Jump to content
Annons

Netto säljer musikinstrument


fogden2000

Recommended Posts

Nu jädrar intar danskarna med musikinstrument till mataffären 🙂

Får det lov att vara en Fiol av gediget lönnträ för 449 :-

Trumpeter, munspel & mögelost 😆

😛

Fanken va skoj 😄

www.netto.se

Jag ska iväg & köpa hundgodis i dag,får se om jag köper en mässingtrumpet för 799 :- 😄 varför inte 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 107
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hm... nån som vet om fiolen går att spela på???

Var ju på folkmusikfestival i korrö i helgen... där var det mååånga fioler..

Skulle vara kul att ha en och leka med, 500 är ju ingen jättesumma. I värsta fall får man väl ha den på väggen i studion som prydnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, kul att ni tar upp detta:)

Själv bor jag bara ett stenkast från en Netto-affär. Det är som julafton för både mig &frugan när deras reklamblad dimper ner i brevlådan en gång per vecka. De har alltid ngt kul till bra pris.

Här är några exempel: Bärbar Toshiba dator, Projektorer, Mp3-spelare, Bilstereo, skottsäkra västar, MC-kläder osv osv.

Köpte faktiskt en nylonsträngad gitarr där i julas för 300:-, den är faktiskt väldigt bra för det priset. Har tom använt den för att lägga ett akustiskt solo med på en av mina låtar..😎

Gitarrstativet köpte jag åxå, den FUNKAR!

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, kul att ni tar upp detta:)

Själv bor jag bara ett stenkast från en Netto-affär. Det är som julafton för både mig &frugan när deras reklamblad dimper ner i brevlådan en gång per vecka. De har alltid ngt kul till bra pris.

Här är några exempel: Bärbar Toshiba dator, Projektorer, Mp3-spelare, Bilstereo, skottsäkra västar, MC-kläder osv osv.

Köpte faktiskt en nylonsträngad gitarr där i julas för 300:-, den är faktiskt väldigt bra för det priset. Har tom använt den för att lägga ett akustiskt solo med på en av mina låtar..😲

Gitarrstativet köpte jag åxå, den FUNKAR!

Samma sak här fast vår Nettobutik tycks alltid ha slutsålt på de där roliga prylarna. De går väl åt snabbt kan jag tro! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag var faktiskt in och snodde åt mig både en fiol och en trumpet idag på Netto.

Fiolen är helt ok för priset. Och säga professionell är väl kanske att ta i, men helt klart spelbar. Ljudet i den jag fick tag på var ganska kraftigt, men jag saknade lite av klangen i instrumentet. Stråken kändes lite som en tråpinne med vidhängande hästsvans. Ganska dålig spänst i denna, men helt klart ok för en nybörjare iaf.

När man köper instrumentet så sitter inte stallet på utan detta måste man sätta dit själv. Detta kräver lite händighet och att man vet hur man ska göra (och vart det ska sitta) annars kanske det inte är helt lätt att göra för en nybörjare. Man åker då också dessutom på att stämma instrumentet totalt första gången, och det kanske inte heller är helt lätt om man är total nybörjare. Finstämmarna på instrumentet är heller inte av högsta kvalitét och gör det heller inte lättare att stämma. Lådan som fiolen kommer i är fin och väger inte speciellt mycket. Bra.

Överlag så kändes köpet prisvärt.

När det gäller trumpeten... Öhhh, ja eftersom min trumpeterfarenhet sträcker sig till ungefär att ha sett dom på bild (inte riktig så men...) så säger jag inte så mycket mer än att instrumentet ser fint ut och jag har fått till ett litet bröl i den iaf... Om någon har ett bra tips på en trumpetskola på nätet så tas detta tacksamt emot... 🙁

/Henning

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag var faktiskt in och snodde åt mig både en fiol och en trumpet idag på Netto.

Fiolen är helt ok för priset. Och säga professionell är väl kanske att ta i, men helt klart spelbar. Ljudet i den jag fick tag på var ganska kraftigt, men jag saknade lite av klangen i instrumentet. Stråken kändes lite som en tråpinne med vidhängande hästsvans. Ganska dålig spänst i denna, men helt klart ok för en nybörjare iaf.

När man köper instrumentet så sitter inte stallet på utan detta måste man sätta dit själv. Detta kräver lite händighet och att man vet hur man ska göra (och vart det ska sitta) annars kanske det inte är helt lätt att göra för en nybörjare. Man åker då också dessutom på att stämma instrumentet totalt första gången, och det kanske inte heller är helt lätt om man är total nybörjare. Finstämmarna på instrumentet är heller inte av högsta kvalitét och gör det heller inte lättare att stämma. Lådan som fiolen kommer i är fin och väger inte speciellt mycket. Bra.

Överlag så kändes köpet prisvärt.

När det gäller trumpeten... Öhhh, ja eftersom min trumpeterfarenhet sträcker sig till ungefär att ha sett dom på bild (inte riktig så men...) så säger jag inte så mycket mer än att instrumentet ser fint ut och jag har fått till ett litet bröl i den iaf... Om någon har ett bra tips på en trumpetskola på nätet så tas detta tacksamt emot... 😱

/Henning

Prutta i trumpeten - med munnen alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Alltid när såna här affärer börjar sälja en vara med ett pris som är vansinnigt mycket lägre än det brukar vara på den typen av vara börjar jag alltid undra hur det kinesiska underjordiska betongrum där varorna är tillverkade ser ut.

Jag köper sällan sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha :rolleyes: . Detta vart det roligaste jag sett på länge, själv planerar jag inte att köpa nått från netto någonsin. inte ens mat ! ^^. Någon som kommer med nått test? Skulle vara kul att veta om de ens låter nått:P. Studio, här har ni en pang artikel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en sån där billig akustisk gitarr på Hobbex när jag var i Eskilstuna i helgen. Är det inte risk att sådana är dåligt stämda "internt", d.v.s. mellan de olika banden?

/Daniel

Edit: Jag är alltså fullt förståerlig med att det är snarare en leksak än ett instrument, men frågan är om det faktiskt rent praktiskt skulle kunna gå att spela rent på den, och isåfall eventuellt några spår i någon låt?

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha 😑 . Detta vart det roligaste jag sett på länge, själv planerar jag inte att köpa nått från netto någonsin. inte ens mat ! ^^. Någon som kommer med nått test? Skulle vara kul att veta om de ens låter nått:P. Studio, här har ni en pang artikel!

Fiolen & trumpeten vet ja inget om, men som jag nämnde tidigare så har jag använt gitarren vid en inspelning. Den lät mkt mer än okej, för att endast kostat 300:-

Däremot var det ett helvete att stämma den första gången, tog en vecka med dagliga justeringar innan den gav upp. Sedd dess har den hållt stämningen perfekt.... (sen i julas)

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha  😑 . Detta vart det roligaste jag sett på länge, själv planerar jag inte att köpa nått från netto någonsin. inte ens mat ! ^^. Någon som kommer med nått test? Skulle vara kul att veta om de ens låter nått:P. Studio, här har ni en pang artikel!

Fiolen & trumpeten vet ja inget om, men som jag nämnde tidigare så har jag använt gitarren vid en inspelning. Den lät mkt mer än okej, för att endast kostat 300:-

Däremot var det ett helvete att stämma den första gången, tog en vecka med dagliga justeringar innan den gav upp. Sedd dess har den hållt stämningen perfekt.... (sen i julas)

Okay! Knorrar/skorrar det mkt om den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

...och här i Malmö ligger Netto dörren bredvid Musikbörsen...

Ser framför mig hur Musikbörsen-grabbarna kastar gatsten genom Netto's fönster.

"det här är våran grej! Vi tänker börja sälja dansk korv och Faxe Kondi nästa vecka så får ni se jur jävla roligt det är när nån snor ens kunder! Eller så ringer vi konkurrensverket - dom kommer nog ta tag i det här direkt"

Eller så dyker det upp en skylt i MB's fönster; Trumpeter slumpas bort. Priser från 300 spänn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay! Knorrar/skorrar det mkt om den?

nej, absolut inte... Sen vet jag inte hurdan Kvalitetssäkringen är på gitarrfabriken där de tillverkades. Det kan nog skilja en del mellan dem. Men jag är väldigt nöjd med mitt köp. Slänger man på bättre strängar än de medföljande så låter det nog mkt mkt bättre. I värsta fall blir det en fin väggprydnad.

Ang Musikbörsen... hehe, de behöver lite konkurrens 😑 De som jobbar på Netto är nog dock minst lika otrevliga som de på musikbörsen, så på den fronten går det på ett ut:)

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Såg en sån där billig akustisk gitarr på Hobbex när jag var i Eskilstuna i helgen.

Finns det ett Hobbex i Eskilstuna? :rolleyes:

Seriöst, det visste jag inte? Vart ligger det? 😎

Väl undangömt antar jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Såg en sån där billig akustisk gitarr på Hobbex när jag var i Eskilstuna i helgen.

Finns det ett Hobbex i Eskilstuna? :rolleyes:

Seriöst, det visste jag inte? Vart ligger det? 😎

Väl undangömt antar jag...

ja' sä' ba' intööööööööööööööö'net...

http://www.hobbex.se/www/live/standard.aspx?TreeID=18

😎

Haha, ibland glömmer jag bort vilket grymt verktyg jag har vid mina händer...

Men alltså... Surikatmamma, hjälp mig nu! Skulle Hobbex ligga i Cityhuset?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...