Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Det är självklart. Men att hindra bedragaren från att bedra andra är inte obefogat.

Men ingen hindras ju från någonting? Det blir bara allmän smutskastning som ingen vinner på. Förutom att underhållningsvärdet kan vara ganska högt xD

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Men ingen hindras ju från någonting? Det blir bara allmän smutskastning som ingen vinner på. Förutom att underhållningsvärdet kan vara ganska högt xD

Du kanske inte drar dig från att lägga ut pengar i förhoppning om att Punchis kommer hedra framtida kontrakt, men det betyder ju inte att andra kommer göra det nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet jag inte. Men sannolikt använder han väl samma mailadress. Nu togs ju dessvärre namnet bort, annars hade det ju varit väldigt svårt för Punchis att göra något liknande igen.

På vilket sätt hade det varit väldigt svårt?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Verkligheten - Neosus

1-0

😏 Vilken verklighet syftar du på? Jag har sätt på dr Who att vekligheten kan ha många olika sidor. Jag vet att dr Who bara är ett tv program, men ha när inte tecknad så det måste vara sant. Det är min verklighet. Så det så! 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

man kan be om telefonnr och slå upp det på eniro

Men vadå, befinner sig hela sveriges befolkning på studios forum? Eller ens majoriteten av sveriges hemstudioägare? Effekten lär vara minimal, speciellt om ett par veckor när allt är glömt. Då kan man fundera på om det verkligen var värt att riskera ett lagbrott.

Link to comment
Dela på andra sajter

men det känns som att du förutsätter att vi måste hålla det här fallet till en domsstols standard. det behöver vi inte. hade punchis velat rentvå sig hade han kunnat göra det genom att ge TS i tråden tillstånd att posta eventuella konversationer mellan dem t ex. det här kommer aldrig att gå till en domstol och bör hållas till en standard av sunt förnuft och inte en viss rätsspraxis

Link to comment
Dela på andra sajter

men det känns som att du förutsätter att vi måste hålla det här fallet till en domsstols standard. det behöver vi inte. hade punchis velat rentvå sig hade han kunnat göra det genom att ge TS i tråden tillstånd att posta eventuella konversationer mellan dem t ex. det här kommer aldrig att gå till en domstol och bör hållas till en standard av sunt förnuft och inte en viss rätsspraxis

Vem vet, puncharn kanske har tagit skärmdumpar i tråden när han varit inne och förbereder en stämning.

Link to comment
Dela på andra sajter

förstår inte hur den eventualiteten belägger ditt argument

Nej, det gör du inte. Det var nämligen ingen eventualitet som skulle belägga något argument. Det var bara min frustration över att ingen verkar ifrågasätta någonting längre som läckte ut. Jag väljer att inte tro på första bästa påstående och jag tror att DET hjälper mig mer mot framtida bedragare än att någon postar nåt random namn på nätet och eventuellt förstör för en oskyldig människa.

Men det är bara jag. Du får tycka och tro vad du vill.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det gör du inte. Det var nämligen ingen eventualitet som skulle belägga något argument. Det var bara min frustration över att ingen verkar ifrågasätta någonting längre som läckte ut. Jag väljer att inte tro på första bästa påstående och jag tror att DET hjälper mig mer mot framtida bedragare än att någon postar nåt random namn på nätet och eventuellt förstör för en oskyldig människa.

Men det är bara jag. Du får tycka och tro vad du vill.

Jag brukar i regel vara för ifrågasättande, men precis som alla andra fall så är det här fallet mer komplext än så att man kan falla till en princip. punchis är anklagad för att ha begått något inte bara fel utan även olagligt, men det kommer aldrig att leda till rättsliga påföljder. bedrägerier mellan privatpersoner, speciellt vid såna här små summor, gör ju inte det. frågan blir då vad som är rätt. jag tycker att TS gör oss andra en tjänst som meddelar om vad som har hänt, samt att hans historia förefaller rimlig. hade punchis dementerat det som hänt och kunnat återge en alternativ historia till vad som hänt hade jag varit på din sida och inte heller hoppat till något antagande. men som jag ser det finns det ingen orsak till tvivel, varför anklagelserna tills vidare bör antas vara sanningsenliga.

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som är olagligt i beteendet?

kontraktsbrott antar jag. fast jag kan ju ha fel i det avseendet, men jag vill minnas från när jag läste rättskunskap i gymnasiet att ett avtal är ett avtal (till skillnad från t ex en vadslagning på krogen)

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...