Jump to content
Annons

Öppet brev till Mats_S gällande tråden du låste!


DMM

Recommended Posts

DMM: Jag lägger tid på att städa upp efter ditt nätmobbande (som du inte verkar ha någon lust att be om ursäkt för) samtidigt som du beskyller mig för att inte göra mitt jobb ... Kan bara upprepa att jag och alla moderatorer inte favoriserar någon medlem, däremot är det otvivelaktigt så att man bygger upp ett visst rykte. Och ditt är inte det bästa just nu. Vi kanske har kommit till den punkt där du inte längre ska närvara på Studio forum?

/Mats

  • Gilla 13
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Stämmer, jag blev skitsur.

Jag har fått två varningar hittills. Tycker inte överhuvudtaget att det är något coolt med att samla på sig varningar ...

Ingen som tycker det. Ja förutom AF kanske tyckte det. Visst det fanns en tid då delades ut godtyckliga varningar för struntsaker och vissa allvarligare, t om i samma tråd, som inget hände

Link to comment
Dela på andra sajter

Här på Studioforum får man inte ha några åsikter. På Studioforum ska alla använda den speciella Studio-Forum utgåvan av Windows 95, kallad STUDDIO-VERCHSTKAD 95. Man ska gärna inte kunna nånting och bli sjukt kränkt av nån som kan mer.

Man får absolut inte gilla homosexuella, kvinnor eller uttrycka några känslor. Gärna ska man göra trådar om att man sorterat mappar i olika färger samtidigt som man bevisat för sin döda mamma att Ljudinspelaren i windows 3.11 har ett bit-perfect sound. Vidare är magtröjor med trycket "Alla ska med" gärna instoppade i det lilla förborrade facket i vänster-hjärnlob där en direktprenumeration till mässan Moderat Modernt Musikljud presenterar sina allra mest tårdrypande listettor som enbart skapar mer självmord i Sverige per kvadratmeter än senapsgas i dricksvattnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

DMM: Du överreagerar. En tråd om varför en annan tråd stängdes, är meningslös och drar bara ner allting på sandlådenivå och visar dina sämsta sidor eftersom du inte verkar kunna acceptera att någon annan än du bestämmer över vad som är ett acceptabelt umgänge i forumet.

Ingen är anställd för att moderera forumet, utan det är något som görs på fritiden av samtliga, enligt vad jag har förstått. Tidningen ställer upp med utrymmet, som finansieras med reklamen, men förmodligen också genom att tidningen skjuter till pengar, så jag tror knappast att det finns möjlighet att avlöna någon moderator heller.

Det finns för övrigt i princip inga forum där man har 100% koll, utan det behövs anmälningar för att moderatorerna ska kunna göra vad de behöver och då får de rensa bort de värsta övertrampen. Blir det för komplicerat att städa, så har jag förståelse för att man också låser tråden istället för att bara rensa, även om jag ibland hade önskat att den kunde fortsätta. Det är ju inte min eller din sak att bestämma, utan admin och moderatorernas, som hela tiden efter bästa förmåga får försöka göra modererandet så att det hela följer forumreglerna rimligt bra - och det är definitivt inget jag avundas moderatorerna - för det kan inte vara lätt att låta det vara högt i tak samtidigt som man försöker få diskussionerna att följa forumreglerna...

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med forumet är att moderatorerna är lättkränkta och tar åt sig av smågrejer.

Skulle ni vara poliser skulle ni skjutit 500 st i månaden.

I övrigt önskar jag väl att folk här på forumet kunde vara mindre lättkränkta också. Hur skulle det vara om nån sprang efter kanten i normandie och skrek på de allierade att dem inte fick kränka nån?

Ibland måste man få vara taskig mot folk, det är bra att vara taskig,

det är bra att bli kränkt! Det gör att man växer och kanske inser brister o.s.v. Det är inte hela världen!

Jag har blivit mobbad av halva forumet, efterjagad,

illa omtyckt, bannad flera ggr, senast för jag drog ett skämt om moderatorerna så kommer den där dr.loop cykelstyretpersonligheten och döda mitt konto igen... men det är BRA grejer! Det är BRA att få smällar! MER VÅLD bra våld 😄

Önödigt våld är att bråka utan anledning, nu hade ju dessa två herrar en fajt om vem som hade rätt, det måste man väl få ha, med glåpord bara de inte spårar ur helt och hållet?

edit: dr.loop jag älskar dig mannen

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

DMM: Jag lägger tid på att städa upp efter ditt nätmobbande (som du inte verkar ha någon lust att be om ursäkt för) samtidigt som du beskyller mig för att inte göra mitt jobb ... Kan bara upprepa att jag och alla moderatorer inte favoriserar någon medlem, däremot är det otvivelaktigt så att man bygger upp ett visst rykte. Och ditt är inte det bästa just nu. Vi kanske har kommit till den punkt där du inte längre ska närvara på Studio forum?

/Mats

Japp, stämmer! Du menar att jag nät-mobbar, så se då istället till att ta bort DET DU ANSER vara nät-mobbing i mina inlägg, och inte HELA inlägget!! Du lägger tydligen MYCKET tid på det, så då ska du väl hinna plocka bort det som ÄR nät-mobbing, enligt dig, i mina inlägg?!

Så, hur lång tid tog det att ta bort mitt inlägg och låsa tråden, samt TOTALT strypa min möjlighet i tråden att få svara Signia? 15 sekunder? Din tid måste vara enormt dyrbar om du anser att den tidsåtgången är SÅ värdefull.

Å andra sidan, från min sida sett, så har du inte heller bett om ursäkt, vilket gör att du tycker det var fullt korrekt att ställa dig bakom Signia (favoriserar inte?), samt, åter igen, ta bort mitt svar till Signia, för att därefter snabbt låsa tråden!!

Kanske tycker du att jag nät-mobbar dig också, när jag egentligen bara är korrekt i hur jag skriver?

Ja, Mats_S, det är helt upp till dig att stänga av mig. Tycker du det är ett korrekt sätt att behandla mig, så då får du stå för det och stänga av mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan tjöta sig till utvisning.

for-the-last-time-peter-im-not-hitler.jpg

Problemet med människor i maktpositioner är att det ser dåligt ut om dem erkänner att de gjort fel därför fortsätter världen vara efterbliven.

Även denna.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Håller helt med.

Överblick och helhet är kanske inte en moderator som inte har tid att använda hjärnan i 15 sekunders starkaste kort.

Som sagt, man kan tjöta sig till utvisning.

Det är inte lätt att vara moderator så visa dessa respekt. för utan dessa så blir det inget forum alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar bara tillägga en sak:

Moderatorer, se för guds skull till att ha reklam i denna tråd. Fullt av intresse, och många läsare.

Jag till och med bjuder på det!!

För pengarna den eventuella reklamen i denna tråd drar in, anställ en moderator på heltid!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alkolistkommentar.

Driver man ett forum får man väl ha lite kvalitéstänkande?

Om nån vill dricka hembränt... be my guest

Har pratat med Mats i telefon om forumet och han verkar vara en mycket god människa med omtanke om människor. Men det kräver också know-how att agera diktator i frågor om kunnande.

mats i love you!

alla kan väl ta med sig det de suger på mest och bättra sig 2014. ingen är fullärd, nytt färgtema på forumet skulle vara en riktig vinnare, det här moderatblåa börjar bli tjatigt

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Driver man ett forum får man väl ha lite kvalitéstänkande?

Om nån vill dricka hembränt... be my guest

Har pratat med Mats i telefon om forumet och han verkar vara en mycket god människa med omtanke om människor. Men det kräver också know-how att agera diktator i frågor om kunnande.

mats i love you!

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, stämmer! Du menar att jag nät-mobbar, så se då istället till att ta bort DET DU ANSER vara nät-mobbing i mina inlägg, och inte HELA inlägget!! Du lägger tydligen MYCKET tid på det, så då ska du väl hinna plocka bort det som ÄR nät-mobbing, enligt dig, i mina inlägg?!

Så, hur lång tid tog det att ta bort mitt inlägg och låsa tråden, samt TOTALT strypa min möjlighet i tråden att få svara Signia? 15 sekunder? Din tid måste vara enormt dyrbar om du anser att den tidsåtgången är SÅ värdefull.

Om vi vänder på det, ska Mats behöva slösa sin tid på att omformulera dina inlägg, för att du inte klarar av att diskutera och argumentera utan att använda personangrepp?

  • Gilla 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi vänder på det, ska Mats behöva slösa sin tid på att omformulera dina inlägg, för att du inte klarar av att diskutera och argumentera utan att använda personangrepp?

Är det rimligt att Mats, eller annan moderator, slösar sin tid på mig mer än på Signias och andras inlägg?

Näh, det tycker jag nog inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det rimligt att Mats, eller annan moderator, slösar sin tid på mig mer än på Signias och andras inlägg?

Näh, det tycker jag nog inte!

Det är väl rimligt eftersom du är en av de som tycks ha störst problem med att följa reglerna. I just det här fallet så gjorde dom bedömningen att det var du och inte Signia som gjorde övertramp i tråden, är det inte en självklarhet att det är dina inlägg som ryker då? Finns det ens något att diskutera angående detta?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet är att om man känner sig illa bemött eller felbehandlad så får man förklaring till beslutet som fattades via PM så fort man hinner om man bara frågar, vilket jag ser som ett mer sjyst sätt och hur jag personligen hade gjort.

Som moderator vill man att forumet skall vara en trevlig mötesplats, där alla ska vara välkomna och behandla varandra väl och visa hänsyn och respekt. Om alla skötte det så skulle knappt moderatorerna behöva finnas längre. Ibland tror jag att folk kanske glömmer att det sitter en riktig människa bakom varje avatar.

Varför kan detta inte bara vara den trevliga mötesplats som jag nog tror vi alla vill att det ska vara?

Som Mats sa så finns det ingen favorisering över huvud taget från vår sida. Vi är människor vi också men man får försöka se sakerna så objektivt man bara kan.

MVH

Anders

  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

DMM: Jag lägger tid på att städa upp efter ditt nätmobbande (som du inte verkar ha någon lust att be om ursäkt för) samtidigt som du beskyller mig för att inte göra mitt jobb ... Kan bara upprepa att jag och alla moderatorer inte favoriserar någon medlem,

/Mats

Å andra sidan, från min sida sett, så har du inte heller bett om ursäkt,

Men nu har det väl ändå gått lite väl långt......

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

DMM: Jag lägger tid på att städa upp efter ditt nätmobbande (som du inte verkar ha någon lust att be om ursäkt för) samtidigt som du beskyller mig för att inte göra mitt jobb ... Kan bara upprepa att jag och alla moderatorer inte favoriserar någon medlem, däremot är det otvivelaktigt så att man bygger upp ett visst rykte. Och ditt är inte det bästa just nu. Vi kanske har kommit till den punkt där du inte längre ska närvara på Studio forum?

/Mats

Kan bara hålla ,med nätmobbing bör inte vara accepterat så bra att ni säger ifrån när det blir tråkig stämning här på forumet. DMM klagar på att ni favoriserar men det var ju han som begick dessa övertramp inte signia.. Kan också tillägga orkar inte ens läsa DMMs dravel och ursäkter och bortförklaringar längre, han borde skriva sina romaner någon annanstanns varför världen är så orättvis...

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl rimligt eftersom du är en av de som tycks ha störst problem med att följa reglerna. I just det här fallet så gjorde dom bedömningen att det var du och inte Signia som gjorde övertramp i tråden, är det inte en självklarhet att det är dina inlägg som ryker då? Finns det ens något att diskutera angående detta?

[Edit: korrigerat]

Är jag en av de som tycks ha störst problem med att följa reglerna? Gosse lilla, hur definierar du nät-mobbing?

I detta fall, NEJ det är inte en självklarhet!!

Om det finns något att diskutera? Ja, det är ju du som nu fyller på diskussionen!

Jag har, åter igen, läst igenom det som fick Mats_S att stänga tråden, och radera mitt inlägg!

Jag kan fortfarande inte se någon direkt nät-mobbing i sådan skala som på detta forum skulle anses som övertramp, som inte jag fått utstå genom åren här. Inte har någon moderator funnits där för mig heller?!

Det jag gjorde var att lyfta fram sanningen om hur Signia fungerar, samt att det ofta blir fel, det pågår till och med i detta nu i tråden om "vill ni få bättre gitarr-ljud". Där erkänner till och med Signia att han kanske inte är så bra på att lägga fram saker på bästa sätt:

"Snarare är jag kanske inte bra nog att lägga fram saker så det känns på samma sätt jag förstår/tänker."

Signia

Det enda som kan tänkas vara i närheten handlade om att "äpplet eventuellt hade fallit långt från trädet", men det var formulerat som en fråga, och inte ett påstående!

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...