Jump to content
Annons

30 Dagar, 30 Beats


Janko

Recommended Posts

Annons

Lycka till!

För ett par år sedan gav jag mig på att göra en låt i månaden, och då bara använda ljud jag spelat in eller hittat under den månaden. Målsättningen var också att varje låt skulle vara tio minuter lång (förutom första och sista som skulle vara 20). Det slutade rätt bra med att endast en låt hamnade under 10 minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven

Tack så mycket det uppskattas 🙂

Joakimbuller

Härligt att höra.. Ska försöka fixa en till ikväll men det är video grejset som tar tid fan..

SadamJR

Tråden går ut på att jag har 30 dagars diciplin och ska göra 1 beat om dagen i 30 dagar..

Sen om man gillar något av dem så går det att ordna saker och ting..

Piccazzo

Att bli jämnförd med en superproducent som scott storch värmer fan 😄

Jaa stilen är lite oldie faktiskt men skitsamma fan haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar idén. Liknar lite hur Stephin Merrit tänkte när han släppte sitt Magnus Opus "69 Love Song". Han satt tydligen på en gay skybar på Manhattan och funderade vad han skulle göra härnäst. Efter ett par drinkar kläckte han idén att skriva 100 låtar och ge ut dem. Efter en stund kom han på det orimliga i paketeringen, hur skulle det gå till att ge ut det egentligen? Han kom till slut fram till att göra 69 låtar som han skulle släppa som en trippelskiva med 23 låtar på varje skiva. För att genomföra det satte han upp en regel om att skriva tre låtar per dag under 23 dagar. Det sket sig så klart. Men ofta blev det i alla fall en låt och en melodi, ett tema eller liknande per dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...