Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Sedan så var ju vår riksdag splittrad i hur man skulle agera under andra världskriget. Finland var ju redan hårt angripna av Ryssland så för dem var det ju tvunget att agera som de gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Oj och aj! Nu tappade jag en bit till av ena tanden. Gör så ont att det svartnar för ögon och jag ser stjärnor. Synd att man inte är stjärnskådare för då kunde man ju passat på att ha lite kul när man ändå är igång.. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj och aj! Nu tappade jag en bit till av ena tanden. Gör så ont att det svartnar för ögon och jag ser stjärnor. Synd att man inte är stjärnskådare för då kunde man ju passat på att ha lite kul när man ändå är igång.. 😏

🙁 Det blir en resa till bysmeden imorgon alltså. Det gäller för dig att stå ut tills dess.. Huvvaligen. Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Testat mixa å spelat in en av 11 covers. Nästan klar med denna. Hur funkar mix arr framförande?

Pride- in the name of love. Joxat som tusan att dela internet via telen:

https://www.dropbox....estmix.mp3?dl=0

Lite "vassare the Edge" gitarrljud kanske. Det hörs att din sång ligger högt och på gränsen till att slå över(?), bra gjort dock. Det låter ganska kontrollerat, så där "rockigt på gränsen". Bra oxo att det inte ligger en hel massa stämmor som grötar till det så här i juletider. ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hade ingen aning om att man kan ha så här ont. Har brutit nyckelbenet en gång och haft en spricka i svanskotan en gång, men inget av de bägge skadorna har gjort nästan lika ont som denna tandvärk. Gör mycket ondare än att ha ett hål i tanden så jag börjar tro att det är allvarligare än jag trott med. Tror att jag svimmade av ett tag. Nu fryser jag och svettas samtidigt och har ont i hela kroppen. Känns som att jag svalt minst ett rakblad. Tror att jag får ringa och fixa någon som kan köra mig till akuten snarast. Tog min sista morfintablett för ett ag sedan, hoppas den kickar in snart, annars vet jag inte vad jag gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite "vassare the Edge" gitarrljud kanske. Det hörs att din sång ligger högt och på gränsen till att slå över(?), bra gjort dock. Det låter ganska kontrollerat, så där "rockigt på gränsen". Bra oxo att det inte ligger en hel massa stämmor som grötar till det så här i juletider. ☺️

Tack för feedback dol. Ska ratta lite till sen 😊

Jo att den är på gränsen! Redan sänkt den en helton. Svårt med låga verser å höga refränger. 😄 Nä stämsång är ute! I kylan! 😎

Nån kör ska på ooooooo OO oooo...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har helvetet frusit till is?

Det omöjliga har hänt, trodde att han skulle överleva oss alla... ... och då hade han ändå bytt ut virren mot vodka för hälsans skull.

Den här mannen var fullkomligt unik i sin framtoning. En slags levande rock n´roll pastisch fast på riktigt. Så äkta, inte en påklistrad produkt av styling avd. på skivbolaget som han förmodligen bad dra åt helvete med jämna mellanrum. Jeans och läder, patronbältet och förstås vårtorna. Han föddes så, han var sådan.

Träffade karln en gång för länge sedan backstage genom gemensamma bekanta till trummisen Dee i bandet. Fram tonade efter ett tag en ganska enkel man. Han gillade whisky och stod för det. Han gillade TV/dataspel och stod för det. Han var väldigt intresserad av WW2 och hade en stor samling hemma med uniformer och regalier och han stod för det.

Han älskade rock n´roll och...

Visst kom det ett och annat småprovokativt skämt där bakom scenen, ibland på rent av barnslig nivå men han var sådan. En högst enkel man egentligen som sade vad som föll honom in helt utan filter.

Med tanke på mina oreringar om det tveksamma med män i cowboyhattar så är detta en av de mycket få man inte ens fråga sätter äktheten av. Han har ridit häst, han har skjutit revolver, han hade en blick som såg rakt genom en.

Nu har han ridit mot solnedgången för sista gången. Revolvern ligger i sitt hölster, basen ligger i sitt case och blicken har slocknat, det otänkbara har hänt.

Ozzy förväntade man sig skulle trilla av pinnen när som helst, karln har ju varit bokstavligt talat i självsvängning i åratal. Iron Maiden börjar få grånade tinningar men de är inte dags än. Metallica är snorvalpar fortfarande...

Med Lemmy dog drömmen om ett slags evigt rock n´roll liv men legenden kommer leva vidare. 🙁

5166a1e42d99697748f7d857cfa6ee13.jpg

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

För många år sedan när dom spelade i Stockholm så fick jag möjlighet att komma backstage. Tyvärr fick jag aldrig träffa Lemmy då, det var bara Mikkey Dee där. Dom sa att Lemmy var för trött för att komma ut. Vilket var otroligt synd, även om jag aldrig varit ett större fan av Motorheads musik så är ju ändå Lemmy någon slags legend.

Att han orkade så länge som han ändå gjorde var helt fantastiskt, och det som dödade honom hade i slutändan ingenting alls att göra med sprit eller knark. RIP Lemmy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...