterkriget. Närde jagar strisvagnar med stockar och milotovkocktails så kan jag inte låta bli att tänka på Ewokerna från srar wars filmerna når de krigar mot imperiet med stockar och stenar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Ju vilken mentalitet det folket hade under vinterkriget. Närde jagar strisvagnar med stockar och milotovkocktails så kan jag inte låta bli att tänka på Ewokerna från srar wars filmerna når de krigar mot imperiet med stockar och stenar.

Jah, vad är ett lasersvärd mot en välriktad molotovcocktail?

Mentaliteten lever kvar än i dag...

Hur är det med gaddarna nu då mannen?

Hockey snart oxo! ☺️

Ja, just det. Kpd!

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Somnade på soffan ock missade första perioden helt. Grrr!

Blir nog ingen rolig match att kolla på om inte våra grabbar börjar slarva en massa Men et vore ju tråkigt det med.

SÅderja da jada joda då vart kvällen räddad!

Schuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

☺️

Vad händer? 😲
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...