Jump to content
Annons

Our City Radio söker låtar i alla genres, till våra Radioshower!


RG MUSIC

Recommended Posts

Our City Radio Stockholm som med över 7 miljoner lyssnare världen över, söker nu efter ännu mer sköna låtar i alla möjliga genres!

Och vet du vad? Vi spelar upp dina låtar, HELT GRATIS!

Nå, hur gör man för att få sina låtar spelade på våra radio shower?

GILLA VÅR FACEBOOK PAGE FÖRST OCH FRÄMST!

https://www.facebook...ourcityradiocom

Sedan går du till:

www.ocrmusicsubmit.net

Där du gör ett account för dig/ditt band.

Efter att ni gjort ett account så kan ni enkelt ladda upp låtar som direkt hamnar i vårt musik bibliotek.

Vi tar dock inte emot STIM anslutna låtar, vilket är ganska logiskt eftersom det skulle vara ganska ologiskt att betala för att få spela upp låtar gratis.

Så vad väntar du på?

Ös på med låtar så spelar vi upp dom på våra radio shower!

//

Our City Radio Stockholm

https://www.facebook...ourcityradiocom

Redigerat av RG MUSIC
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilken frekvens sänder ni på?

Kanske mellanvåg som Nile City? De betalade väl inte heller ett öre till nån. Skulle det vara så fantastiskt att SLIPPA BETALA för att nån annan tjänar pengar på den musik man gjort? Jag fick nyss lite pengar för att de spelst mig i radio. Det mådte ju vara bättre.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske mellanvåg som Nile City? De betalade väl inte heller ett öre till nån. Skulle det vara så fantastiskt att SLIPPA BETALA för att nån annan tjänar pengar på den musik man gjort? Jag fick nyss lite pengar för att de spelst mig i radio. Det mådte ju vara bättre.

🙂

😆 +1

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Vi tar dock inte emot STIM anslutna låtar, vilket är ganska logiskt eftersom det skulle vara ganska ologiskt att betala för att få spela upp låtar gratis.

Nu skämtar du va? 🙂

Hur ser man hur många lyssnare ni har?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är Studio Forum i ett nötskal!

Ts erbjuder att spela upp er musik i sina radioshower som bara gynnar dig som artist och band.

Det är dessutom gratis, Jag ser absolut inget negativ i detta!

Vill ni inte ha er musik uppspelad på radio helt gratis så skit i det då !

Sluta klaga på allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är Studio Forum i ett nötskal!

Ts erbjuder att spela upp er musik i sina radioshower som bara gynnar dig som artist och band.

Det är dessutom gratis, Jag ser absolut inget negativ i detta!

Vill ni inte ha er musik uppspelad på radio helt gratis så skit i det då !

Sluta klaga på allt!

Menar du alltså att man ska va taxam för att någon spelar ens musik på radio utan att ta betalt? Har du hört talas om payola? Det här låter som en variant av det det, fast initiativet här fatiskt kommer från den som ska spela musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är Studio Forum i ett nötskal!

Ts erbjuder att spela upp er musik i sina radioshower som bara gynnar dig som artist och band.

Det är dessutom gratis, Jag ser absolut inget negativ i detta!

Vill ni inte ha er musik uppspelad på radio helt gratis så skit i det då !

Sluta klaga på allt!

Hänvisar till denna: http://mblserier.files.wordpress.com/2011/08/kulturarbetaren-och-snickaren.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är Studio Forum i ett nötskal!

Ts erbjuder att spela upp er musik i sina radioshower som bara gynnar dig som artist och band.

Det är dessutom gratis, Jag ser absolut inget negativ i detta!

Vill ni inte ha er musik uppspelad på radio helt gratis så skit i det då !

Sluta klaga på allt!

Men hur tänker du nu?

Är det inte så att bra musik ger många lyssnare som i sin tur ger många reklaminslag som i sin tur ger många slantar till snubbarna bakom radiokanalen? Jo, och därför är det logiskt att musikmakarna får vara med och dela på kakan. Men du menar alltså att det normala är att kompositörer och producenter betalar för "reklamen" på samma sätt som blöj- och kattmatförsäljarna? och att det som nu erbjuds oss är ett gyllene tillfälle till gratisreklam? Det är bara att bocka, buga och tacka. Snart kanske Beatport och Amazon erbjuder gratis uppladdning på deras sajter vilket ger din musik en så fanastisk exponering att du glatt avsäger dig all ersättning när folk laddar ner (köper) din musik. Det samma gäller förstås när du blir streamad från Spotify.... obetalbar marknadsföring...

??

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan 86,00-125,00 kr per minut på P4 eller P1 ligger tarifferna. Tråkigt när det blir så här....Jag kan spela mitt material gratis för kompisar:-) Men inte publikt.

http://www.stim.se/sv/MUSIKSKAPARE/Utbetalningar/Sa-mycket-pengar-blir-det/

mvh/Peter

PS: STIM-ansluten.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur tänker du nu?

Är det inte så att bra musik ger många lyssnare som i sin tur ger många reklaminslag som i sin tur ger många slantar till snubbarna bakom radiokanalen? Jo, och därför är det logiskt att musikmakarna får vara med och dela på kakan. Men du menar alltså att det normala är att kompositörer och producenter betalar för "reklamen" på samma sätt som blöj- och kattmatförsäljarna? och att det som nu erbjuds oss är ett gyllene tillfälle till gratisreklam? Det är bara att bocka, buga och tacka. Snart kanske Beatport och Amazon erbjuder gratis uppladdning på deras sajter vilket ger din musik en så fanastisk exponering att du glatt avsäger dig all ersättning när folk laddar ner (köper) din musik. Det samma gäller förstås när du blir streamad från Spotify.... obetalbar marknadsföring...

??

ASSÅ! give me a break!

Hur orkar man ens??

Gör så här, ta en 6a chivas(eller någon annan form av 40% alkoholdryck),, eller näej, föresten ta en 12a istället för bästa effekt,, titta dig i spegeln och fråga dig själv, vad gör jag med mitt liv? Sitter jag hela dagarna framför studio forum och klagar på nåt som är helt GRATIS!

De e väl klart att kanalen måste ha in nån slant för att driva serverna och hemsidor m.m..

Nog pratat om detta!

Im out of here!

Link to comment
Dela på andra sajter

ASSÅ! give me a break!

Hur orkar man ens??

Gör så här, ta en 6a chivas(eller någon annan form av 40% alkoholdryck),, eller näej, föresten ta en 12a istället för bästa effekt,, titta dig i spegeln och fråga dig själv, vad gör jag med mitt liv? Sitter jag hela dagarna framför studio forum och klagar på nåt som är helt GRATIS!

De e väl klart att kanalen måste ha in nån slant för att driva serverna och hemsidor m.m..

Nog pratat om detta!

Im out of here!

Tack! Försvinn härifrån. Jag vill ha 250,- kronor i minuten för min musik.

mvh/Peter

Edit: menade naturligtvis per låt.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som rattat in sig på kanalen och skapat sig en uppfattning om vad det är för kanal? "7 miljoner lyssnare", drygt 1000 Facebook-lajks, men ingen info om hur man lyssnar.

(...Jag har förresten egen Youtube-kanal med några miljarder lyssnare, om dom hittar dit alltså, och hela fyra stycken prenumeranter.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vi sänder våra shower via Webbradio.

Vi inriktar oss bara på osignade artister där vårt mål är att få dom att synas mer och höras mer.

Så fortsätt skicka in era låtar !

Med vänlig hälsning,

Our City Radio Stockholm

Redigerat av RG MUSIC
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi sänder våra shower via Webbradio.

Vi inriktar oss bara på osignade artister där vårt mål är att få dom att synas mer och höras mer.

Så fortsätt skicka in era låtar !

Med vänlig hälsning,

Our City Radio Stockholm

Hurn tycker du att ert mottagande är här i tråden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...