Jump to content
Annons

Mary Elle ♥ P3 Osignat


MARY ELLE (oregistrerad)

Recommended Posts

MARY ELLE (oregistrerad)

Ikväll var jag och min låt med i P3 Osignat! Hörde alltså min låt I Need Your Love i radio, såå roligt! Här kan man lyssna på de utvalda låtarna, jag är nummer två 🙂

http://sverigesradio...artikel=5822153

Man kan skicka in sina låtar dit om man är osignad och vill bli spelad i radio, tips från mig! De väljer ut 5 nya varje vecka. Hittade detta av en slump när jag lyssnade på klipp om musikbranschen som finns på samma hemsida.

Man kan även rösta på mitt bidrag här om man gillar det 🙂 (Man tävlar också om att hamna på topp 10 och spelas på lördagarna)

http://p3osignat.sve...mission/2202653

Mary Elle

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MARY ELLE (oregistrerad)

Somrigt på nåt vis 😛 Gjort allt själv eller haft nån medkompositör?

Hehe 😄 Jag har faktiskt gjort allt själv på den här låten! Även det tekniska, övar för fullt på det haha

Kul. Grattis! 🙂

Taack 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis, vad roligt! Lycka till! Har skickat in ett bidrag dit jag med men inte hört något än (antar att de har ett par låtar att lyssna igenom;))

Kul koncept och jag antar att det, precis som du säger, måste kännas rätt sjukt att höra sin egen låt i radio!? Du kanske får vänja dig 😉

//MMR

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Kul! Jag har inte hunnit lyssna, blev du intervjuad också?

Man fick spela in en presentation och berätta om sig själv och låten 🙂 Sen brukar dom nog intervjua vinnarna

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Kul! Jag antar att det är samma version som i Studiomellon. Den sätter sig lite på hjärnan. Har man en gång börjat nynna på den så är det kört.

Jaa det är samma 😄 Hehe ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Grattis, vad roligt! Lycka till! Har skickat in ett bidrag dit jag med men inte hört något än (antar att de har ett par låtar att lyssna igenom;))

Kul koncept och jag antar att det, precis som du säger, måste kännas rätt sjukt att höra sin egen låt i radio!? Du kanske får vänja dig 😉

//MMR

Taack 🙂 Hoppas att du oxå kommer med, det dröjde ett tag för mig i alla fall så tror det är rätt många som skickar in. Det var jättekul hehe. En dröm som gick i uppfyllelse 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen vad glad jag blir när jag hör att det finns företagsamma människor i vårt avlånga land som på egen hand listar ut hur man blir hörd och dessutom får sin musik spelad i nationell radio!

Tusen tack för mycket bra tips och jag skall lyssna på din låt när tid finnes men hoppas oavsett att du har en lysande framtid 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Fasen vad glad jag blir när jag hör att det finns företagsamma människor i vårt avlånga land som på egen hand listar ut hur man blir hörd och dessutom får sin musik spelad i nationell radio!

Tusen tack för mycket bra tips och jag skall lyssna på din låt när tid finnes men hoppas oavsett att du har en lysande framtid 🙂

Taack detsamma 😄 Man får göra vad man kan! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till radiospelningen! Verkligen en klistrig refräng! Skulle vilja höra lite mer genomarbetad produktion dock. Men det kommer ju mer man grejar med det 🙂

Jag funderar på om det var till Osignat som jag skickade in min låt Cykelbitch i höstas. Den blev borttagen av någon oförklarad anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Sååå nu är det bara en dag kvar på röstningen och rapparen vinner som vanligt.. 😏☺️ Men om någon skulle vilja rösta på mig och mitt bidrag så gör man det här, man loggar in med Facebook, E-mail, Googlekonto eller Twitter och trycker på hjärtat ♥ (Man kan alltså rösta flera gånger.) Då blir jag jätteglad!!! Om sidan är långsam när man ska logga in så är det bara att trycka uppdatera så funkar det!

http://p3osignat.sverigesradio.se/submission/2202653

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Grattis till radiospelningen! Verkligen en klistrig refräng! Skulle vilja höra lite mer genomarbetad produktion dock. Men det kommer ju mer man grejar med det 🙂

Jag funderar på om det var till Osignat som jag skickade in min låt Cykelbitch i höstas. Den blev borttagen av någon oförklarad anledning.

Taack!!! Aa jag övar massor, vill verkligen bli bra på att producera.. Men låtskrivandet är roligast hehe! Egentligen kanske jag borde låta någon annan producera..

Vad dumt 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart du ska producera själv! Bara att jobba på och hitta ditt egna sound!

Jag röstade på din, utan att höra de andra låtarna. Vi Studio Forumare måste hålla ihop 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Klart du ska producera själv! Bara att jobba på och hitta ditt egna sound!

Jag röstade på din, utan att höra de andra låtarna. Vi Studio Forumare måste hålla ihop 🙂

Åh vad roligt 😄 :D Ja det måste vi göra!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

du fick en röst av mig också, hoppas du kommer förbi några rappare iaf. de bör hållas på jorden.

Taack, blir jätteglad ☺️ Haha, en har typ 300 röster nu så han lär sitta på månen 🙂 Han borde göra det av lycka i alla fall..

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Producera på du! Du är jätteduktig så släng inte bort det.

Med risk för att bli påhoppad - men varför är rap så himla inne?? Eller har de bara sjukt stora nätverk 😉

//MMR

Taack <3 Jag ska öva massor 🙂

Jag tror att det beror på nätverken, han som leder i denna tävlingen har över 1000 vänner på facebook. Sen kanske det är många som gillar rap/hiphop? Kanske unga killar? Jag gillar mest att lyssna på kommersiell pop och sånt så jag har ingen aning hehe 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
MARY ELLE (oregistrerad)

Lyssnar på P3 Osignat och Anders Olsson sa nyss att de ska spela min låt igen under nästa timme! Bästa radiokanalen ever 😄 Haha! Det är annars mycket bra musik som spelas idag så lyssna om ni känner för det!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...