Jump to content
Annons

Vilken är läckraste elgitarren till utseendet?


Recommended Posts

Jag är en inbiten Fenderfantast, men läckrare elgitarr än denna Firebird har jag aldrig sett. Den här 2010 modellen har bra tryck i mickarna o även bra balans, de äldre vill gärna "tippa över". Stämskruvarna är en ny märklig konstruktion med bara en liten ratt på baksidan, det funkar superbra, polarn har precis köpt en guldfärgad. Men jag håller stenhårt på att den mahognyfärgade sunbursten är snyggast.

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Firebird/Gibson-USA/Firebird-V-2010/Specs.aspx

5f0a6a9f-28ce-4cb0-ae7d-c1e01ecf7755.jpg

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Les Paulen är ruskigt snygg den med, no doubt.

Hittade en demo på Firebirden, bra tryck... mickarna heter 495R och 495T. Det är väl samma som på vissa Les Paul? Äldre Firebirds har ett väldigt tunt ljud de flesta har svårt för...

Två roliga japaner

Här är en riktigt görsäker skäggper som spelar hur fan som helst. Mkt fin ton i gitarren!

Här är en omänskligt säker lirare som poängterar den fina balansen jmf med äldre Firebirds. Han pratar gött om stämskruvarna med

Skänk mig en sån här PLEASE!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gibson LP (mörka nyanser; Black Beauty, Vintage Sunburst, etc) är de snyggaste modellerna, tycker jag. Men dessvärre lite knölig att spela på.

Det är något "ultimat", färdigt, med Les Paul-looken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Les Paul är min "original favorit" men Firebirden har alltid varit ett dräggel-objekt. Så, förra sommaren fick jag chansen att köpa en ESP Phoenix till riktigt bra pris (helt ny till mindre än halva priset) så slog jag till. Den är inte lika snygg som originalet men en grymt trevlig gitarr:

4502325252_2cbcccc348_o.jpg

Åsså är jag svag för Explorer också... inte spriten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte bli ledsen om någon gav mig denna.

MK%201_1.jpg

Snygg! Vad är det för någon?

Själv gillar jag ibanez huvud, det är snyggt (har bara en gammal iba kvar, men är inne på att köpa en sådan fast sjusträngad). Annars gillar jag också LP modellerna, har en ESP Eclipse sunburn som är så grymt snygg att man får ribba. Dessutom den bästa jag har spelat på. Är snabbare på den än på t.ex min jackson räsergitarr (konstigt nog).

Link to comment
Dela på andra sajter

Les Paul i HCSB är ruskigt snygg. Även PRS Custom 24 är en otroligt snygg gitarrform, med huvudformen som speglar designen på "hornen". Jag är också svag för Fender Stratocaster, svart med lönnbräda. Klassiskt, funktionellt och lagom retro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare om Firebird och Les Paul. Sedan är det ju inte tråkigt att titta på en 335'a eller, faktiskt, en SG.

Om man vänder på det borde det ju faktiskt finnas någon Geneve eller Haag-konvention som förbjuder såna här styggelser!

steinberger_white_1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ni vet att Explorern togs fram som en speciell countrygitarr? Långt innan hårdrocken...

Nix hade ingen aning om det men det spelar ingen roll. Den är snygg ändå. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd, Nilsson! 🙂

Håller med föregående talare om Firebird och Les Paul. Sedan är det ju inte tråkigt att titta på en 335'a eller, faktiskt, en SG.

Om man vänder på det borde det ju faktiskt finnas någon Geneve eller Haag-konvention som förbjuder såna här styggelser!

steinberger_white_1.jpg

Brrr...Hemskt. Vart nästan sugen på att anmäla dig enligt forumregel #3 "inga stötande inlägg" 😛😆

Gör om den där styggelsen till en bandlös basvariant och vi är hemma i "Hall of Shame" 😛

☺️ Ja såna där är inte snygga precis. Den här skulle jag aldrig betala minst 14000:- för heller: http://www.tradera.c...01965_181451913

Usch hujeda mig, den vart inte vanligt ful den hörru... 😱 Lägger f ö till Flying V i Hall of Shame 😛

OnT: Jaguar, 3-tone sunburst med tortoise-plektrumskydd och rosewood-greppis. Hands down, m'kay! Allt är ta mig fan vackert med det; formen, stora skallen, svajarmen, ton- och volymkontrollerna... Ja allt. Sedan att den låten gudomligt är ju en annan sak 😉

img-0294-1.jpg

Bubblare till finish-listan får bli; svart m tortoise-plektrumskydd alt artic white med tortosie-plektrumskydd 🙂

Annars är jag svag för Strator i allmänhet och 3-tone sunburst i synnerhet.

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...