Jump to content
Annons

REVAXÖR - och hör sen!


DMM

Recommended Posts

Annons

Nilsson, ett tips som jag nämnde i mitt tidigare inlägg är att ha en skål med (kokat) ljummet vatten bredvid handfatet så att det går snabbt att fylla revaxörtutan när man spolar. Tutan fylls på 2 sekunder när man trycker på den i vattenskålen (riktad uppåt) och sen är det bara att fylla på och spola igen tills det är klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nilsson, ett tips som jag nämnde i mitt tidigare inlägg är att ha en skål med (kokat) ljummet vatten bredvid handfatet så att det går snabbt att fylla revaxörtutan när man spolar. Tutan fylls på 2 sekunder när man trycker på den i vattenskålen (riktad uppåt) och sen är det bara att fylla på och spola igen tills det är klart.

Jag brukar ha vatten ungefär så, så det går ganska snabbt att fylla tutan igen. Men jag har ett annat problem oxå, mina hörselgångar är så j-a smala att när jag stoppar in gummitutans smala pip i örat så fyller den nästan helt ut hörselgången så det går trögt för det inpysta vattnet o vax att passera ut förbi tutpipen.

Orduppfinnare - 55

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

När du skriver "inpysta" vattnet låter det nästan som att du försiktigt klämmer på vattentutan. Jag har ganska smala örongångar och lutar örat neråt och klämmer åt tutan hårt och den strålen är det rejält tryck i så jag skulle aldrig våga trycka in pipen in i örat utan håller den ca vid örsnibben. Ett annat tips innan/mellan sköljningen är att är rikta örat uppåt, hålla ut örsnibben, hälla i vatten och massera utsidan av hörselgången. Sen spola med tutan igen flera gånger. Om vaxet är borta hör man tydligt att vattnet kommer längst in när man håller örat uppåt. Om vaxed inte ger sig så på med en andra revaxöromgång och spola igen. 🙂

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

När du skriver "inpysta" vattnet låter det nästan som att du försiktigt klämmer på vattentutan. Jag har ganska smala örongångar och lutar örat neråt och klämmer åt tutan hårt och den strålen är det rejält tryck i så jag skulle aldrig våga trycka in pipen in i örat utan håller den ca vid örsnibben. Ett annat tips innan/mellan sköljningen är att är rikta örat uppåt, hålla ut örsnibben, hälla i vatten och massera utsidan av hörselgången. Sen spola med tutan igen flera gånger. Om vaxet är borta hör man tydligt att vattnet kommer längst in när man håller örat uppåt. Om vaxed inte ger sig så på med en andra revaxöromgång och spola igen. 🙂

Försiktighet är inte mitt kännetecken. Jag spolar öronen lika som jag spelar gitarr. Jag har fått ut lite wax nu i kväll. Ska ha en dos i över natten få se om det är nåt mer där. Frun är sjuksköterska så jag kan smyga in på hennes jobb så hon kan kika in där med örontittarern de har där.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

James Randi on homeopathy

Åh, en av mina hjältar!

Skoj att det är fler som gillar.

Tycker att vår lilla värld dras med alldeles för mycket ovetenskap (påhitt, gissningar, anekdoter ..) som det är. Med allt från kost till kompressorer. Haha 🙂

Placebo är en mycket verklig och mätbar effekt dvs placebo funkar. Inte bara att man tror man blir bättre utan man tror det så att man faktiskt mätbart blir det. Spännande fenomen.

När det gäller de där steroiderna i kosttillskotten kan jag säga att dom var alltså inte köpta i Sverige utan flertalet (vad jag kunde se) var direktköpta från Asien. Plus att några av dom hade steroider deklarerade i innehållet. 😳

Så dålig redovisning/vetenskap och usel journalistik kan ju också skapa rubriker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...