Jump to content
Annons

REVAXÖR - och hör sen!


DMM

Recommended Posts

201709250x284yr1_137987003.jpg

Det var ett bra tag sedan jag körde en revaxör-kur, och nu blev det av för några dagar sedan. Det speciella denna gång var att jag absolut skulle tänka på hur jag hörde före och efter behandlingen, vilket resulterade i ganska läskiga upplevelser 🙂

Resultatet av den här kuren (efter allt jäkla knastrande i öronen av vax som spricker upp) blev att jag knappt står ut med högfrekventa frekvenser, herregud... Dagen efter satte jag mig i bilen som jag gör varje dag och drar på stereon, men denna gång kunde jag inte med de höga frekvenserna vilket resulterade i att jag ställde om EQ i bilen. Helt otroligt!

Ganska ballt faktiskt, att det fungerar så bra.

Helt enkelt; ta en revaxör-kur och hör sen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Passa dig... Kommer det ut nåt grått är du för långt inne... 😄

Med tanke på att Nilsson gladeligen krafsar runt med en spik i örat så ska vi nog inte get our hopes up om du förstår hur jag menar... 😉😛

Du kan va en revaxör

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer musik och oljud man utsätter öronen för, ju mer vax bildas det som försvar...

Jag tycker den lilla gummitutan som följer med är för liten. Man hinner ju inte pysa på nästan nåt innan den är tömd. På vår vårdcentral kan man, om man haft Revaxör i öronen över natten få dem spolade där av syrrorna. De har rejäla hästsprutor att spruta vatten med.

Det där med spiken var bara Ljusne-humor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fått rejäla vaxproppar några gånger, hörde inget över typ 1500hz på örat.

Fick öronen spolade hos läkarn. Han sa att om man ofta använder saker i öronen eller som täcker öronen (hörsnäckor, hörlurar, hörselkåpor) så skapar man betydligt bättre förutsättningar för vaxproppar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spolar ur öronen nån gång i månaden. Hörseln blir fantastisk! har tydligen riklig vaxproduktion och har fått springa till vårdcentralen förr genom åren. Numera spolar jag ur dom själv.

Hur då och med vad ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur då och med vad ?

Tröttnade på att beställa tid hos läkare varje gång jag hade en vaxpropp. Skruva av duschmunstycket från duschslangen, ta nederdelen av en passande bläckpenna, kila fast den i duschslangen. Nu får man en smal och passande stråle rakt in i örat. Var noga med att inte ställa på för hårt tryck och lagom varmt vatten! Rena Åsa-Nisse fasoner men det funkar!

Revaxör funkar aldrig för mig förövrigt. Dels tar det timmar och inte tycker jag det rensar ordentligt heller.

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Tröttnade på att beställa tid hos läkare varje gång jag hade en vaxpropp. Skruva av duschmunstycket från duschslangen, ta nederdelen av en passande bläckpenna, kila fast den i duschslangen. Nu får man en smal och passande stråle rakt in i örat. Var noga med att inte ställa på för hårt tryck och lagom varmt vatten! Rena Åsa-Nisse fasoner men det funkar!

Revaxör funkar aldrig för mig förövrigt. Dels tar det timmar och inte tycker jag det rensar ordentligt heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde med vaxljus förr när jag hade hjälp! Det drog ut allt möjligt skit!

En såg ut som en adventstake! 🤪

Adventstake och jul-Grahn 🥰 Jag vart sugen på glögg bara för det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Brände du dig inte?

Nädå jag hade en som höll koll! En "eldvakt"...

Vaxljus? Hur funkar det?

Det funkar som så att man stoppar in ett ljus i örat. Tänder på och låter det brinna en stund. Samtidigt sugs allt gisch ur örat och fastnar i ljuset och när man drar ur ljuset så följer skiten med.

Bra va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...