Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Haha! Jag säger att man måste lyssna på sin mix och göra något åt de ljuden som gör mixen dålig. För att hitta de ljuden som krockar är det bra att fokusera på ett ljud i taget när man lyssnar på mixen. Men han fattar inte att jag pratar om mixen i helhet, utan tror att jag pratar om att man måste sololysna varje ljud för att hitta det som förstör mixen. Men det går ju inte att göra så.

Inte helt lätt att förstå hur man kan fokusera på små detaljer för att se en helhet. Rent språkligt var det också lätt att misstolka. Det är ok att föra diskussionen, men att locka in folk utifrån (eller ja, här inifrån) genom att peka och kalla någon för psyksjuk känns inte ok.

Det har hänt förr, även jag har varit del av det, men sen sitter man där med en äcklig smak i munnen som inte vill försvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Inte helt lätt att förstå hur man kan fokusera på små detaljer för att se en helhet. Rent språkligt var det också lätt att misstolka. Det är ok att föra diskussionen, men att locka in folk utifrån (eller ja, här inifrån) genom att peka och kalla någon för psyksjuk känns inte ok.

Det har hänt förr, även jag har varit del av det, men sen sitter man där med en äcklig smak i munnen som inte vill försvinna.

Men.. men?

Om mixen inte funkar så måste man ju kolla detaljerna för att finna felet?

Hmm.. kanske kunde var tydligare, men jag försökte ju förklara sedan utan att lyckas. Kanske därför jag blev irriterad med iofs.

Psyksjuk har jag väl inte kallat honom? Skrev väl snarare att jag trodde att han trollade, eller?

Mitt syfte var inte att locka dit någon härifrån. Jag vart snarare ditlockad härifrån av någon annan 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Låter lite som att han har aspergers tycker jag. Om jag ska vara ärlig. Och ofin nog att säga så. Och det skulle jag tydligen.

Det är den du syftar på förstår jag nu... 😊

Var menat som ett skämt då det skulle få mig att framstå som om jag själv led av Aspergers..men det fram gick ju inte alls...

Umgås ofta med människor med olika grad av Aspergers eller autism, så för mig är bäggedera lite avdramatiserade.

Och det var ju egentligen inte JJ jag syftade på där heller.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

varför inte en felstavning? 😆

Vad för felstavning? Do tell! Är ordblind och vill veta alla fel jag ofta begår för att kunna göra dem till ett muskelminne i fingrarna, typ. Ja alltså inte felen, men rätten ska bli de som sitter i muskelminnet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad för felstavning? Do tell! Är ordblind och vill veta alla fel jag ofta begår för att kunna göra dem till ett muskelminne i fingrarna, typ. Ja alltså inte felen, men rätten ska bli de som sitter i muskelminnet.

Jag skrev asberger, och så heter det ju inte. det var egentligen inget stavfel, mer som när jag trodde en viss typ av köttbitar hette fläskoplättar när jag var liten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! 🥰

Kul att du gillar dom! 70-talsvibbar va. Sprid gärna vidare! 😄

Fick Andreas Carlssons bok i julklapp. Började läsa den igår! 😮

Kan va intressant 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Wow! 🥰

Kul att du gillar dom! 70-talsvibbar va. Sprid gärna vidare! 😄

Jag är ärligt talat lite Star Struck just nu. Saknar varken mina T-Rex eller Sweet skivor som försvann i branden längre. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ärligt talat lite Star Struck just nu. Saknar varken mina T-Rex eller Sweet skivor som försvann i branden längre. 😛

Yay! Fasen va gött å höra. Thanks!

Ja inte att skivorna brann upp men jämförelsen med t Rex å sweet var gott. Du är inte den förste som jämför så det ligger kanske nåt i det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Yay! Fasen va gött å höra. Thanks!

Ja inte att skivorna brann upp men jämförelsen med t Rex å sweet var gott. Du är inte den förste som jämför så det ligger kanske nåt i det 🙂

Själv tycker jag att liknelsen är rättvis. Musiken påminner mycket om bägge två men också om många andra från den tidens stora. Fast det låter ändå nytt och intressant samtidigt. Retro på ett fräscht sätt!
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...