Jump to content
Annons

Ny logo, vad tycker ni?


Rehab

Recommended Posts

Annons

En logga bör göras så att den funkar bra till alla tänkbara ändamål den är ämnad för, dvs svart/vit, färg, liten/stor osv. Drar du ned din logga i litet format så kommer du inte kunna läsa typografin. Det gäller att plugga varumärket och då är det bra om symbol resp typografi blir en enhet istället för som det är nu där timglaset slår ihjäl texten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på 3D-effekten, men jag är inte helt övertygad om färgerna på själva loggan.

Sen kanske timglaset är en aning för överpropotionerad..

Ändra färg på texten check, mindre timglas/större text ceck.

En logga bör göras så att den funkar bra till alla tänkbara ändamål den är ämnad för, dvs svart/vit, färg, liten/stor osv. Drar du ned din logga i litet format så kommer du inte kunna läsa typografin. Det gäller att plugga varumärket och då är det bra om symbol resp typografi blir en enhet istället för som det är nu där timglaset slår ihjäl texten.

Så hur skulle du ändra den lite mer exakt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändra färg på texten check, mindre timglas/större text ceck.

Så hur skulle du ändra den lite mer exakt?

Jo, jag skulle ha förenklat grafiken i timglaset och placerat det mellan "MOMENTXMEDIA". Symbolen ca dubbelt så hög som graden på texten. Jag skulle också ha skippat allt 3-D jox eftersom det bara kluddar till det i liten storlek (tänk dig att loggan måste kunna funka även 15 mm bred på baksidan av ett konvolut tex). Max två färger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Rönnqvist (oregistrerad)

75905klotteeer.JPG

Såhär i princip? (Fast mycket bättre, gjorde om den i paint snabbt bara haha) men i princip?

Klar förbättring, som sagts tidigare, loggan ska gärna synas i olika format, gärna bland andra loggor.

Det här tycker jag fungerar klart bättre, bättre att det är stilrent än kluddigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också att de två senaste är mycket bättre. Men det kan bli ännu bättre, har inte kommit på hur än. Det första känner jag ingen harmoni i alls.

Edit: Vad vill du att det ska uttrycka. Och vad är timglaset symbol för?

Redigerat av mrpimmy
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också att de två senaste är mycket bättre. Men det kan bli ännu bättre, har inte kommit på hur än. Det första känner jag ingen harmoni i alls.

Edit: Vad vill du att det ska uttrycka. Och vad är timglaset symbol för?

Timglaset står obte direkt för något, men Moment är ju ögonblick, och det har med tid att göra, haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vill du förknippa med ditt varumärke? Ordet moment associerar jag till något snabbt eller smidigt sen har du ett timglas som står för tradition, tillbakablickande, och långsamt. Media är ett ord som var hett runt millenieskiftet men är borttaget från de flesta mediabolagsnamn nu.

Tänk igenom lite vad du vill förmedla så kommer loggan automatiskt

Link to comment
Dela på andra sajter

Media är ett ord som var hett runt millenieskiftet men är borttaget från de flesta mediabolagsnamn nu.
Media behöver inte finnas i loggan bara för att det finns i bolagets namn. T ex alla bolag inom Sony-sfären som använder Sony-varumärket men bolagen heter Sony Corporation of America, Sony Europe etc.

Även jag gav mig på din originallogga och kladdade in M:et i den.

s717TDs.gif

Du har formerna efter M:et i loggan redan, använd det.

Om jag skulle göra loggan skulle jag utgå från texten MOMENT och göra ett timglas av mitten-M:et.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...