Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Tjopp. Jag fattade trögt att längsta börjar om på nytt vid nyår. Tur den är kvar. Vid fyrablecket på natten brukar det vara jag o saddam som håller grytan åtminstone halvljummen.

Nästa vecka får jag kanske nya Jama-mixern" O lite nya mickar. Bla en billigare variant av E906 som man kan hänga i sladden på gitarrstärkare. Märket har jag glömt redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Själv tycker jag att liknelsen är rättvis. Musiken påminner mycket om bägge två men också om många andra från den tidens stora. Fast det låter ändå nytt och intressant samtidigt. Retro på ett fräscht sätt!

Kuligt att du tycker så. Man vill ju inte plagiera rakt av utan bara låta sig inspireras av sina idoler. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kanske skulle skaffa ett seriösare ljudmoln jag med. Men allt det jag spelade in gick ju förlorat i bränderna. Och nu jag inte ordning på studion ännu. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

hmm Min ena hund säger att jag kommer ha en jobbig natt i natt. Vågar knappt gå och lägga mig. En grej med min sömnstörning är att jag får en massa syner som jag vet inte är på riktigt men som är obehagliga ändå. Lider alltså av sömnparalys.

Link to comment
Dela på andra sajter

Följer dig på ljudmolnet nu Nilsson! 😮

Gott är vad det är.

Jag hittade nån ny grej o klickade på i Soundcloud nu i kväll, o såg att det var ett jävla gäng som hade skickat hjärtan(?) haha eller nåt sånt där som betydde att de gillade mina låtar, Johnny Steam var den som fått flest. Det kändes skitkul. Och jag klickade follow på alla jag såg där. Jag lyssnar en hel del på andras soundcloudar, ofta mkt bättre än skiten i radio..

Gonatt nu flicker

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nej inget sova i natt. Hoppas på att få migrän och däcka av den i stället. Var på tok för obehagligt att somna nu. 🙁 :( 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag skrev asberger, och så heter det ju inte. det var egentligen inget stavfel, mer som när jag trodde en viss typ av köttbitar hette fläskoplättar när jag var liten.

😛 Jag själv fick jag en fläskkottläpp om jag slog mig på munnen när jag var liten.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...