Jump to content
Annons

Nytt från Steven Slate!


Casperfren

Recommended Posts

Har försökt att arbeta med en iPad som controller. Saken jag stör mig mest på är att man inte känner när volymreglage är i "botten". Jag vill inte behöva kolla på regeln för att se att den är på noll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vafan TOPFLOOR har du köpt en ny studio med SSL bord å hela faderuttan 😄 Nu blev jag avis som fan 🙂

Är väl inget att vara avis för 🙂 Det viktiga är väl hur det låter i slutändan och det du gör låter kanon.

Men visst, om du vill mixa SSL-inspelade spår får vi väl börja jobba ihop, haha 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är själv inte så förtjust i plattor men ser många fördelar med det.

Automationen är ju given. Bläddra, välja, gruppera och liknande funktioner som görs enkelt med touch. Redigeringsmöjligheter också där man kan flytta, klippa med mera.

Knappar och reglar skulle funka ok.

Men jag skulle ändå vilja ha riktiga automatiserade reglar till huvudfaders för att inte tala om väl fungerade rotarys/vridpotentiometrar. Inget gör mig så irriterad som justera potar med mus eller touch!

Så det bästa av de två världarna, en kontrollskärm med touch, en horisontell bred remsa med touch. Sedan potar, reglar och ev. knappar över och under vore kanske riktigt trevligt.

Redigerat av cborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Är själv inte så förtjust i plattor men ser många fördelar med det.

Automationen är ju given. Bläddra, välja, gruppera och liknande funktioner som görs enkelt med touch. Redigeringsmöjligheter också där man kan flytta, klippa med mera.

Knappar och reglar skulle funka ok.

Men jag skulle ändå vilja ha riktiga automatiserade reglar till huvudfaders för att inte tala om väl fungerade rotarys/vridpotentiometrar. Inget gör mig så irriterad som justera potar med mus eller touch!

Så det bästa av de två världarna, en kontrollskärm med touch, en horisontell bred remsa med touch. Sedan potar, reglar och ev. knappar över och under vore kanske riktigt trevligt.

Det är kanske framtiden! Känns ju inte omöjligt att genomföra en sån grej.

skräp. det är skräp

känns bara som att han vill lura folk på pengar.

Hahahaha 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. Editeringsgrejen verkar ju väldigt smidig. Men man frågar sig hur bra det funkar när mjukvara som ProTools, som är designad för att kontrolleras med mus plötsligt får ett touch-interface från tredje part. Det finns ju andra anledningar än pengar att t.ex iOS är annorlunda än Mac OS.

Om jag hade designat detta hade jag haft den stora displayen för editering, sedan ett helt bräde med fysiska reglar under, men där mute/solo samt ikonväljaren sker på skärmen. Sedan ett interface där man, vid sidan av hårdvarufaders även har 1 st hårdvarukontroll för varje typ av kontrollparameter som förekommer i ett DAW, t.ex rund pot, horisontell fader, vertikal fader, jogwheel & joystick, kanske även en numpad. Sedan rör man bara vid den parameter man vill ändra med vänsterhanden och justerar den med en hårdvaruratt/reglage med högerhanden.

Dvs lite som Assignable Knob funktionen på Euphonix MC Transport om någon använder den.

Detta p.ga att det av någon anledning aldrig känns helt klockrent att styra parametrar med en touchscreen, iaf enligt mig.

Sen var det ju det där med ergonomin...känns som vinkeln på skärmen är rätt galen om man inte ska bli trött i armarna...men de borde ju undersökt saken känns det som.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nje, inget för mig. Och att det skulle vara "snabbare" och "roligare" att jobba med Raven, jämfört med skärm och tangentbord, är enligt mig bara skitsnack. Skulle dock va kul och testa, men verkligen inget som lockar till köp i dagsläget.

Håller även med ovanstående om att fysiska reglar hade varit att föredra, om man nu ska se till att jobba med det som känns "naturligt för händerna" som Slate var inne på.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste nåt om 18000 dollar.

Fick ett mail av Fabrice som sa att det blir 15.899 USD för 46 tummaren och 3799 USD för 27 tummaren så den mindre är lika stor som en IMac 27:a och med touch samt multi touch och surround är der en ganska OK pris bild för allt som ingår inkl alla Slate Pluggar etc 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon liknande kontroller att köra ihop med sin DAW i lite rimligare prisklass, som man t ex kan köra på iOS eller Android?

Det finns kontrollers för datorbaserade DAWs. Efterssom jag bara kör Ipad och inte så intresserad av dessa så har jag inte mer än sett varianter med typ snabbknappar och reglar som mappas med respektive DAW. Som knappkontrollers. ...Aldrig sett nån vågformseditor/klippa/klistra...mm.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Får inte heller nån bra känsla av den här produkten, i sig. Det känns lite som en modern bil där ratten,växelspaken och mätarna inte finns, utan är simulerade, på en touch-skärm framför föraren. Känns ... alien liksom.

Idén med touch-skärm känns väl ok, men .. om man nu har touch-skärm så skulle inte jag valt att efter-apa en vanlig mixer. Jag tror jag skulle försöka dra full nytta av touch-skärmen och göra ett mer eller mindre nytt interface för mixning, typ ikoner, symboler, peka och dra, och skärmen i sig. Men här känns det mer eller mindre som man har en mixer i ett akvarium framför sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...